حمله ناگهانی به سه کشتی در بحیره سرخ

© Photo / Public domain / U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 2nd Class Elliot SchaudtАмериканская подводная лодка USS Florida (SSGN 728) проходит через Суэцкий канал по пути в Красное море
Американская подводная лодка USS Florida (SSGN 728) проходит через Суэцкий канал по пути в Красное море - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.12.2023
عضو شوید
پنتاگون: کشتی یو اس اس کارنی قوای بحری امریکا به سیگنال های درخواست کمک کشتی ها پاسخ داد.
به گزارش اسپوتنیک، قوای مرکزی پنتاگون اعلام کرد که سه کشتی تجارتی چهار بار طی 24 ساعت در بحیره سرخ مورد حمله قرار گرفتند و یک ناوشکن قوای بحری امریکا سه هواپیمای بدون سرنشین را که در این حملات شرکت داشتند، ساقط کردند.
در اعلامیه نامبرده آمده است:"روز یکشنبه چهار حمله علیه سه کشتی تجارتی مختلف در آب‌های بین‌المللی جنوب بحیره سرخ صورت گرفت. ناوشکن یو اس اس کارنی قوای بحری امریکا به سیگنال های درخواست کمک کشتی ها پاسخ داد.
یک حمله راکتی از قلمرو تحت کنترل حوثی‌های یمن ثبت شد. این راکت از نزدیکی کشتی ترانسپورتی یونیتی اکسپلورر عبور کرد".
سپس ناوشکن پهپادهای را که از یمن پرتاب شده بودند، سرنگون کرد. یکی از پهپادها به سمت کشتی جنگی حرکت می کرد، اما گزارش پنتاگون نشان نمی دهد که کارنی هدف آن بوده است.
پنتاگون حوثی‌های یمن را در این حملات مقصر می‌داند، اما به گفته وزارت دفاع امریکا، این حملات "کاملاً توسط ایران سازماندهی شده‌اند".
در اعلامیه این وزارت خارجه آمده است: "ایالات متحده با هماهنگی کامل با متحدین بین‌المللی پاسخ مناسبی به این واقعه خواهد داد. این حملات تهدیدی مستقیم برای تجارت بین‌المللی و امنیت بحری است".
ائتلاف عربی از انهدام یک کشتی ماین‌گذاری‌شده در بحیره سرخ خبر داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.11.2020
ائتلاف عربی از انهدام یک کشتی ماین‌گذاری‌شده در بحیره سرخ خبر داد
پیشتر شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از یک منبع در وزارت دفاع امریکا گزارش داده بود که کشتی امریکایی یو اس اس کارنی هدف حمله پهپادها و راکت های انداخت شده از یمن قرار گرفته بودند.
جزئیات کامل بعداً اخبار می گردد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала