برگزیده ای از سخنان ولادیمیر پوتین در برنامه ای پاسخ مستقیم

© Sputnik / Gavriil Grigorov/Pool /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин проводит совместную "прямую линию" с гражданами и большую пресс-конференцию с журналистами в Гостином дворе
Президент РФ Владимир Путин проводит совместную прямую линию с гражданами и большую пресс-конференцию с журналистами в Гостином дворе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.12.2023
عضو شوید
پس از ظهر امروز پنجشنبه 14 دسمبر 2023، "برنامه پیوند مستقیم" و نشست خبری در قالب ترکیبی زیر عنوان "نتایج سال با ولادیمیر پوتین" برگزار شد. این نشست خبری 4 ساعت و 4 دقیقه به درازا انجامید و او به 67 پرسش پاسخ داد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نتایج سال 2023 را در گوستینی دوور خلاصه کرد. این برنامه 4 ساعت و 4 دقیقه به درازا انجامید. در این مدت رئیس دولت روسیه به بیش از 80 پرسش خبرنگاران و درخواست های شهروندان پاسخ داد. خط مستقیم امسال بیش از دو میلیون پرسش دریافت کرد. رئیس جمهور درباره ای کمک به خانواده های نظامی، ارزش های سنتی و شرایط برای تکمیل عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین سخن گفت.
Президент РФ Владимир Путин проводит совместную прямую линию с гражданами и большую пресс-конференцию с журналистами в Гостином дворе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.12.2023
نتایج سال با ولادیمیر پوتین
ساختار سخنرانی نهایی رئیس جمهور در سال روان ترکیبی است - با یک کنفرانس مطبوعاتی بزرگ ترکیب شد و برنامه "نتایج سال با ولادیمیر پوتین" نامیده شد. به خبرنگاران و روس ها این فرصت داده شد تا به نوبه خود از رئیس دولت پرسش های شان را بپرسند. دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، درباره ای پرسش های دریافتی، خاطرنشان کرد، که آنها "مقطع جامعه‌شناختی عالی" را برای تجزیه و تحلیل اینکه کدام مشکلات از سوی شهروندان شدیدتر درک می‌شوند را نشان می‌دهند. خود پوتین اعلام کرده است، که هیچ چیز برای او ارزشمندتر از پیوند مستقیم با شهروندان روسیه نیست. به گفته وی، این به مردم اجازه می دهد تا دیدگاه شان را درباره ای موضوعات مهم با دولت شریک کنند.
درباره ای جهان و هدف های عملیات نظامی ویژه

وقتی به هدف هایمان برسیم آرامش برقرار خواهد شد

پوتین در پاسخ به پرسش خبرنگاران گفت، که هدف های عملیات نظامی ویژه تغییر نمی کند - اینها غیرنظامی کردن، نازی زدای و وضعیت بی طرف اوکراین است. وی درباره ای مذاکرات با کی یف خاطرنشان کرد، که طرف اوکراینی با نیاز به نازی زدایی موافق نیست، زیرا در اوکراین احساسات فاشیستی وجود ندارد. "چرا که نه؟ وقتی یک قهرمان ملی تنها یک ناسیونالیست معروف نیست، بلکه یک نازی است. پوتین گفت: باندرا به درجه یک قهرمان ملی ارتقا یافته است. وی در عین حال افزود، که در جریان مذاکرات در استانبول، به طرف روسی گفته شد که اصولا امکان "تصویب برخی از قوانین قانونی در اوکراین" منتفی نیست.
دیدگاه پوتین درباره ای موضوع غیرنظامی‌سازی به این صورت است: "آنها نمی‌خواهند به توافق برسند، پس ما مجبور می‌شویم اقدامات دیگری از جمله نظامی انجام دهیم".
در این راستا، وی خاطرنشان کرد که اوکراین عملاً سلاح تولید نمی کند. آنها همه چیز را می آورند - متاسفم برای اخلاق بد - آنها همه چیز را رایگان می آورند. اما ممکن است روزی این جنگ افزارهای رایگان به پایان برسد و دیده می شود که کم کم در حال به پایان رسیده است. به گفته وی، تقریبا 2.3 هزار نفر در جریان ضد یورش اوکراین نابود شدند. وسایل نقلیه زرهی نیروهای مسلح اوکراین از کلاس های مختلف و 747 تانک - "این غیرنظامی است".
Президент РФ Владимир Путин проводит совещание в режиме видеоконференции. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.12.2023
پوتین تامین استقلال روسیه را یکی از وظایف مهم میداند
درباره پیشرفت عملیات نظامی ویژه
نیروهای مسلح روسیه برای "نجات پرسنل" در منطقه کرینوک در ساحل چپ دنیپر چند متر عقب نشینی کردند. پوتین این را هنگام پاسخ به پرسش فرمانده نظامی نیکولای دولگاچف درباره ای سر پل اوکراین در کرینوکی بیان کرد.
پوتین نبرد در این منطقه را آخرین تلاش نیروهای مسلح اوکراین برای نفوذ به ساحل چپ دنیپر خواند. نیروهای مسلح اوکراین حملات توپخانه ای را در بخش بسیار باریکی از کرانه چپ متمرکز کردند. (...) تصمیم گرفته شد چند متر دورتر حرکت کنیم؛ در جنگل کاری پرسنل را پنهان کرده و از خسارات غیر ضروری محافظت می کنند. نیروهای مسلح اوکراین وارد این منطقه شدند. (...) من حتی نمی دانم چرا آنها این کار را می کنند: آنها به سادگی مردم خود را تحت فشار قرار می دهند تا نابود شوند. خود سربازان اوکراینی می گویند که این جاده یک طرفه است.
به گفته پوتین، ما درباره ای پرسنل نظامی عادی اوکراین صحبت نمی کنیم، بلکه در مورد "نخبگان، نیروهای تهاجمی" صحبت می کنیم. تلفات نیروهای مسلح روسیه در منطقه کرینوک به "شش نفر زخمی" و نیروهای مسلح اوکراین "ده ها کشته" متحمل شدند.
رئیس جمهور گفت: آنها در بوجی آتش افتادند و به دلایل سیاسی پرسنل خود را رها می کنند.
پوتین گفت، که به طور کلی، موقعیت نیروهای روسیه در منطقه عملیان نظامی ویژه در امتداد تقریباً کل خط تماس در حال بهبود است. وی افزود: خط تماس در حال حاضر حدود دو هزار کیلومتر است.
رئیس جمهور در پاسخ به پرسش خبرنگار نظامی کانال یک، دیمیتری کولکو، اطمینان داد که وضعیت تامین هواپیماهای بدون سرنشین برای ارتش روسیه نیز در حال بهبود است. اما، البته، حق با شماست، همیشه کافی نیست، همیشه همه چیز درست نمی شود. پیش از این گفتم: ما هنوز خط مقدم داریم، میدانی تا کی؟ پوتین اعتراف کرد که تقریباً دو هزار کیلومتر و البته همه چیز به موقع در همه جا تحویل داده نمی شود.
درباره خویشاوندی روس ها و اوکراینی ها
درگیری در اوکراین با کودتای سال 2014 آغاز شد. پیش از این، ما برای چندین دهه تلاش کردیم تا روابط عادی ایجاد کنیم. حتی بعد از کودتا که دور سوم برگزار شد. این یک کودتای خزنده بود، اما ما آن را پذیرفتیم. پوتین گفت: یانوکوویچ همچنان در انتخابات پیروز شد و مخالفانش برای کودتا رفتند.
در هسته آنها، روس ها و اوکراینی ها یک ملت هستند، و آنچه اکنون اتفاق می افتد "به نظر یک جنگ داخلی است" و تا حد زیادی اوکراینی ها "با آن کاری ندارند." به گفته پوتین، بخش جنوب شرقی اوکراین همیشه طرفدار روسیه بوده است و ادیسه "به طور کلی یک شهر روسیه است".
انواع و اقسام مزخرفات تاریخی را ساختند. (...) ما پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی با این موضوع کنار آمدیم و آماده بودیم در چنین پارادایمی زندگی کنیم. اما این بخش - جنوب شرقی - طرفدار روسیه است و این برای ما نیز مهم بود. آنها همیشه در انتخابات به کسانی رای می دادند که از شعارهای طرفدار روسیه در سیاست داخلی و خارجی اوکراین پیروی می کردند. (...) اما پس از کودتای 2014، برای ما روشن شد که آنها به سادگی به ما اجازه نمی دهند که به زور روابط عادی با اوکراین ایجاد کنیم.
درباره ای پیوندها با اتحادیه اروپا و ایالات متحده امریکا
پوتین گفت: روسیه پیوندها با اتحادیه اروپا را خراب نکرد، این پیوندها از سوی آنها خراب شد. در همین راستا، رئیس دولت خاطرنشان کرد که کودتا در اوکراین برای ایجاد درگیری توسط "دوستان امریکایی" روسیه لازم است، در حالی که اروپایی‌ها وانمود می‌کنند که چیزی نمی‌دانند.
آنها ما را مجبور به انجام این اقدامات کردند. (...) اروپا می ایستد و بی صدا این [اقدامات ایالات متحده] را تماشا می کند یا با آنها بازی می کند، آواز می خواند - چگونه می توان با آنها روابط برقرار کرد؟ (...) واقعیت این است که آنها تا حد زیادی حاکمیت خود را از دست داده اند، اکنون این را می بینیم، آنها تصمیمات زیادی را به ضرر خود می گیرند.
پوتین گفت، که احیای روابط با ایالات متحده به شرطی امکان پذیر خواهد بود که آنها "به سایر کشورها احترام بگذارند و به دنبال مصالحه باشند." او اعتراف کرد، که ایالات متحده یک "کشور ضروری" است، اما "سیاست های امپراتوری گونه اش مانع آنها می شود".
درباره ای دوستی با چین
پوتین گفت: ما در سطح بی‌پیشینه ای بالایی از همکنشی با جمهوری خلق چین داریم. به گفته وی، کشورها در حال توسعه پایدار روابط اقتصادی هستند. رئیس جمهور انتظار دارد گردش تجاری با چین در سال 2023 به 220 تا 230 میلیارد دالر افزایش یابد.
وی تصریح کرد: روسیه و چین در زمینه زیرساخت‌ها همکاری می‌کنند، ما پل‌ها، جاده‌ها می‌سازیم، در زمینه‌های فناوری پیشرفته با هم کار می‌کنیم. ما [با شی جین پینگ] توافق کردیم که روابط را در هشت حوزه اصلی توسعه دهیم. (...) ما شاهد تلاش های غرب برای تغییر فعالیت های ناتو به آسیا و آسیا هستیم. (...) خود را به آسیا می کشانند، آنجا تحریک می کنند، اوضاع را داغ می کنند، بلوک های نظامی-سیاسی جدید با ترکیبات مختلف ایجاد می کنند. (...) من و چین چنین کاری انجام نمی دهیم. (...) دوستی ما در برابر کشورهای سومی نیست ما می بینیم که چه در پیرامون روسیه و چه در اطراف چین اتفاق می افتد. ما شاهد تلاش‌هایی از سوی غرب برای انحراف فعالیت‌های ناتو به سوی آسیا هستیم که به وضوح فراتر از محدوده اهداف منشور این سازمان است. (...) من و چین چنین کاری انجام نمی دهیم.
بلی، ما در زمینه‌های نظامی، اقتصادی و بشردوستانه همکاری می‌کنیم، اما هیچ بلوکی ایجاد نمی‌کنیم و دوستی ما در برابر کشور‌های سومی نیست، بلکه برای نفع خود است. پوتین همچنین خاطرنشان کرد که شی جین پینگ دوست شخصی او و دوست کل کشور است.
درباره ای درگیری در نوار غزه
پوتین آنچه را که در نوار غزه در حال وقوع است فاجعه خواند. پوتین در پاسخ به پرسش خبرنگاری از خبرگزاری آناتولی ترکیه که به این موضوع اشاره کرد که هر 6 تا 7 دقیقه یک کودک فلسطینی جان خود را از دست می دهد، اطمینان داد که "چنین چیزی در اوکراین وجود ندارد".
تصمیمات سازمان ملل درباره ای ایجاد کشور فلسطین با پایتختی آن در قدس شرقی همچنان باید اجرا شود و این بسیار مهم است. رئیس جمهور با اشاره به نقش رهبری رجب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در حل و فصل اوضاع غزه، گفت: ایجاد پایه های اساسی برای حل و فصل اسرائیل و فلسطین ضروری است.
افزون بر این، پوتین گفت: روسیه آماده گشایش درمانگاه در غزه است، اما طرف اسرائیلی بر این باور است که این کار ناامن است.
درباره ای مهاجران
پوتین بر این باور است که باید شرایط عادی انسانی برای مهاجران در روسیه ایجاد شود. به گفته وی، مکتب های روسی زبان و شعبه های دانشگاه های روسیه در بیرون از کشور گشایش می شود و آنها خواهان ارسال معلمان و کتاب های درسی برای آنها هستند. اگر این افراد را رها کنیم، چه می شود؟ بهتر است ما بر آنها تأثیر بگذاریم. ما باید آنها را آماده کنیم و با آنها کار کنیم.
رئیس جمهور روسیه اهمیت احترام به سنت ها و قوانین روسیه از سوی مهاجران را انکار نمی کند. به گفته وی، این موضوع باید توسط نهادهای مجری قانون نظارت شود.
در همین راستا پوتین بر لزوم ایجاد یک نهاد ویژه که مشکلات مهاجران را در مجموع بررسی کرده و به موقع راه حل های آن را بیابد، اعلام کرد.
درباره ای وابستگی به دالر
پوتین در توضیح تصمیم رئیس جمهور جدید آرژانتین برای تغییر به پول ملی ایالات متحده، خاطرنشان کرد: پیوند با دالر "مملو از پیامدهای اجتماعی-اقتصادی است". به گفته وی، درباره ای آرژانتین، گذار به دالر با تورم 143 درصدی همراه است. "هر دولتی همیشه به این فکر می کند که چگونه تضمین های اجتماعی برای شهروندان فراهم کند و به تعهدات اجتماعی خود عمل کند.
پوتین گفت (...) ما تمام تعهدات خود را در قبال شهروندان به طور کامل انجام می دهیم. به گفته وی، پیوند با دالر منجر به نیاز به کاهش هزینه های بودجه در بخش اجتماعی، کاهش حقوق، بازنشستگی، مزایا و هزینه های پزشکی می شود. و پول ملی به "افزایش جزئی تورم" اجازه می دهد تا "وضعیت بین اقتصاد سالم و انجام تعهدات اجتماعی را متعادل کند".
رئیس جمهور روسیه بر این باور است، که با محدود کردن توانایی روسیه برای استفاده از دالر و یورو، کشورهای غربی "به پای خود شلیک می کنند". به گفته وی، طرف روسی از پرداخت دالری خودداری نمی کند، اما "آنها شروع به ایجاد مشکل برای آن کرده اند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала