- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

نیروهای مسلح اوکراین کاهش در مقیاس عملیات را به دلیل کاهش کمک های غرب پذیرفت

© AFP 2023 / Anatolii StepanovУкраинские солдаты на позициях в Донецкой области
Украинские солдаты на позициях в Донецкой области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.12.2023
عضو شوید
نیروهای مسلح اوکراین به دلیل کاهش کمک های غرب مجبور به کاهش مقیاس عملیات نظامی شدند.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر تارناوسکی، فرمانده گروه عملیاتی-راهبردی نیروهای اوکراینی "تاوریا" در مصاحبه با رویترز گفت: نیروهای مسلح اوکراین به دلیل کاهش کمک های غرب مجبور به کاهش مقیاس برخی از عملیات ها شدند.
او چنین روشنگری کرد: "جنگ افزارها مشکل داره مخصوصا پس از شوروی (گلوله) -122 و 152 میلیمتر. امروز این مشکلات در تمام خط مقدم وجود دارد. حجم (کمک های خارجی) که ما داریم با توجه به نیازهایمان کافی نیست. بنابراین ما آنها را دوباره توزیع می کنیم. ما وظایفی را که برای خود تعیین کرده‌ایم برنامه‌ریزی می‌کنیم و کوچک‌تر می‌کنیم، زیرا باید آن‌ها را فراهم کنیم".
Артиллеристы вооруженных сил РФ работают по позициям ВСУ из гаубицы Мста-Б в южном секторе СВО - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.12.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
پس زدن 9 یورش نیروهای مسلح اوکراین از سوی نیروهای روسیه در دونتسک
افزون بر این، به گفته این نظامی، برای پرسنلی که در خط مقدم هستند، مشکلات خاصی وجود دارد.
تارناوسکی پذیرفت: "بلی، امروز آنها نه آنقدر سرحال هستند، نه چندان آرامند".
روز پیش، الکساندرا اوستینوا، معاون مجلس نمایندگان اوکراین(رادا) گفت، که اوکراین، به دلیل کمبود مهمات، در حال آماده سازی سه خط استحکامات برای رفتن به حالت دفاعی است. به نظر او، ایالات متحده و اروپا، حتی اگر با هم متحد شوند، نمی توانند تعداد گلوله هایی را که روسیه دارد تولید کنند.
افزون بر این، سی‌ان‌ان جمعه گذشته به نقل از مقامات گزارش داد که نیروهای اوکراینی مجبورند از مهمات استفاده کنند. در حالی که ارتش روسیه با شدتی پنج تا هفت برابر بیشتر از توانایی‌های نیروهای مسلح اوکراین به مواضع آنها حمله می‌کند. برخی از مقامات به این نشریه گفتند که بدون کمک اضافی از سوی ایالات متحده، جمهوری پس از فروپاشی شوروی ابتدا موشک های دوربرد، سپس موشک های پدافند هوایی و سپس گلوله های توپخانه و موشک های کوتاه برد مانند جاولین و استینگر تمام می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала