یورش تظاهرکنندگان صربستانی به مقام های دولتی در نزدیکی ساختمان کمیسیون انتخابات + ویدیو

© Sputnik / StringerКПП "Яринье" в Сербии
КПП Яринье в Сербии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.12.2023
عضو شوید
رئیس کمیسیون انتخابات صربستان گفت، که معترضان به همکاران وی یورش برده اند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر دیمیتریویچ، رئیس این اداره در یک نشست خبری گفت: در بلگراد، معترضان جنبش صربستان در برابر خشونت، که با نتایج انتخابات شهرداری در پایتخت مخالف بودند، شبانه به کارکنان کمیسیون انتخابات جمهوری خواه این کشور حمله کردند.
او گفت: "عصر امروز، میلادین کواچویچ، مدیر اداره آمار جمهوری خواه و همکارانش مورد حمله فیزیکی قرار گرفتند. همچنین حملاتی به چندین عضو انتخابات و حتی نامزدان پارلمانی از بلوک صربستان در برابر خشونت صورت گرفت که باید به شدت محکوم شود و امیدوارم به درستی مجازات شود، مانند هر خشونتی که در روزهای اخیر در برابر اعضای انتخابات انجام شده است".
فعالان اپوزیسیون طرفدار غرب در بلگراد پایتخت صربستان به نتایج انتخابات اعتراض کردند، آنان که خواستار رای گیری مجدد هستند ، به کارمندان کمیسیون انتخابات و مقامات دولتی در نزدیکی ساختمان کمیسیون انتخابات حمله کردند و رئیس سالخورده اداره آمار را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

▪️ناآرامی ها اواخر شب در نزدیکی اداره پایتخت صربستان آغاز شد و از آنجا هزاران معترض به سمت ساختمان کمیسیون انتخابات حرکت کردند و خواستار ابطال نتایج رای گیری شدند.

برخی از تظاهرکنندگان سعی کردند ترافیک مرکز را مسدود و با برداشتن موانع، به داخل ساختمان کمیسیون انتخابات نفوذ کنند.

▪️گفتنی است رئیس‌جمهور صربستان الکساندر ووچیچ با پیروزی حزب حاکم صربستان موسوم به "حزب ترقی‌خواه صربستان" در انتخابات موفق شد جایگاه حزب خود را در پارلمان این کشور تثبیت کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала