آزمایش موشک هواسونگ-18 از سوی کوریای شمالی در واکنش به گام های تنش برانگیز امریکا

© Photo / KCNAЗапуск межконтинентальной баллистической ракеты "Хвасон-18" в Северной Корее
Запуск межконтинентальной баллистической ракеты Хвасон-18 в Северной Корее - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.12.2023
عضو شوید
کوریای شمالی در واکنش به اقدامات خصمانه ایالات متحده، موشک ICBM هواسونگ-18 را آزمایش کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مرکزی کوریا، کوریای شمالی در 18 دسمبر در پاسخ به اقدامات خصمانه امریکا و کوریای جنوبی، موشک بالستیک قاره پیمای هواسونگ-18 (ICBM) را با موفقیت آزمایش کرد و این موشک 1002.3 کیلومتر را در 4415 ثانیه طی کرد.
Испытательный пуск северокорейской межконтинентальной баллистической ракеты Хвасонпо-18 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.12.2023
کوریای شمالی یک موشک بالستیک دوربرد شلیک کرد
درباره ای این موضوع مشاوران رهبران جاپان و ایالات متحده درباره ای امنیت ملی درباره پرتاب موشک کوریای شمالی گفت و گو کردند. وزارت خارجه امریکا می گوید: "پرتاب موشک های کوریای شمالی امنیت منطقه را تضعیف می کند همانطور که اشاره شد، موشک 1002.3 کیلومتر را در 4415 ثانیه در حداکثر ارتفاع پروازی 6518.2 کیلومتر طی کرد و "به دقت به منطقه آبی مورد نظر برخورد کرد".
پیشتر توکیو اعلام کرده بود، که این موشک در بیرون از منطقه اقتصادی انحصاری جاپان در دریای جاپان در 250 کیلومتری غرب جزیره اوکوشیری واقع در 20 کیلومتری هوکایدو سقوط کرده است. خبرگزاری مرکزی کوریای شمالی اشاره کرد، که این پرتاب هیچ تاثیر منفی بر امنیت کشورهای اطراف نداشته است. رهبر کوریای شمالی، کیم جونگ اون، طرح رزمایش را در مرکز فرماندهی و پست دیده‌بانی شنید و مجوز پرتاب را صادر کرد. پس از این، جنرال ارتش چان چانگ ها دستور مربوطه را به شرکت 2nd Red Banner داد. خبرگزاری مرکزی کوریای شمالی اشاره می‌کند، که این آزمایش‌ها پاسخی به دومین نشست گروه مشورتی برنامه‌ریزی هسته‌ای جمهوری کوریای جنوبی و ایالات متحده و همچنین تشدید تمرین‌های نظامی در منطقه دربرابر کوریای شمالی بود. انتقال تسلیحات هسته ای امریکا به شبه جزیره کوریا به دلیل "خشم ایالات متحده، که در شبه جزیره کوریا به گونه ای مداخله می کند که گویی خانه آنهاست" و "جوانان آنها" در کوریای جنوبی، امنیت کوریای شمالی "هر ساعت در معرض تهدید جدی قرار می گیرد." آژانس مرکزی تلگراف تاکید می کند، که پیونگ یانگ را مجبور می کند "به سمت اقدامات متقابل تهاجمی فعال تر" حرکت کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала