گروه طالبان یک زوج شیعه و سنی را به دلیل ازدواج از گرفتن شناسنامه ممنوع کرد

© رخنامه اداره احصاییه عضو پیشین طالبان درج نام مادر در شناس‌نامه را «بی‌ناموسی» خواند
عضو پیشین طالبان درج نام مادر در شناس‌نامه را «بی‌ناموسی» خواند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.12.2023
عضو شوید
اداراه احصاییه و معلومات گروه طالبان یک زوج شیعه و سنی را به دلیل ازدواج از گرفتن شناسنامه ممنوع کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از صدای شهروند، در مکتوب اداره احصاییه و معلومات طالبان آمده‌است که به این زوج که خانم اهل سنت و آقا اهل تشیع می‌باشد، شناسنامه صادر نگردد.
در مکتوب اداره احصاییه و معلومات طالبان آمده است که شیبا عطایی، فرزند محمد داود، باشنده ولایت پنجشیر و علی جواد، فرزند محمد صادق، باشنده اصلی ولایت پروان به دلیل سنی و شیعه بودن ازدواج‌شان با موانع شرعی روبرو است و شعبه‌های تحت امر این اداره حق ندارند برای آن‌ها شناسنامه توزیع کنند.
بلخ  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2023
دستگیری رجب و گل اندام به 9 ماه رسید/ برادر رجب کشته شد
در این مکتوب همچنین آمده است، که شناسنامه‌های اصلی این دو زوج نزد محکمه وجود دارد و هیچ اداره‌‌ای حق توزیع شناسنامه مثنا را ندارد.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان مذهب جعفری را به رسمیت نمی‌شناسند و ازدواج اهل تشیع با اهل سنت را خلاف شرع می‌دانند.
گروه طالبان پس از یک معامله پیچیده و پنهان با امریکا در دوحه پایتخت قطر، در پانزدهم ماه اگوست سال ۲۰۲۱ کنترل افغانستان را به دست گرفت و از آن زمان تاکنون با رفتار تندروانه شهروندان افغانستان به ویژه بانوان را به تنگنا قرار داده است.
اکنون اگرچه در افغانستان همه ظواهر اسلامی برقرار و محفوظ است و نمازهای جماعت و نماز جمعه از دیگر زمان ها بیشتر برقرار است و صدای اذان بلند و حتی گسترده تر از دوره های پیشین است، منتها ترس ووحشت حاکم بر جامعه استوار، فقر در حال گسترش، درونمایه اسلام یعنی عدالت و رعایت حقوق مردم و آنچه اسلام برای آنها ظهور کرد، وجود ندارد.
در ماه های پسین یورش های جبهه های مخالف گروه طالبان بر جنگجویان این گروه افزایش پیدا کرده و تاکنون صدها تن از جنگجویان این گروه در یورش های جبهه های مخالف این گروه کشته و زخمی شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала