روسیه از آغاز ماموریت بشردوستانه بیش از 288 تن کمک به غزه رسانده است

© AP Photo / Mohammed AsadГрузовики с гуманитарной помощью для сектора Газа пересекают КПП Рафах
Грузовики с гуманитарной помощью для сектора Газа пересекают КПП Рафах  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.12.2023
عضو شوید
وزارت شرایط اضطراری روسیه گفت: روسیه در مجموع بیش از 288 تن کمک های بشردوستانه را به باشندگان غزه رسانده است.
به گزارش اسپوتنیک، رومن اوخوتنکو، مدیر بخش سیاست اطلاعاتی وزارت موقعیت های اضطراری روسیه گفت: بیش از 288 تن کمک های بشردوستانه برای ساکنان غزه از طریق پروازهای وزارت موقعیت های اضطراری روسیه ارسال شده است.
سه شنبه شب یک هواپیمای وزارت شرایط اضطراری روسیه حامل شهروندان روس و بستگان آنها که از نوار غزه تخلیه شده بودند وارد فرودگاه داماددووای مسکو شد. این پرواز اولین پرواز در ماه دسمبر بود.
سرویس مطبوعاتی وزارت شرایط اضطراری روسیه گزارش داد که در میان 120 روس و اعضای خانواده های آنها که از قاهره به مسکو وارد شده اند، 30 کودک وجود دارد؛ در مجموع، بیش از 880 نفر از قبل به روسیه تخلیه شده اند، که بیش از 380 نفر از آنها کودک بودند.
اوخوتنکو گفت: "در مجموع، 12 پرواز هوانوردی وزارت شرایط اضطراری روسیه تاکنون بیش از 288 تن کمک های بشردوستانه را برای باشندگان غزه به شهر العریش رسانده است".
Израильский солдат стоит в подземном туннеле, обнаруженном под больницей Шифа в городе Газа - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.12.2023
برنامه ای اسرائیل برای تونل‌های حماس در غزه: پمپاژ آب از دریای مدیترانه
تشدید درگیری بین اسرائیل و حماس
مناقشه فلسطین و اسرائیل با منافع ارضی طرفین مرتبط است و برای چندین دهه منبع تنش و جنگ در منطقه باقی مانده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1947، ایجاد دو کشور - اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما فقط اسرائیل ایجاد شد. دور جدیدی از رویارویی پس از یورش موشکی بی پیشینه ای اسرائیل از نوار غزه در صبح روز 7 اکتوبر آغاز شد. پس از گلوله باران گسترده، جنگجویان حماس وارد مناطق مرزی در جنوب کشور یهودی شدند و به سوی نظامیان و غیرنظامیان آتش گشودند و گروگان ها را نیز گرفتند. شاخه نظامی جنبش، گردان های القسام، عملیات سیل الاقصی را اعلام کرد.
در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را آغاز کردند. ظرف چند روز پس از یورش، ارتش اسرائیل کنترل تمام مناطق پرجمعیت نزدیک مرز نوار غزه را به دست گرفت و حملات هوایی علیه اهداف، از جمله غیرنظامیان، در این منطقه را آغاز کرد. افزون بر این، اسرائیل محاصره کامل غزه را اعلام کرد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت به حالت تعلیق درآمد. در پایان ماه اکتبر، مرحله زمینی عملیات اسرائیل آغاز شد: نیروها شهر غزه را محاصره کردند و محاصره در واقع به دو بخش جنوبی و شمالی تقسیم شد. از 24 نومبر تا 30 نومبر، آتش بسی بین تل‌آویو و حماس برقرار بود که برای تبادل ده‌ها گروگان و زندانی در دست یکدیگر منعقد شد، اما امکان تمدید آن وجود نداشت. ارتش اسرائیل اعلام کرد که جنبش فلسطینی توافقات را نقض کرده و به خاک اسرائیل تیراندازی کرده است که در نتیجه درگیری‌ها دوباره آغاز شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала