اوربان : دلایل زیادی برای رد درخواست اوکراین در جهت پیوستن به اتحادیه اروپا وجود دارد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان
ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.12.2023
عضو شوید
نخست وزیر مجارستان می‌گوید که این کشور دلایل زیادی برای رد درخواست اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا دارد.
به گزارش اسپوتنیک، ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان در گفتگو با رادیو کوسوث گفت که بوداپست مذاکرات اتحادیه اروپا با اوکراین را در صورت تهدید منافع مجارستان متوقف خواهد کرد.
وی گفت: "من واضح ساخته‌ام که ما یک دقیقه درنگ نخواهیم کرد. مجارستانی ها تاوان عواقب مالی و اقتصادی این تصمیم بد را پرداخت نخواهند کرد. بگذارید کسانی که این تصمیم را گرفته اند بپردازند. بنابراین اگر چنین وضعیتی مثلاً در کشاورزی ایجاد شود. ما باید از منافع کشاورزان مجارستانی محافظت کنیم، سپس مجارستان ترمز دستی را فشار می دهد، در این مورد نباید شک کرد."
وی در ادامه گفت، در قدم اول، مجارستان کمیسیون اروپا را به "نظم مبتنی بر قوانین" خود می‌داند. یعنی، اوکراین قبلاً هفت مورد از مواردی را که باید در دولت و جامعه خود اصلاح کند، مانند مبارزه با فساد، در نظر گرفته باشد.
این سیاستمدار تاکید کرد که وضعیت واقعی اوکراین به ما اجازه نمی دهد که مذاکرات الحاق را با آن آغاز کنیم.
اوربان گفت: "اما به دلیل جنگ، به دلایل ژئواستراتژیک، به اصطلاح دلایل سیاسی، در هر حال لازم باشد مذاکرات با آن آغاز شود. به نظر من، این یک اشتباه است."
در همین حال گیلبرت دکترو، ناظر امور بین‌الملل، به اسپوتنیک گفت: ویکتور اوربان اشاره می‌کند که این کشور تنها 3 مورد از 7 وظیفه اساسی را تعیین کرده است، بنابراین مناسب است بررسی عضویت خود را تا برآورده شدن تمام خواسته‌های اتحادیه اروپا به تعویق بیندازیم.
دکترو گفت: "دلایل غیررسمی جای دیگری است. از جمله خشم مجارستان از بدرفتاری با اقلیت مجاری زبان در غرب اوکراین در مناطقی که زمانی سرزمین‌های مجارستانی بودند.
همچنین خطر آسیب اقتصادی به مجارستان ناشی از محصولات کشاورزی ارزان‌ اوکراین بسیار زیاد است."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала