- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

نابود شدن کارگاه های مونتاژ و دوباره سازی پهپادهای اوکراینی از سوی نیروهای روسی

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Истребитель Су-35 авиагруппы Восточного военного округа Вооруженных сил России возвращается на аэродром
Истребитель Су-35 авиагруппы Восточного военного округа Вооруженных сил России возвращается на аэродром - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.12.2023
عضو شوید
ارتش روسیه کارگاه های مونتاژ و دوباره سازی پهپادهای اوکراینی را از بین بردند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه گزارش داد یگان های روسی با موفقیت به کارگاه مونتاژ و دوباره سازی پهپادهای اوکراینی یورش بردند.
در بیانیه این وزارت آمده است: "هوانوردی عملیاتی تاکتیکی، هواپیماهای بدون سرنشین، نیروهای موشکی و توپخانه گروه‌های نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، کارگاه مونتاژ و دوباره سازی هواپیماهای بدون سرنشین اوکراین را از بین بردند".
Здание Капитолия в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.12.2023
کنگره امریکا: پنتاگون مسئول اوضاع اوکراین است
افزون بر این، امکان از بین رفتن سه انبار مهمات و یک انبار سوخت، یک ایستگاه راداری 360 درجه با آنتن آرایه فازی پلیکان 79K6 و همچنین نیروی انسانی و تجهیزات در 118 منطقه وجود دارد.
سامانه‌های پدافند هوایی به نوبه خود دو گلوله هیمارس میلرز را رهگیری و شش پهپاد را نابود کردند.
تنها در یک روز، در همه ای جهات عملیات ویژه، نیروهای اوکراینی بیش از 600 سرباز کشته و زخمی را از دست دادند.
در میان چیزهای دیگر، که نیروهای مسلح اوکراین از دست دادند: نفربر زرهی M113 ساخت ایالات متحده و خودروی جنگی پیاده نظام بردلی.
سه تانک؛ پنج خودروی جنگی زرهی، پنج خودرو و دو وانت.
دو هویتزر Msta-B و یک D-30. چهار پایه توپخانه خودکششی گووزدیکا و سه اسلحه خودکششی آکاتسیا.
یادآوری می کنیم، که روسیه در 24 فیبروری 2022 عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آن را "پشتیبانی از افرادی که به مدت هشت سال از سوی رژیم کیف مورد آزار و نسل کشی قرار گرفته اند" خواند. وی خاطرنشان کرد، که این عملیات ویژه یک اقدام اجباری بود؛ چرا که برای روسیه "هیچ فرصتی برای انجام این کار باقی نگذاشت؛ خطرات امنیتی به‌گونه‌ای ایجاد شد که امکان پاسخگویی با ابزارهای دیگر غیرممکن بود".
به گفته وی، روسیه 30 سال است که تلاش می کند تا با ناتو بر سر اصول امنیت اروپا به توافق برسد، اما در پاسخ یا با فریب و دروغ های بدبینانه و یا تلاش برای فشار و باج خواهی مواجه شده است، در حالی که ائتلاف در همین حال، با وجود اعتراضات مسکو، به طور پیوسته در حال گسترش و نزدیک شدن به مرزهای فدراسیون روسیه است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала