کانگرس امریکا قطعنامه انجام تحقیقات برای استیضاح بایدن را به تصویب کرد

© Fotolia / Vichie81کانگرس امریکا
کانگرس امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.12.2023
عضو شوید
نتایج رای گیری نشان می دهد که مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری خواهان ایالات متحده به قطعنامه ای رای مثبت داده است که اجازه می دهد تحقیقات بیشتر برای استیضاح جو بایدن، رئیس جمهور امریکا انجام شود.
به گزارش اسپوتنیک، این قطعنامه 221 رای موافق و 212 رای مخالف دریافت کرد. این سند پیش از این مورد حمایت کمیته مربوطه مجلس نمایندگان قرار گرفته بود. این کمیته به کمیته‌های بودجه، نظارت و قضایی دستور می‌دهد تا تحقیقات بایدن و اعضای خانواده‌اش را ادامه دهند تا مشخص شود که آیا زمینه‌های کافی برای استیضاح وجود دارد یا خیر.
تحقیقات در مجلس نمایندگان علیه رئیس جمهور امریکا با تصمیم کوین مک کارتی رئیس سابق این مجلس که اندکی بعد از سمت خود برکنار شد، آغاز شد. او این روند را با دور زدن رأی گیری آغاز کرد که در این مرحله ضروری نیست.
این مربوط به اتهامات علیه بایدن درباره دخالت پسرش هانتر در تجارت خارجی در دوره ای است که رهبر فعلی آمریکا به عنوان معاون رئیس جمهور آمریکا در دولت باراک اوباما خدمت می کرد. کاخ سفید به شدت چنین اتهاماتی را رد می کند.
مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان گفت، اظهار نظر در مورد قطعنامه اتخاذ شده، شهادت ها و اسناد نشان می دهد که اعضای خانواده بایدن میلیون ها دلار از "دشمنان خارجی" دریافت کرده اند. جانسون در بیانیه ای گفت: "شاهدان از موارد متعددی از تعامل رئیس جمهور با مشتریان خارجی خانواده اش صحبت کرده اند. رئیس جمهور و کاخ سفید مرتباً افکار عمومی را گمراه می کنند و از تحقیقات ما جلوگیری می کنند."
جانسون این قطعنامه را "گامی حیاتی" خواند. رئیس مجلس نمایندگان کانگرس امریکا افزود: "در حالی که بایدن احضاریه های قانونی کنگره را مسدود می کند، تصمیم امروز ما را در موقعیت قوی برای اجرای آنها از طریق محکمه قرار می دهد".
قانونگذاران ایالات متحده این حق را دارند که شاهدان را برای جلسات استماع کانگرس احضار کنند؛ عدم حضور در چنین احضاریه ای ممکن است عواقب قانونی داشته باشد و بی احترامی به مقامات حکومتی تلقی شود.
خود بایدن در اظهار نظر درباره تصمیم مجلس نمایندگان، جمهوریخواهان را به حمله با دروغ متهم کرد. رئیس جمهور آمریکا گفت: "من هر روز با تمرکز بر مشکلات آمریکایی ها، چیزهای واقعی که زندگی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد، مسائل قدرت و امنیت کشورمان در جهان از خواب بیدار می شوم. متاسفانه جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان با من نیستند."

به گفته وی، مخالفین جمهوری خواه به نفع ایالات متحده کار نمی کنند. بایدن گفت: آنها به جای اینکه هر کاری برای بهبود زندگی امریکایی ها انجام دهند، روی حمله به من با دروغ متمرکز شده اند.

او این تحقیقات را یک "شگرد سیاسی بی اساس" خواند که قانونگذاران وقت خود را برای آن تلف می کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала