جبهه مقاومت: در نشست ویانا ما به تفاهم پیشگامانه ای برای یک مخالفت گسترده تر در برابر طالبان رسیدیم

© National Resistance Front of Afghanistanجبهه مقاومت: در نشست ویانا ما به تفاهم پیشگامانه ای برای یک مخالفت گسترده تر در برابر طالبان رسیدیم
جبهه مقاومت: در نشست ویانا ما به تفاهم پیشگامانه ای برای یک مخالفت گسترده تر در برابر طالبان رسیدیم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.12.2023
عضو شوید
مسئول پیوندهای خارجی جبهه مقاومت از نتیجه ای موفق برگزاری نشست ویانا خبر داده و نوشته است، که در نشست وین ما به تفاهم پیشگامانه ای برای یک مخالفت گسترده تر در برابر گروه طالبان رسیدیم.
به گزارش اسپوتنیک، علی میثم نظری مسئول پیوندهای خارجی جبهه مقاومت ملی در برگه ای ایکس خود نوشته است: "ما خوشحالیم که تحول مهمی را از نشست اخیر خود در ویانا به اشتراک می گذاریم، جایی که بیش از 50 فعال سیاسی و مدنی از گروه های مختلف مخالف تشکیل جلسه دادند".
رهبر مقاومت علیه طالبان: آماده هر نوع جنگ هستیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.12.2023
نشست مخالفان طالبان در ویانا؛ احمد مسعود به اتریش رفت
او در ادامه نوشته است: "در جریان دو روز گفت و گوی اختصاصی، ما به تفاهم پیشگامانه ای رسیدیم که پایه و اساس یک مخالفت گسترده تر و متحدتر را ایجاد می کند. اجماع ما شامل یک نقشه راه است و زمینه ساز یک ساختار بدیل است که نشان دهنده آرزوهای مردم افغانستان برای یک کشور دموکراتیک، آزاد و صلح آمیز است".
پیش از این، احمد مسعود رهبر جبهه‌ی مقاومت در سومین دَورِ این نشست گفته بود، که باید برای حل مسئله‌ی افغانستان، یک "نقشه‌‌ی راه مشترک" ایجاد شود. به باور آقای مسعود، "مقاومت مردان و زنان افغانستان" باید یک "امر مقدس" دانسته شود.
احمد مسعود، رهبر جبهه‌ی مقاومت گفته است: "مقاومت مردان و زنان شجاع ما در کوه‌پایه‌ها و شهرها را به‌ عنوان یک امر مقدس بدانیم؛ چون راه دیگری، جز دفاع برای‌شان نمانده. آن‌هم به شکل نظامی. این را امر مقدس بدانیم. در این راستا، نه اجازه‌‌ای کار داریم و نه کدام مسئله‌‌‌ای دیگر".
سومین روز از سومین دورِ "نشست ویانا"، پشت درهای بسته‌ به پایان رسید. این سومین بار است که مخالفان طالبان، در ویانا پایتخت اتریش، به میزبانی "مرکز مطالعات جهانی" گِرد‌هم می‌آیند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала