- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

کربی: آمریکا آخرین بسته کمک نظامی به اوکراین را در پایان دسامبر اعلام خواهد کرد

© Flickr / Ash Carter / Glenn FawcettPentagon Press Secretary Navy Rear Adm. John Kirby
Pentagon Press Secretary Navy Rear Adm. John Kirby - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.12.2023
عضو شوید
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید می‌گوید: ایالات متحده قرار است آخرین بسته کمک نظامی به اوکراین را در پایان ماه دسامبر کند.
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید در یک نشست خبری گفت که ایالات متحده بسته جدیدی از کمک های نظامی به اوکراین را در پایان دسامبر اعلام خواهد کرد و این آخرین بسته به دلیل کاهش منابع خواهد بود.
او گفت: "ما هنوز در حال برنامه ریزی برای ارائه یک بسته کمکی دیگر برای اوکراین در اواخر این ماه هستیم."
به گفته این مقام آمریکایی، بدون تصمیم کنگره برای تخصیص بودجه اضافی، ایالات متحده دیگر منابع موجود برای حمایت از رژیم کی‌یف را در اختیار نخواهد داشت.
کربی افزود: "ما از باقی مانده وجوه موجود برای تکمیل منابع خود استفاده کرده‌ایم تا جایگزین آنچه که به اوکراین ارسال می‌کنیم باشد".
پیش از این، ژنرال پاتریک رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا آمریکا نسبت به چشم انداز به خطر افتادن آمادگی رزمی ارتش آمریکا در صورتی که کنگره این کشور بسته کمک‌های جدید برای اوکراین را تصویب نکند، هشدار داد.
سخنگوی پنتاگون از کنگره آمریکا خواست، بودجه مکمل جدید درخواستی جو بایدن، رئیس جمهور این کشور برای اوکراین را "در سریع‌ترین زمان ممکن" تصویب کند و هشدار داد که حساب‌های پنتاگون در حال خالی شدن هستند و به زودی مجبور خواهد شد، برای ادامه دادن به پشتیبانی از اوکراین، آمادگی رزمی ارتش آمریکا را قربانی کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала