کیف از 50 میلیارد یورو محروم شد

اتحادیه
اتحادیه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.12.2023
عضو شوید
تلاش اتحادیه اروپا برای دستیابی به سازش در مورد کمک به اوکراین به دلیل پیروزی حزب راست افراطی در انتخابات هالند، با مشکل مواجه شده است.
به گزارش اسپوتنیک، فایننشال تایمز به نقل از مقامات نامعلوم می نویسد که اوکراین به دلیل بحران بودجه در آلمان و تقویت مواضع احزاب راست افراطی در اروپا نمی تواند انتظار دریافت 50 میلیارد ایرو وعده داده شده اتحادیه اروپا را داشته باشد.
منابع در گفتگو به این نشریه گفتند: "کشورهای اتحادیه اروپا تا رسیدن به توافق بر سر تکمیل بودجه مشترک اتحادیه، از جمله 50 میلیارد ایرو برای اوکراین، پیش از اجلاس سران در بروکسل در روزهای 14 تا 15 دیسامبر فاصله زیادی دارند".
مقام ارشد اتحادیه اروپا که در مذاکرات شرکت داشت، اضافه کرد: "ما اجازه نمی‌دهیم اوکراین دچار استقراض و خالی از استقلال شود".
флаги украины и евросоюза - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.11.2023
اتریش با پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا مخالفت کرد
گفته شده است که 50 میلیارد ایرو وعده داده شده برای اوکراین شامل کمک های مالی، سرمایه گذاری در "تکنالوژی استراتژیکی" و همچنین هزینه پرداخت سود وام های مشترک اتحادیه اروپا خواهد بود.
پیش از این، وزارت مالیه آلمان بودجه هزینه های اضافی دولت را تا پایان سال 2023 مسدود کرد. پرداخت اضافی در آینده فقط در موارد استثنایی و پس از تائید وزارت مالیه کشور امکان پذیر خواهد بود.
این اقدام نتیجه تصمیم قبلی محکمه قانون اساسی آلمان بود که توزیع مجدد 60 میلیارد وجوه وام مطالبه نشده از بودجه اضافی سال 2021 برای مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا به صندوق حفاظت از آب و هوا را غیرقانونی اعلام کرد.
محکمه در تصمیم خود، بر قانون فعلی به اصطلاح "قرضه" تکیه می‌کند، که اجازه نمی‌دهد بودجه بدهی دولت بیش از حد مجاز افزایش یابد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала