شهردار کیف متعجب است که آیا اوکراین به وجود خود ادامه خواهد داد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر Мэр Киева Виталий Кличко
Мэр Киева Виталий Кличко  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.12.2023
عضو شوید
شهردار کیف، ویتالی کلیچکو، در این فکر است که آیا اوکراین به حیات خود ادامه خواهد داد یا خیر.
به گزارش اسپوتنیک، شهردار کیف گفت: "امروز ما فقط در مورد اینکه آیا اوکراین اصلاً وجود خواهد داشت یا خیر صحبت می کنیم.
اینگونه کلیچکو 20 دقیقه به سوال پرتال سوئیسی که آیا جاه طلبی های سیاسی در مورد پست ریاست جمهوری اوکراین دارد یا خیر، پاسخ داده گفت که اکنون "احمقانه" است به این موضوع فکر کنیم.
در اوکراین، حکومت نظامی و بسیج عمومی قبلا تمدید شده بود، به همین دلیل است که انتخابات برنامه ریزی شده برای بهار 2024 برگزار نخواهد شد.
همزمان در ماه نوامبر، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور کنونی اوکراین، گفت که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده را نامناسب می داند. به نظر او این موضوع بی ربط است.
پنجشنبه گذشته، همه فراکسیون های پارلمانی رادا اعلامیه ای را امضا کردند که بر اساس آن برگزاری هر گونه انتخابات زودتر از شش ماه پس از پایان حکومت نظامی در کشور منتفی است.
علاوه بر این، اخیراً رسانه های اوکراینی به طور فزاینده ای در مورد رویارویی فزاینده بین زلنسکی و سرقوماندان قوای مسلح اوکراین والری زالوژنی می نویسند. سال گذشته نشریات محلی گزارش دادند که رئیس دولت می خواهد سرقوماندان قوا را از سمت خود برکنار کند و او را به عنوان سرپرست وزارت دفاع معرفی نماید، زیرا او را به عنوان رقیب در انتخابات ریاست جمهوری می بیند.
خود زلنسکی در مصاحبه اخیر با روزنامه انگلیسی The Sun، تلاش قوای مسلح برای مشارکت در سیاست را اشتباهی بزرگ خواند. رسانه ها این را حمله مستقیم به زالوژنی و به رسمیت شناختن واقعی درگیری بین آنها دانستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала