جامعه جهانی در قبال افغانستان برخورد دوگانه دارد

© Sputnik / Максим Богодвид /  مراجعه به بانک تصاویر Встреча Московского формата по Афганистану в Казани
Встреча Московского формата по Афганистану в Казани - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.12.2023
عضو شوید
طالبان یک تعداد شرکت کننده‌گان این نشست به اتحاد بین قوم‌های گوناگون کشور تأکید می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک، ندا محمد ندیم، سرپرست وزارت تحصیلات عالی افغانستان طی نشستی در نیمروز جامعه جهانی را به برخورد دوگانه در برابر امارت اسلامی متهم می‌کند.
ندا محمد ندیم از وضع تحریم‌ها در برابر اعضای امارت اسلامی به بهانه نقض حقوق بشر انتقاد می‌کند و خاموشی جهان به ویژه نهادهای حقوق بشری در برابر وضعیت فلسطین را پرسش برانگیز می‌داند.
سرپرست وزارت تحصیلات عالی تصریح کرد: "در توان دنیا نیست یعنی از برداشت آن‌ها بیرون است که نظام ما را قبول کنند به همین خاطر که در تمام دنیا چنین نظامی نیست که فرمایشات هیچ کشوری را قبول ندارد بر شکل مستقل روان باشد چیزی که خداوند متعال هدایت بدهد ما اجرا می‌کنیم."
آقای ندیم گفت: "همه مسلمانان که در نزدیکی‌ ما قرار دارند، همسایه‌های ما و شما است، بکار نیست که ما در مقابل آن‌ها عکس‌العمل تند داشته باشیم".
عبدالقیوم روحانی، معاون والی نیمروز، گفت: "در افغانستان در میان هر فرقه تفرقه را آورده‌اند به نام سمت، قوم و زبان در اینجا آورده‌اند."
سرپرست وزارت تحصیلات عالی در حالی این سخنان را ابراز می‌دارد که جامعه جهانی همواره خواستار رعایت حقوق زنان، تشکیل حکومت فراگیر و استفاده نشدن خاک افغانستان در برابر کشورهای دیگر شده است.
قابل ذکر است که فعالیت طالبان تحت تحریم سازمان ملل قرار دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала