جمهوریخواهان جلسه توجیهی را درباره ای درخواست بایدن برای کمک به اوکراین ترک کردند

© Sputnik / Artur Gabdrahmanov /  مراجعه به بانک تصاویر Военнослужащие Национальной гвардии дежурят на одной из улиц неподалеку от здания Капитолия в Вашингтоне
Военнослужащие Национальной гвардии дежурят на одной из улиц неподалеку от здания Капитолия в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.12.2023
عضو شوید
یک عضو مجلس نمایندگان کنگره امریکا گفت: جمهوریخواهان از جلسه توجیهی درباره ای درخواست رئیس جمهور امریکا برای کمک به اوکراین بیرون شدند.
به گزارش اسپوتنیک، میت رامنی، عضو مجلس نمایندگان کنگره گفت: سناتورهای جمهوری خواه جلسه توجیهی درباره ای درخواست دولت امریکا برای کمک به اوکراین و اسرائیل را ترک کردند زیرا پاسخی از سوی دموکرات ها به پیشنهادات آنها دریافت نکرده بودند.
رامنی به خبرنگاران گفت: "جمهوری خواهان به سادگی از نشست توجیهی بیرون شدند زیرا مردم آنجا مایل به بحث درباره ای آنچه برای انجام یک توافق لازم است، نبودند. دلیلی وجود نداشت که بنشینیم و به صحبت های مردم درباره اهمیت کمک به اسرائیل و اوکراین گوش دهیم. ما این را می دانیم و با آن موافقیم".
Здание Капитолия в Вашингтоне, США. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.12.2023
کنگره امریکا از 25 اکتوبر تاکنون یک بسته کمکی به اوکراین را تایید نکرده است
بنابراین، "توضیحات پنهانی" که توسط دموکرات ها آغاز شد، که در آن قرار بود سناتورها را در مورد اهمیت تخصیص بودجه جدید برای کیف قانع کند، شکست خورد.
ولادیمیر زلنسکی نیز "در آخرین لحظه" شرکت خود در آن را لغو کرد.
میچ مک کانل، رهبر اقلیت جمهوری خواه در سنا نیز به نوبه خود از اعضای حزب خواست از درخواست کاخ سفید پشتیبانی نکنند.
وی به خبرنگاران گفت: "امیدوارم همه ای اعضا به پیشبرد این لایحه رای منفی دهند. ما برای تغییر معنادار در مرز فشار می آوریم".
یادآوری می کنیم، که جو بایدن، رئیس جمهور امریکا، پیش از این از کنگره 106 میلیارد دالر برای کمک به اسرائیل و اوکراین درخواست کرده بود، اما از پشتیبانی صریح برخوردار نشد. مجلس نمایندگان با اکثریت جمهوری خواهان تنها به پشتیبانی از تل آویو رأی داد، اما سنای زیر کنترل دموکرات ها مانع از این طرح شد. بایدن اعلام کرده است که در صورت تصویب چنین سندی توسط کنگره، لایحه اختصاص کمک به اسرائیل را بدون اوکراین امضا نخواهد کرد و جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان بر بحث جداگانه حمایت از کیف اصرار دارند. عدم تمایل اکثریت جمهوری خواه مجلس نمایندگان به توافق دوبار بر سر اعتبارات در ماه های اخیر، دولت را به تعطیلی دولت به دلیل نبود بودجه مصوب نزدیک کرده است. در همان زمان، هر دو بار قانونگذاران بر یک موقت توافق کردند. در همین حال، دولت اعتراف کرد که پول تخصیص داده شده قبلی رو به پایان است، به همین دلیل است که بسته های تسلیحاتی ارسال شده به اوکراین در حال کاهش است.
در آغاز ماه نومبر، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید گزارش داد که واشنگتن 96 درصد از کل بودجه اختصاص داده شده برای حمایت از کیف را از آغاز عملیات ویژه روسیه هزینه کرده است. اگر کنگره اکنون نتواند در مورد کمک به اوکراین به توافق برسد، باید پس از تعطیلات کریسمس که از 14 دسمبر برای نمایندگان کنگره و 15 دسمبر برای سناتوران آغاز می شود، انجام شود. مجلس نمایندگان در 9 جنوری و سنا در 8 جنوری فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала