نخست وزیر فلسطین: اسرائیل در تلاش است فلسطینیان را به شهر رفح در مرز با مصر کوچ دهد

© AFP 2023 / Said Khatibحمله هوایی اسرائیل به نوار غزه
حمله هوایی اسرائیل به نوار غزه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.12.2023
عضو شوید
نخست وزیر دولت فلسطین گفت که ارتش اسرائیل در تلاش است تا مردم فلسطین را به شهر رفح در مرز با مصر کوچ دهد.
به گزارش اسپوتنیک، محمد اشتیه، نخست وزیر دولت فلسطین گفت: "اکنون ارتش اسرائیل در تلاش است تا مردم غزه را به سمت شهر رفح کوچ دهد و این بزرگترین بیرون راندی است که آنها در حال انجام آن هستند. ما با تلاش‌ها برای اشغال مجدد نوار غزه و همچنین با تلاش‌ها برای ایجاد مناطق حائل در نوار غزه مخالفیم، ما قاطعانه این طرح‌ها را رد می‌کنیم و از جامعه بین‌المللی نیز می‌خواهیم که مانند ما همین اقدام را انجام دهد."
نخست وزیر دولت فلسطین خاطرنشان کرد که درخواست برخی کشورها از اسرائیل برای کاهش تعداد کشتارها به جای آتش بس را مایه تاسف دانست.
آتش بس میان اسرائیل و حماس صبح جمعه گذشته به پایان رسید و ارتش اسراییل اعلام کردند که جنبش حماس آتش بس را نقض کرده است و به خاک اسرائیل آتش گشوده و ارتش اسرائیل حملات خود را علیه جنبش حماس در نوار غزه از سر گرفت.
Юг Израиля недалеко от границы с сектором Газа, после авиаударов Израиля  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.12.2023
حماس از کشته شدن بیش از 700 فلسطینی در نوار غزه خبر داد
اسرائیل و جنبش فلسطینی حماس با میانجیگری قطر بیست و دوم نوامبر از زمان تشدید درگیری ها در 7 اکتبر به اولین توافق بزرگ دست یافتند: طرفین توافق کردند که به مدت چهار روز درگیری ها را متوقف کنند تا تبادل نظر صورت گیرد. ده ها گروگان و بازداشت شده توسط طرفین این درگیری نگهداری می شوند.
مناقشه فلسطین و اسرائیل، مرتبط با منافع ارضی طرفین، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1947، ایجاد دو کشور - اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما فقط اسرائیل ایجاد شد. اسرائیل ضمن اعلام موافقت با اصل دو دولتی، سرزمین های فلسطین را به طور کامل آزاد نکرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала