Юг Израиля недалеко от границы с сектором Газа, после авиаударов Израиля  - اسپوتنیک افغانستان

لحظه به لحظه؛ آخرین رویدادهای درگیری اسرائیل-فلسطین/ادامه یورش های اسرائیل بر غزه + ویدیو و نگاره ها

عضو شوید
این خبر تکمیل می گردد...
امروز شنبه 2 دسمبر57 ـ مین روز درگیری بین اسرائیل و فلسطینیان است. دیروز جمعه آتش بس 7 روزه در نوار غزه به پایان رسید و دو طرف برای ادامه آتش بس به توافق نرسیدند و پس از آن ارتش اسرائیل بیدرنگ یورش های سنگین خود را به غزه از سرگرفت.

فهرست مطالب
ابتدا جدیدها ابتدا قدیمی ها
18:23 02.12.2023
شاخه نظامی حماس: به سوی عسقلان راکت شلیک کردیم
گردان های القسام (شاخه نظامی جنبش حماس فلسطین) از شلیک موشک به سوی شهر عسقلان اسرائیل خبر داد.
شاخه نظامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: گردان‌های القسام موشک‌هایی را به سوی عسقلان شلیک کردند.
پیش از این، اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفته بود که تعداد قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از زمان پایان آتش بس در روز جمعه به 193 نفر افزایش یافته و بیش از 650 نفر زخمی شده اند.
18:20 02.12.2023
ارتش اسرائیل اعلام کرد که زیرساخت های حزب الله لبنان را هدف قرار داده است
نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) اعلام کردند که زیرساخت های حزب الله لبنان را هدف قرار داده است.
ارتش در کانال تلگرامی خود گزارش می داد: "ارتش اسرائیل زیرساخت های تروریستی حزب الله لبنان را با آتش هوایی، خمپاره و توپخانه هدف قرار می دهد. همچنین چندی پیش چندین پرتاب در جهت پست های ارتش اسرائیل در نزدیکی مرز لبنان شناسایی شد. در پاسخ، ارتش اسرائیل به منابع آتش حمله می کند".
18:16 02.12.2023
کویت ازسرگیری یورش های رژیم اسرائیل بر غزه را نکوهش کرد
وزارت خارجه کویت در بیانیه‌ای ازسرگیری یورش های رژیم صهیونیستی بر مردم نوار غزه را نکوهش کرد.
همزمان با آغاز مجدد حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، وزارت خارجه کویت این حملات را محکوم کرد.
وزارت بهداشت فلسطین خبر داد که طی ساعات گذشته رژیم اسرائیل با ارتکاب دهها جنایت، موجب شهادت ۱۹۳ نفر و زخمی شدن ۶۵۲ نفر دیگر در غزه شده است.
این وزارتخانه با رد ادعای رژیم صهیونیستی، تأکید کرد که هیچ منطقه و نقطه امنی در غزه برای غیرنظامیان وجود ندارد و جنایات و اقدامات اشغالگران علیه غیرنظامیان ادعای آن‌ها را به خوبی رد می‌کند.
بنابر گزارش شبکه الجزیره، وزارت خارجه کویت در بیانیه خود از جامعه جهانی خواست تا به مسئولیتش برای متوقف کردن این حملات عمل کند.
وزارت بهداشت فلسطین امروز شنبه اعلام کرد که از آغاز حملات رژیم اسرائیل به غزه تاکنون ۱۵۲۰۷ نفر به شهادت رسیده و ۴۰۶۵۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند.
17:58 02.12.2023
17:42 02.12.2023
آژیرهای حمله هوایی در شهر عسقلان در جنوب اسرائیل به صدا درآمد
نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) اعلام کردند که آژیرهای حمله هوایی در شهر عسقلان در جنوب اسرائیل به صدا درآمد.
نیروهای دفاعی اسرائیل در کانال تلگرامی خود گزارش دادند: "آژیرهای خطر در شهر عسقلان به صدا درآمد".
17:25 02.12.2023
دفتر نتانیاهو: رئیس موساد به دستور نخست وزیر دستور لغو مذاکره کنندگان از قطر را به دلیل "بن بست در مذاکرات" صادر کرد
رئیس موساد به اعضای هیات اسرائیلی که امروز برای تمدید آتش‌بس به قطر سفر کرده بودند، پس از به بن بست رسیدن این مذاکرات دستور داده تا بیدرنگ از دوحه به سوی تل‌آویو برگردند.
یک منبع خبر داد که تیمی از موساد برای گفت‌وگو درباره ازسرگیری آتش‌بس غزه در دوحه حضور دارد و با میانجیگری قطر، بر آزادی احتمالی دسته‌های جدید "گروگانان اسرائیلی" و پارامترهای جدید آتش‌بس تمرکز دارد.
17:23 02.12.2023
16:53 02.12.2023
چهارمین گروه از آوارگان فلسطینی وارد داغستان روسیه شدند
دفتر مطبوعاتی دولت جمهوری اعلام کرد: داغستان روز شنبه پذیرای چهارمین گروه از مهاجران فلسطینی بود که چهار نفر دیگر وارد این جمهوری شدند.
پیش از این، در 25 نومبر، سه گروه از پناهجویان از نوار غزه در مجموع نزدیک به 150 نفر، از جمله بیش از 70 کودک وارد داغستان شدند. آنها در یکی از مراکز تفریحی زندگی می کنند که یک مرکز اقامت موقت در آنجا ایجاد شده است.
در این پیام آمده است: "گروه کوچک دیگری از شهروندانی که مجبور به ترک فلسطین شده بودند در داغستان پذیرایی شدند، صبح امروز چهار نفر با قطار وارد جمهوری شدند که با حضور نمایندگان وزارت اورژانس و پزشکان مواجه شدند".
اکنون کارمندان خدمات اجتماعی با پناهندگان کار می کنند. این چهارمین گروه از ساکنان نوار غزه است که در جمهوری داغستان پذیرفته شده اند. شرایط لازم برای زندگی راحت برای پناهندگان ایجاد شده است، مسائل اقامت بیشتر آنها در منطقه در حال حل و فصل است.
پیش از این یحیی بوچایف وزیر آموزش و پرورش داغستان گفته بود که کودکان فلسطینی که وارد این منطقه شده اند در مکتب و مهدکودکی در روستای گامیه مستقر خواهند شد. این وزارتخانه گزارش داد که کودکان در حال حاضر روسی آموزش می بینند.
16:33 02.12.2023
یک پزشک فلسطینی با شهروندی روسیه در یورش هوایی اسرائیل به غزه کشته شد
محمد حسن، پسر کاکای قربانی، روز شنبه به اسپوتنیک گفت: یک پزشک فلسطینی با شهروندی روسیه روز جمعه در نتیجه یورش هوایی اسرائیل به شهر غزه جان باخت.
حسن گفت: "ماجد حسن پسر کاکای من دیروز در یورش هوایی اسرائیل به خانه پدرش در منطقه شجایه شهر غزه کشته شد".
او پیش از این در فیس بوک (شبکه اجتماعی افراطی ممنوع شده در فدراسیون روسیه) برای پسر کاکایش که به همراه شماری از اعضای خانواده اش از جمله پدر، برادر و دو برادرزاده اش جان باختند، عزاداری کرد.
ماجد حسن یک شهروند فدراسیون روسیه است که به عنوان پزشک در درمانگاه کمال عدوان در شهر بیت لاهیا در شمال این منطقه کار می کرد.
در همین حال، علی زاریپووا، دبیر مطبوعاتی هیئت روسیه در تشکیلات خودگردان ملی فلسطین (PNA) اعلام کرد: دیپلماتان روسی در رام الله اطلاعاتی درباره ای مرگ یک روس در نوار غزه دریافت کردند، این واقعیت در حال بررسی است.
وی خاطرنشان کرد: "اطلاعاتی از هموطنان خود در نوار غزه درباره ای کشته شدن ماجد حسن شهروند روس در روز جمعه در آنجا در نتیجه حمله ارتش اسرائیل به خانه ای که پدر و سایر بستگانش در آن زندگی می کردند، دریافت کردیم. با این حال، به دلیل تجدید خصومت‌های شدید در این بخش، هنوز نمی‌توانیم این واقعیت را صریحاً تأیید کنیم".
16:29 02.12.2023
وزارت بهداشت غزه: شمار کشته شدگان یورش های اسرائیل به بخش غزه از روز جمعه به 193 نفر و بیش از 650 زخمی افزایش یافت.
اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت: شمار قربانیان یورش های رژیم صهیونیستی به نوار غزه از روز جمعه پس از پایان آتش بس به 193 نفر رسیده است و بیش از 650 نفر زخمی شده اند"
القدره در یک کنفرانس مطبوعاتی که از سوی شبکه های تلویزیونی عربی پخش شد، گفت: "در نخستین روز پس از پایان آتش بس بشردوستانه، یورش های اسرائیل 193 نفر را کشت و 652 نفر را با درجات مختلف زخمی کردند".
به گفته وی، از 7 اکتوبر تاکنون بیش از 15.2 هزار نفر قربانی گلوله باران اسرائیل در نوار غزه شده اند و 40.6 هزار نفر نیز زخمی شده اند.
آتش بس میان اسرائیل و حماس صبح روز جمعه به پایان رسید و هیچ تمدید رسمی آن اعلام نشده است. نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) اعلام کردند که جنبش حماس فلسطین توقف درگیری‌ها را شکست و به خاک اسرائیل آتش گشود و ارتش اسرائیل حملات خود را در برابر جنبش فلسطینی در نوار غزه از سر گرفت.
16:27 02.12.2023
مردم جنوب غزه به دلیل عملیات آینده ای اسرائیل باید به مناطق دیگر بروند
حییم رگو، سفیر اسرائیل در اتحادیه اروپا گفت، فلسطینیان در جنوب نوار غزه مجبور خواهند شد به مناطق امن جدید نقل مکان کنند، زیرا اسرائیل برای انجام عملیات در آنجا آماده می شود.
او در مصاحبه با EUobserver اشاره کرد: "ما (ارتش اسرائیل) باید به جنوب (غزه) برویم. این یک پناهگاه امن برای آنها (حماس) است. هنوز در برخی مناطق (در جنوب غزه) فضای کافی (برای تخلیه) وجود دارد که ما اعلام خواهیم کرد".
سفیر تاکید کرد که تا زمانی که حماس وجود دارد، هیچ روند صلحی وجود نخواهد داشت. وی افزود: "هیچ اسرائیلی درباره هیچ راه حل سیاسی برای مشکل کرانه باختری صحبت نخواهد کرد تا زمانی که بدانیم تهدید دیگر وجود ندارد".
16:12 02.12.2023
بیش از 50 لاری حامل کمک و سوخت از مصر از طریق رفح وارد غزه شد
شبکه تلویزیونی القاهره نیوز مصر گزارش داد، که بیش از 50 لاری حامل کمک و سوخت از مصر از طریق ایست بازرسی رفح وارد نوار غزه شدند.
جمعیت هلال احمر فلسطین پیشتر گزارش داده بود، که اسرائیل گذر کمک های بشردوستانه به نوار غزه را از طریق ایست بازرسی رفح در مرز این منطقه با مصر تا اطلاع بعدی ممنوع کرده است.
این شبکه تلویزیونی در بیانیه ای اعلام کرد: پنجاه لاری با کمک از رفح به نوار غزه گذشتند. این شبکه تلویزیونی همچنین می نویسد که دو لاری حامل سوخت وارد غزه شدند.
به گزارش این شبکه تلویزیونی، مصر روز شنبه سه بیمار دچار به بیماری های مزمن را از فلسطینیان برای درمان پذیرفت.
16:10 02.12.2023
حماس و جهاد اسلامی از یورش موشکی به شماری از سنگرهای اسرائیل خبر دادند
جنبش حاکم حماس در نوار غزه و گروه جهاد اسلامی اعلام کردند که روز شنبه شماری از سنگرها و شهرک‌های مرزی اسرائیل را مورد حمله موشکی قرار دادند.
گردان‌های القسام (شاخه نظامی حماس) گزارش دادند، که سنگرهای نظامی اسرائیل و کیبوتس‌های مگن، کیسفیم و نیریم در نزدیکی مرز غزه را شلیک کردند.
به نوبه خود، تیپ القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی، از یورش های راکتی و خمپاره ای به کیسفیم خبر داد.
15:58 02.12.2023
بیش از 100 نفر در یورش اسرائیل به اردوگاهی در شمال نوار غزه کشته شدند
به گزارش خبرگزاری فلسطینی صفا، بیش از 100 نفر در یورش اسرائیل به خانه ای در اردوگاه آوارگان جبالیه در شمال نوار غزه کشته شدند.
این آژانس در بیانیه ای اعلام کرد: "بیش از 100 نفر در اثر یورش هواپیماهای اشغالگر (اسرائیل) به خانه ای که در آن خانواده ها و افراد آواره در اردوگاه جبالیه در شمال نوار غزه پناه گرفته بودند، جان خود را از دست دادند".
آتش بس میان اسرائیل و حماس صبح روز جمعه به پایان رسید و هیچ تمدید رسمی آن اعلام نشده است. نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) اعلام کردند که جنبش حماس فلسطین توقف درگیری‌ها را شکست و به خاک اسرائیل آتش گشود و ارتش اسرائیل حملات خود را در برابر جنبش فلسطینی در نوار غزه از سر گرفت.
اسرائیل و جنبش فلسطینی حماس که بر نوار غزه حکومت می کند، با میانجیگری قطر، در 22 نومبر از زمان تشدید درگیری ها در 7 اکتوبر به اولین توافق بزرگ دست یافتند: طرفین توافق کردند که به مدت چهار روز درگیری ها را متوقف کنند تا تبادل نظر صورت گیرد. ده ها گروگان و بازداشت شده توسط یکدیگر نگهداری می شوند. آتش بس چهار روزه در 24 نومبر در ساعت 07:00 به وقت محلی (08:00 به وقت مسکو) آغاز شد، سپس دو بار - دو روز و یک روز تمدید شد.
15:41 02.12.2023
خبرنگار الجزیره گزارش داد که در بمباران چندین باب منزل مسکونی در شرق محله الزیتون در غزه توسط اسرائیل بیش از 20 فلسطینی کشته شدند.
در بمباران یک باب منزل مسکونی در دیرالبلح در مرکز غزه نیز 9 نفر کشته شدند که بیشتر آنها را کودکان تشکیل می دهند.
15:17 02.12.2023
اردوغان: ترکیه منتظر مجازات نتانیاهو و عاملان "نسل کشی غزه" در دادگاه کیفری بین المللی است
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت، که انقره منتظر مجازات عاملان "نسل‌کشی در غزه" از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) است.
رهبر ترکیه در بازگشت از امارات به خبرنگاران گفت: "نزدیک به 3 هزار وکیل شکایت لازم را به دادگاه کیفری بین المللی در لاهه ارائه کردند. جنیت یوکسل، نماینده استانبول ما نیز در این هیئت حضور داشت. آنها همچنین روند را در لاهه دنبال خواهند کرد. ما انتظار داریم که در آنجا این نسل کشان و قصابان غزه، به ویژه نتانیاهو، که دستگير شد، مجازات لازم را دريافت کنند. امیدواریم کسانی که از تصمیمی که باید گرفته شود انتظار عدالت دارند بگویند: "الان اتفاق افتاده است". ما این پرونده را در بالاترین سطح رصد خواهیم کرد. ما این موضوع را رها نمی کنیم، آن را دنبال می کنیم. ما می‌خواهیم همه رهبران اسرائیلی که در این نسل‌کشی دست دارند به دست عدالت سپرده شوند و مجازات شوند".
15:11 02.12.2023
اردوغان: من حماس را بهتر از امریکا می شناسم
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت، که او از جنبش حماس فلسطینی بهتر از ایالات متحده می داند.
رهبر ترکیه پس از بازگشت از امارات در هواپیما به خبرنگاران گفت: "زمانی که من برای اولین بار به امریکا آمدم، با نمایندگان جامعه یهودی ملاقات کردم. 20 سال پیش از من در مورد حماس پرسیدند. من پاسخ دادم: "حماس یک سازمان تروریستی نیست. اینها صرفاً افرادی هستند که به مبارزه خود در زمین های انگشت شماری که از سال 1947 تا به امروز توانسته اند ادامه دهند".
حالا من همین موضع را دارم. من هرگز نمی توانم حماس را به عنوان یک سازمان تروریستی به رسمیت بشناسم، صرف نظر از اینکه کسی چه می گوید. من هم نمی توانم او را یکی صدا کنم. شما نمی توانید از ما انتظار داشته باشید که حماس را این گونه تفسیر کنیم در حالی که شما (اشاره به ایالات متحده) به پ ک ک، YPG و FETO (سازمان هایی که در ترکیه به عنوان تروریست معرفی شده اند) پاداش می دهید و حتی آنها را در دفتر بیضی شکل میزبانی می کنید. من نمی توانم این را با ایمان یا وجدانم تطبیق دهم.
به گفته وی، او حماس را بهتر از امریکا می شناسد.
رهبر ترکیه گفت: "من مردم حماس و فتح را به خوبی و بهتر از امریکا می شناسم، حماس اول از همه واقعیت فلسطین است، در آنجا یک حزب سیاسی است و به عنوان یک حزب سیاسی در انتخابات شرکت کرد و پیروز شد".
15:03 02.12.2023
ارتش اسرائیل: پس از پرتاب گلوله به سوی اسرائیل از لبنان به سوی لبنان آتش گشوده است
نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) گزارش دادند که دو گلوله هاوان را در حال پرتاب به سوی شمال این کشور شناسایی کردند که در یک منطقه باز فرود آمدند و با یورش تلافی جویانه پاسخ دادند.
ارتش اسرائیل در کانال تلگرامی خود گزارش داد: "چندی پیش دو گلوله هاوان به سوی منطقه شومر در شمال اسرائیل شناسایی شد. گلوله های هاوان در مناطق باز سقوط کرد. در پاسخ، ارتش اسرائیل به منبع پرتاب‌ها حمله کرد و شماری از نقاط لبنان را با توپخانه شلیک کرد".
14:49 02.12.2023
14:47 02.12.2023
سرایا لقدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی امروز اعلام کرد: شهرک یهودی نشین کیسوفیم را هدف یورش های سنگین راکتی قرار دادیم.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала