پوتین به رئیس امارات: درباره ای مناقشه فلسطین-اسرائیل گفت وگو خواهیم کرد/ درونمایه ای دیدار

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин и президент ОАЭ шейх Мухаммед бен Заид Аль Нахайян на церемонии официальной встречи во дворце Каср Аль-Ватан в Абу-Даби
Президент РФ Владимир Путин и президент ОАЭ шейх Мухаммед бен Заид Аль Нахайян на церемонии официальной встречи во дворце Каср Аль-Ватан в Абу-Даби - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.12.2023
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه به رئیس جمهور امارات گفت، که درباره ای مناقشه فلسطین و اسرائیل و اوکراین با او گفت و گو خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در جریان مذاکرات با محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی گفت ،که درباره ای مناقشه فلسطین و اسرائیل با وی گفت و گو خواهد کرد و او را درباره ای بحران اوکراین مطلع خواهد کرد.
پوتین گفت: "ما در سطح بین المللی همکاری می کنیم. امارات متحده عربی نیز به عنوان عضو غیردائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد، سهم بزرگی در تثبیت اوضاع در جهان دارد. البته، ما درباره ای شرایط در داغ ترین نقاط، در درجه اول در مناقشه عرب ها، فلسطین و اسرائیل، با شما صحبت خواهیم کرد. البته من شما را درباره ای وضعیت در حوزه بحران اوکراین مطلع خواهم کرد".
پوتین از رئیس جمهور امارات برای حل مسئله ساخت کلیسای ارتدکس سپاسگزاری کرد
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دیدار با محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی، با اشاره به همکاری کشورها از طریق اوپک پلاس و در حوزه بشردوستانه، از آنها برای حل موضوع ایجاد مکان برای ساخت کلیسای ارتدکس سپاسگزاری کرد.
پوتین گفت: "شماری از پروژه های بزرگ در بخش نفت و گاز در حال اجرا است. ما از طریق اوپک پلاس همکاری می کنیم. و البته ما به پیوندهای انسان دوستانه اهمیت می دهیم. مبادلات گردشگری در حال توسعه است. سال گذشته، تقریبا یک میلیون گردشگر از روسیه - بیش از 900 هزار - از امارات متحده عربی بازدید کردند. یک مکتب روسی گشایش شده است و ما از شما سپاسگزاریم که مشکل ایجاد یک مکان برای ساخت یک کلیسای ارتدکس را حل کردید".
رئیس جمهور امارات از نقش شخصی پوتین در گسترش پیوندهای دوجانبه بسیار قدردانی کرد
محمد بن زید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) از نقش شخصی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در گسترش پیوندهای دوجانبه بسیار تمجید کرد.
وی این موضوع را روز چهارشنبه در آغاز گفت و گو با رهبر روسیه در سفر به ابوظبی بیان کرد.
آل نهیان گفت: "در سال های پسین پیوندها بین کشورهای ما در زمینه های مختلف به طور فعال توسعه یافته است، من از نقش موثر شخص شما در تقویت پیوندهای دوجانبه قدردانی می کنم، در این راستا می خواهم بگویم که امارات بزرگترین شریک تجاری روسیه و بزرگترین سرمایه گذار در بخش اقتصاد بین کشورهای عربی است".
رئیس جمهور امارات خاطرنشان کرد: در سال 2022 گردش مالی تجارت غیرنفتی بین دو کشور تقریباً 109 درصد افزایش یافت.
آل نهیان افزود: "این جهش بی‌پیشینه حکایت از ماهیت ویژه پیوندها بین کشورهای ما دارد.
وی خاطرنشان کرد، که امارات متحده عربی مشتاق ادامه همکاری و توسعه همکاری با روسیه در زمینه انرژی، پروژه‌های زیربنایی و فناوری‌های پیشرفته است.
صبحانه کاری پوتین و نهیان رئیس امارات در کاخ قصر الوطن آغاز شد
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و محمد بن زاید آل نهیان، رئیس‌جمهور امارات متحده عربی صبحانه‌ای را آغاز کردند که طی آن گفتگوی تک به تک خواهند داشت.
پیش از این مذاکرات روسیه و امارات در کاخ قصر الوطن برگزار شد و در جریان آن چشم اندازهای توسعه بیشتر همکاری های دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. پوتین در آغاز مذاکرات با حضور هیأت‌هایی گفت که قصد دارد با رئیس‌جمهور امارات درباره مناقشه فلسطین و اسرائیل گفت‌وگو کند و درباره بحران اوکراین اطلاع‌رسانی کند. او همچنین او را به اجلاس بریکس در کازان سال آینده دعوت کرد.
پوتین از رئیس جمهور امارات به دلیل استقبال رنگارنگ در ابوظبی سپاسگزاری کرد
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از محمد بن زاید آل نهیان، رئیس جمهور امارات متحده عربی به دلیل استقبال رنگارنگ در ابوظبی سپاسگزاری کرد.
عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات با پوتین در رمپ دیدار کرد.
رئیس جمهور روسیه با یک موتر Aurus با پلاک محلی به اطراف ابوظبی سفر کرد. پرچم روسیه و امارات در طول مسیر کاروان پوتین از فرودگاه نصب شده بود. کاروان رهبر روس مورد استقبال سواره نظام و شتر قرار گرفت. ورود رئیس جمهور به کاخ با رگبار توپخانه همراه بود؛ همچنین به افتخار وی آسمان پایتخت امارات با سه رنگ روسی رنگ آمیزی شد - هواپیماهای جنگنده رنگ پرچم روسیه را پاشیدند. پوتین در ابتدای مذاکرات گفت: "مایلم از شما برای چنین استقبال رنگارنگ و دوستانه تشکر کنم".
مذاکرات پوتین و نهیان رئیس امارات به پایان رسید
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک، گفت و گوهای رئیسان جمهور روسیه و امارات، ولادیمیر پوتین و محمد بن زاید آل نهیان که در قالب یک صبحانه کاری انجام شد، به پایان رسید.
پیش از این گفت و گوها روسیه و امارات در کاخ قصر الوطن برگزار شد و در جریان آن چشم اندازهای توسعه بیشتر همکاری های دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала