لاوروف: غرب می‌داند، اما نمی‌پذیرد که نمی‌تواند روسیه را نابود کند

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.12.2023
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه معتقد است که غرب درک می کند که نمی تواند روسیه را نابود کند، اما نمی‌تواند آشکارا دراین خصوص صحبت کند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، غرب درک می کند که نمی تواند روسیه را به عنوان یک چهره مستقل در صحنه جهانی نابود کند، اما از ترس از دست دادن اعتبار خود در آستانه انتخابات، آشکارا در مورد آن صحبت نمی کنند.
به گفته وزیر خارجه روسیه، مسکو قبلا امیدوار بود که غرب در روابط خود با روسیه از عمل گرایی استفاده کند و این در بخش انرژی، صنعت فناوری پیشرفته و تامین تجهیزات موثر واقع شد. رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تأکید کرد: پس از آن روسیه وابستگی متقابل فزاینده با اروپا را که در آن زمان وجود داشت به عنوان یک عامل مثبت تشخیص داد و معتقد بود که این امر امنیت کلی را تقویت می کند و احتمال درگیری نظامی را کاهش می دهد.
سرگئی لاوروف در مصاحبه با برنامه "بازی بزرگ" در شبکه روسیه یک گفت:" اما غرب به طور کلی به خاطر هدف اصلی که اکنون کاملاً مشخص است، یعنی نابودی روسیه به عنوان یک چهره مستقل در صحنه جهانی، با این رویارویی موافقت کرد. واضح است که اکنون متوجه واهی بودن این هدف شده‌اند، اما نمی‌توانند این را بگویند و در آستانه برگزاری دوره‌های انتخاباتی در مقابل رای‌دهندگان خود چرخش 180 درجه‌ای داشته باشند، بدون اینکه به خطر بیفتند و آبروی خود را از دست بدهند."
وزیر امور خارجه روسیه همچنین با اشاره به وضعیت پیرامون اوکراین گفت:" رهبران کشورهای غربی با صحبت در مورد نیاز به مذاکره در مورد اوکراین، اساساً توقف در خصومت ها را برای استراحت به کی یف پیشنهاد می کنند".
به گفته وی، برخی تغییرات در لفاظی عمومی آنها به این معنا نیست که آنها آماده تغییر سیاست خود در قبال روسیه هستند.
لاوروف یادآور شد، در جریان سفر خود به نیویورک در ماه آپریل، او در آنجا با گروهی از دانشمندان علوم سیاسی آمریکایی، از جمله رئیس شورای روابط خارجی، ریچارد هاس و یکی دیگر از مقامات ارشد شورا، چارلز کوپچان، ملاقات کرد.
وی یادآور شد که به گفته دانشمندان علوم سیاسی آمریکایی، روسیه و اوکراین باید "برای مدت معینی صلح کنند، در این دوره توافق کنند، همه چیز را به حال خود رها کنند و پس از مدتی، خصومت ها را از سر بگیرند."
وزیر خارجه روسیه تاکید کرد:" آنها دریغ نکردند که بگویند اوکراین برای بهبود وضعیت با ذخایر، تجهیزات نظامی، موشک ها و سایر ویژگی های جنگی خود به زمان نیاز دارد. این در آوریل بود. اکنون رهبران غربی آشکارا در این مورد صحبت می کنند و دقیقاً این را پیشنهاد می کنند. علاوه بر این، به وضوح تصریح می کند که این پایان درگیری نخواهد بود، بلکه یک مکث خواهد بود، به همان شیوه ای که غرب به توافقات مینسک به عنوان مکث نیاز داشت. همین تاکتیک‌ها در حال حاضر وارد صحبت‌هایی شده است که همکاران غربی ما دارند، و آن‌ها را با ما نمی‌برند، علنی می‌کنند".
لاوروف در پایان گفت:" و چندین درخواست به صورت جدی وجود داشت. همان جلسه سران اطلاعات روسیه و ایالات متحده آمریکا ناریشکین برنز در ترکیه. هیچ چیز جدیدی آنجا نبود. تغییر روایت، جوهر سیاست غرب را تغییر نمی دهد. آنها هنوز روسیه را یک دشمن و یک تهدید می دانند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала