جنرال امریکایی برای گسترش راهبرد اوکراین

© Photo / Spc. Hubert Delany III/U.S. Armyپنج نشانه فروپاشی امپراتوری امریکا
پنج نشانه فروپاشی امپراتوری امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.12.2023
عضو شوید
ایالات متحده یک جنرال را به کیف می فرستد تا یک راهبرد جدید را توسعه دهد.
به گزارش اسپوتنیک، پنتاگون یک جنرال را برای توسعه راهبرد نظامی جدید به کی‌یف خواهد فرستاد. هنوز هیچ توافقی درباره ای محتوای آن بین دو کشور وجود ندارد.
به نوشته نیویورک تایمز به نقل از منابع، این طرح قرار است در آغاز سال 2024 اجرا شود.
این نشریه خاطرنشان می کند، که کی یف نمی داند که دریافت بودجه بیشتر از سوی ایالات متحده تا چه زمانی ادامه خواهد یافت و طرف امریکایی دقیقاً چه نوع از تسلیحات را برای کی‌یف تامین خواهد کرد.
Здание Капитолия в Вашингтоне, США. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.12.2023
کنگره امریکا از 25 اکتوبر تاکنون یک بسته کمکی به اوکراین را تایید نکرده است
گفتنی است، درباره ای یورش های نیروهای مسلح اوکراین، مربیان امریکایی ارتش اوکراین را بر اساس مدل امریکایی آموزش دادند، اما این رویکرد، به گفته منتقدان، ناموفق بود. همزمان، خط دفاعی روسیه قوی تر از حد انتظار غرب بود.
فدراسیون روسیه پیشتر یادداشتی در خصوص ارسال سلاح به اوکراین برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود. وزارت امور خارجه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از سوی غرب، نه تنها به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند، بلکه تأثیر منفی بر این روند خواهد گذاشت.
دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که مسکو به دقت هرگونه اظهارات درباره ای ضد یورش آینده را زیر نظر دارد و هنگام برنامه ریزی عملیات ویژه آنها را در نظر می گیرد.
در 24 فیبروری، چین یک طرح 12 ماده ای برای حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در اوکراین ارائه کرد. پیشنهادات اصلی پکن از سرگیری مذاکرات صلح و توقف درگیری ها بود. چین از طرفین خواست تا به حاکمیت همه کشورها با رعایت منشور سازمان ملل احترام بگذارند و ذهنیت جنگ سرد را کنار بگذارند.
همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد، وزارت امور خارجه آمریکا باید به این نکته توجه کند که سلاح های عرضه شده به اوکراین، سر از بازار سیاه و نه تنها در اروپا، بلکه در سایر قاره ها درآورده است.
گفتنی است، پیشتر، گرینوالد، روزنامه نگار امریکایی که با ادوارد اسنودن افشاگر اطلاعاتی امریکا همکاری می کرد، در پادکستی در توئیتر نوشت که تسلیحات، از جمله آنهایی که در دست نئونازی‌های اوکراینی است، از طریق بازار سیاه در سراسر اروپا و خاورمیانه پخش خواهد شد. مانند هر جنگ دیگر ایالات متحده، احتمالاً زمان نشان خواهد داد که ما علیه گروه‌هایی که به سلاح‌های "از دست رفته" خودمان در این درگیری مسلح شده‌اند، وارد جنگ خواهیم شد.
در 20 اکتبر 2023، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، از کنگره خواست با بودجه 14.3 میلیارد دلاری برای کمک به اوکراین و اسرائیل موافقت کند. 61 میلیارد دلار برای کی‌یف برنامه ریزی شده است که تقریبا نیمی از آن باید صرف تامین تسلیحات و تکمیل ذخایر خود شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала