آزاد شدن یک بانوی دیگر از بند گروه طالبان

© @https://twitter.comپرچم طالبان
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.12.2023
عضو شوید
منابع آگاه از آزادی یک فعال حقوق زن، از زندان گروه طالبان خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، منابع تایید می‌کنند، که ژولیا پارسی روز دوشنبه، ۲۷ قوس، پس از نزدیک به سه ماه از بند گروه طالبان آزاد شده است.
شماری از فعالان حقوق زن نیز آزادی ژولیا پارسی از زندان گروه طالبان را تایید کرده‌اند.
هلمند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.09.2022
تلاشی خانه به خانه در هلمند/ چهار بانو از سوی جنگجویان گروه طالبان کشته شدند
فوزیه کوفی، عضو مجلس نمایندگان حکومت یپشین در صفحه ایکس نوشته است: "مطمئنم که زندان، اراده شما و هم‌رزمان شما را برای مبارزه قوی‌تر ساخته است".
گروه طالبان تا کنون در اینباره چیزی نگفته‌اند.
گروه طالبان به تاریخ ۵ میزان سال جاری ژولیا پارسی، یکی از رهبران زنان معترض را همراه با فرزندش از خانه‌‌شان در منطقه‌ قلعه فتح‌الله شهر کابل بازداشت کرده‌ بودند.
طالبان پیش از این هم بارها زنان معترض را بازداشت و زندانی کرده‌اند.
این گروه اعتراضات و تجمعات زنان را از آغاز چیرگی شان بر افغانستان سرکوب و سران جنبش های بانوان را دستگیر، زندانی و شکنجه کرده است.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از یک معامله پیچیده و پنهان با امریکا در دوحه پایتخت قطر، در پانزدهم ماه اگوست سال ۲۰۲۱ کنترل افغانستان را به دست گرفت و از آن زمان تاکنون با رفتار تندروانه شهروندان افغانستان به ویژه بانوان را به تنگنا قرار داده است.
اکنون اگرچه در افغانستان همه ظواهر اسلامی برقرار و محفوظ است و نمازهای جماعت و نماز جمعه از دیگر زمان ها بیشتر برقرار است و صدای اذان بلند و حتی گسترده تر از دوره های پیشین است، منتها ترس ووحشت حاکم بر جامعه استوار، فقر در حال گسترش، درونمایه اسلام یعنی عدالت و رعایت حقوق مردم و آنچه اسلام برای آنها ظهور کرد، وجود ندارد.
در ماه های پسین یورش های جبهه های مخالف گروه طالبان بر جنگجویان این گروه افزایش پیدا کرده و تاکنون صدها تن از جنگجویان این گروه در یورش های جبهه های مخالف این گروه کشته و زخمی شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала