پوتین: روابط با ترکیه از جمله در بخش انرژی در سطح خوبی است

© Sputnik / Vyacheslav Prokofyev/Pool /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: روابط با ترکیه از جمله در بخش انرژی در سطح خوبی است
پوتین: روابط با ترکیه از جمله در بخش انرژی در سطح خوبی است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.12.2023
عضو شوید
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که روابط با ترکیه از جمله در بخش انرژی در سطح خوبی قرار دارد.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور روسیه در دیدار با سفرای خارجی گفت: "شراکت روسیه با ترکیه در سطح بالایی است و مبتنی بر تجربه چندین ساله در تعامل موثر در زمینه های مختلف است و هر دو طرف مصمم به توسعه بیشتر روابط بر اساس اصول حسن همجواری، مشارکت و منفعت متقابل هستند. همه موضوعات کلیدی دوجانبه در دستور کار تماس های منظم ما با رئیس جمهور اردوغان است."
وی تاکید کرد که روسیه به طور فعال با ترکیه در بخش انرژی همکاری می کند.
پوتین افزود: "به ویژه می‌خواهم اشاره کنم که همکاری روسیه و ترکیه در بخش انرژی ماهیت راهبردی دارد. روس اتم به ساخت اولین نیروگاه هسته ای ترکیه، ادامه می دهد."
رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: "همکاری نزدیک در بخش گاز در چارچوب بهره برداری از خطوط لوله بلو استریم و ترکیش استریم ایجاد شده است. کار برای ایجاد یک هاب توزیع گاز در ترکیه در حال انجام است."
پوتین همچنین به توسعه همکاری ها با ترکیه در زمینه های دیگر اشاره کرد. رئیس جمهور روسیه افزود: "ما هنوز بسیاری از پروژه های جالب دیگر، سرمایه گذاری های مشترک، از جمله در زمینه تجارت و فناوری داریم."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала