بیش از 460 نفر از ابتدای سال جاری در کرانه باختری جان خود را از دست داده اند

© AP Photo / Majdi MohammedПалестинцы машут флагами ХАМАС, празднуя освобождение Израилем палестинских заключенных в городе Наблус на Западном Берегу
Палестинцы машут флагами ХАМАС, празднуя освобождение Израилем палестинских заключенных в городе Наблус на Западном Берегу - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.12.2023
عضو شوید
وزارت صحت عامه فلسطین روز دوشنبه اعلام کرد که تعداد کشته‌شدگان درگیری‌ها با نظامیان رژیم صهیونیستی در کرانه باختری از ابتدای سال جاری میلادی به بیش از 460 نفر رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: "تعداد کشته‌شدگان در کرانه باختری بر اثر تیراندازی ارتش رژیم صهیونیستی از ابتدای سال تاکنون 464 نفر از جمله 256 نفر از 7 اکتوبر کشته شده‌اند".
هفته گذشته، اشرف الکدره، سخنگوی وزارت صحت عامه غزه گزارش داد که تعداد قربانیان حملات اسرائیل به نوار غزه از 15.5 هزار نفر گذشت و بیش از 41.3 هزار نفر مجروح شدند.
آتش بس میان اسرائیل و حماس صبح جمعه گذشته به پایان رسید و هیچ تمدید رسمی آن اعلام نشده است. نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) اعلام کردند که جنبش حماس فلسطین توقف درگیری‌ها را شکست و به خاک اسرائیل آتش گشود و قوای مسلح اسرائیل حملات خود را علیه جنبش فلسطینی در نوار غزه از سر گرفت.
Юг Израиля недалеко от границы с сектором Газа, после авиаударов Израиля  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.12.2023
حماس از کشته شدن بیش از 700 فلسطینی در نوار غزه خبر داد
اسرائیل و جنبش فلسطینی حماس که بر نوار غزه حکومت می کند، با میانجیگری قطر، در 22 نوامبر از زمان تشدید درگیری ها در 7 اکتوبر به اولین توافق بزرگ دست یافتند: طرفین توافق کردند که به مدت چهار روز درگیری ها را متوقف کنند تا تبادل نظر صورت گیرد. ده ها گروگان و بازداشت شده توسط یکدیگر نگهداری می شوند. آتش بس چهار روزه در 24 نوامبر در ساعت 07:00 به وقت محلی (08:00 به وقت مسکو) آغاز شد، سپس دو بار تمدید شد - ابتدا به مدت دو روز، سپس برای یکی دیگر.
اسرائیل در 7 اکتوبر مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه به عنوان بخشی از عملیات سیل الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، قرار گرفت. پس از این، جنگنده‌های این سازمان وارد مناطق سرحدی در جنوب اسرائیل شدند و به سمت نظامیان و غیرنظامیان آتش گشودند و بیش از 200 گروگان را نیز گرفتند. در اسرائیل بر اساس آخرین اطلاعات مقامات، حدود 1.2 هزار نفر کشته شدند که این تعداد شامل غیرنظامیان، سربازان، شهروندان خارجی و کارگران است و همچنین گزارش شده است که بیش از 5 هزار نفر زخمی شده اند.
Праздничное оформление Москвы ко Дню флага России - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.12.2023
نظر کرملین در مورد از سرگیری درگیری ها در نوار غزه
در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. در عرض چند روز، قوای اسرائیل کنترل تمام مناطق پرجمعیت نزدیک سرحد با غزه را به دست گرفت و حملات هوائی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، ادویه و سوخت متوقف شد.
در پایان ماه اکتوبر، مرحله زمینی عملیات اسرائیل در محاصره آغاز شد. شهر غزه توسط قوای زمینی اسرائیل محاصره شد و منطقه محاصره عملاً به دو بخش جنوبی و شمالی تقسیم شد.
تعداد کشته شدگان نوار غزه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به بیش از 16 هزار نفر و بیش از 35 هزار زخمی رسیده است. حماس مدعی شد که حدود 200 تا 250 گروگان در نوار غزه وجود دارد. پس از پایان آتش بس، مقامات اسرائیلی اعلام کردند که 126 اسرائیلی و 11 خارجی در گروگان حماس باقی مانده اند و 110 ربوده شده آزاد شدند.
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا خصومت ها را متوقف کنند. با توجه به موضع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حل و فصل بحران خاورمیانه تنها بر اساس فرمول "دو دولت" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان پذیر است که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در چارچوب آن را فراهم می کند. 1967 با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی هم مرز است.
مناقشه فلسطین و اسرائیل، مرتبط با منافع ارضی طرفین، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1947، ایجاد دو کشور - اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما فقط اسرائیل ایجاد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала