پاکستان از افغانستان خواست تا متهمین حمله دیره اسماعیل‌خان را تحویل دهد

© https://twitter.com ترور یکی از اعضای ارشد طالبان پاکستان در خاک افغانستان
 ترور یکی از اعضای ارشد طالبان پاکستان در خاک افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.12.2023
عضو شوید
امارت اسلامی بار دیگر به پاکستان اطمینان داد که از قلمرو افغانستان در برابر هیچ کشوری به‌شمول پاکستان حملات صورت نگرفته است.
به گزارش اسپوتنیک، ممتاز زهرا بلوچ، سخنگوی این وزارت یز خواهان جلوگیری "اقدام‌های هراس‌ا‌فگنی از خاک افغانستان در برابر پاکستان" شده است.
سخنگوی وزارت خارجه حکومت مؤقت پاکستان گفت: "افغانستان باید در برابر عاملان این حمله فجیع اقدام جدی کند و آنان را همراه با رهبری تحریک طالبان پاکستانی در افغانستان، به پاکستان تحویل دهد. ما همچنین از افغانستان انتظار داریم که اقدام‌ات خاص و مناسب را انجام داده و استفاده از خاک افغانستان توسط نهادهای هراس‌افگنی در برابر پاکستان جلوگیری کند."
Пакистанские военные. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.11.2023
ارتش پاکستان: عامل انتحاری اخیر در خیبرپختونخواه یک تبعه افغانستان بود
هم‌زمان، بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجه‌ حکومت پیشین پاکستان نیز می‌گوید که پس از روی کارآمدن دوباره‌ی امارت اسلامی، زندانی‌های که از زندان‌های افغانستان آزاد شدند، شامل افراد بودند که در فعالیت‌های هراس‌افگنی در پاکستان دست داشتند.
آقای ذبیح‌الله مجاهد در این باره افزود: "افغانستان هم همین پالیسی را دارد که از خاک‌اش به هیچ کشوری ضرر متوجه نشود بعد از به قدرت رسیدن امارت اسلامی اگر کسی در اینجا زندانی بود و به پاکستان فرار کرده‌اند در این امارت اسلامی مقصر نیست و این مشکل باید یک راه حل مناسب را داشته باشد."
از طرف دیگر، شماری از آگاهان بر حل چالش‌های به میان آمده میان کابل و اسلام‌آباد از راه‌های دیپلوماتیک تاکید می‌ورزند.
وزارت خارجه‌ی پاکستان روز گذشته در خبرنامه‌ای خواستار بررسی حمله روز گذشته، بازداشت عاملان آن، محکوم کردن آن به بالاترین سطح، عدم استفاده از خاک افغانستان در برابر پاکستان و سپردن اعضای تحریک طالبان پاکستانی شده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала