باکو پیشنهاد ایروان برای خروج نیروها از مرز ارمنستان و آذربایجان را رد کرد

© Sputnik / Aik Arutunyan /  مراجعه به بانک تصاویر
  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.12.2023
عضو شوید
جیحون بایراموف وزیر امور خارجه آذربایجان پیشنهاد ایروان برای خروج نیروها از مرز مشترک را غیرقابل قبول خواند.
به گزارش اسپوتنیک، بایراموف در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه گفت: "مرز ارمنستان و آذربایجان مشخص نیست؛ این یک موضوع نسبتاً پیچیده است. اگر نیروها بدون دستیابی به توافق کامل خارج شوند، چه کسی می تواند تضمین کند که یکی از طرفین دوباره موضع نگیرد؟ برای آذربایجان، این پیشنهاد ارمنستان غیرقابل قبول است.
امروز ارتش آذربایجان از مرزهای آذربایجان محافظت می کند که منطقی است. رویکرد اصولی ما این است که فقط سربازان آذربایجانی می توانند از مرز آذربایجان محافظت کنند؛ این را نمی توان به شخص ثالث سپرد. این حق حاکمیت آذربایجان است. توصیه می کنیم ارمنستان به پیشنهادات سازنده ما توجه کند. در این صورت، مسائل می توانند به صورت مثبت توسعه یابند."
سال گذشته، ایروان و باکو با میانجیگری روسیه، ایالات متحده و اتحادیه اروپا، بحث درباره پیمان صلح آینده را آغاز کردند. در پایان ماه می امسال، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، گفت که ایروان آماده است تا حاکمیت آذربایجان را در داخل مرزهای شوروی، یعنی همراه با قره باغ، به رسمیت بشناسد.
ماه سپتامبر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اظهار داشت که رهبری ارمنستان در واقع حاکمیت آذربایجان بر قره باغ را به رسمیت شناخته است. همانطور که الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان گفت، اگر ایروان موضع خود را تغییر ندهد، آذربایجان و ارمنستان ممکن است پیش از پایان سال قرارداد صلح امضا کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала