شورای مقاومت در واکنش به کشتار هزاره ها: سازمان ملل باید زمینه ای برگشت مردم سالاری را فراهم کند

© nrcafghanistan on Twitterشورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان: به جای تفاهم با طالبان با حزب های سیاسی همکنشی را آغاز کنید
شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان: به جای تفاهم با طالبان با حزب های سیاسی همکنشی را آغاز کنید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.12.2023
عضو شوید
شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان، از سازمان ملل متحد، جامعه جهانی و کشورهای منطقه خواسته است تا با درک شرایط موجود و برای مقابله و بیرون رفت از وضعیت خفقان حاکم و جلوگیری از تداوم جنایات بشری، توقف کشتار هدفمند و زنجیره‌ای هموطنان هزاره و شیعه، بجای همکنشی خوش‌باورانه با گروه طالبان، زمینه‌ی برگشت مردم‌سالاری را فراهم کنند.
به گزارش اسپوتنیک، شورای مقاومت ملی براین نجات افغانستان با نشر خبرنامه ای در واکنش به کشتار هزاره ها نوشته است: "شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان با تاثر و تألم عمیق شهادت مظلومانۀ شش‌تن از هموطنان بی‌گناه مان به‌شمول دو عالم دین را که دیروز جمعه در نتیجه‌ی یک حمله مرموز و وحشیانه تروریستی جان‌های شیرین شان را از دست دادند به خانواده‌های داغ‌دیده آنها تسلیت عرض نموده، برای شهدای این حادثه هولناک بهشت برین و برای زخمی‌ها شفای عاجل و کامل آرزو می‌نماید".
شهر باستانی هرات - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.12.2023
خودداری باشندگان شهرک جبرییل هرات از دفن جنازه‌ها
این جبهه افزوده است: "بدون شک این ترورهای زنجیره‌ای و کشتار هدفمند، اعمالی هولناک و بی‌رحمانه، غیر انسانی و نقض صریح حقوق بشر است که در ادامه نسل‌کشی هدفمند هموطنان هزاره و پیروان اهل تشیع، انجام می‌پذیرد و برای ایجاد ترس و هرج و مرج در بین مردم صورت می‌گیرد. این اعمال نه‌تنها با ارزش‌ها و اصول بشری مغایرت دارد بلکه اهدافی را دنبال می‌کند و در دراز مدت امنیت منطقه‌ای و جهانی را نیز به خطر می‌اندازد. این جنایات مرگبار ماهیت ادعای تامین امنیتی را که گروه طالبان ادعا می‌کند، ثابت می‌سازد و نشان می‌دهد که تامین امنیت آنان ادعای واهی و دروغی بیش نیست".
طالبان به خبرنگاران: از امتحان رقابتی معلمان در هرات فقط از مردان گزارش تهیه کنید  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.12.2023
واکنش ها به کشتار هزاره ها در هرات
این شورا از جامعه جهانی و کشورهای جهانی خواستار پشتیبانی مردم سالاری شده نوشته است: "شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان، از سازمان ملل متحد، جامعه جهانی و کشورهای منطقه می‌خواهد تا با درک شرایط موجود و برای مقابله و بیرون رفت از وضعیت خفقان حاکم و جلوگیری از تداوم جنایات بشری، توقف کشتار هدفمند و زنجیره‌ای هموطنان هزاره و شیعه، بجای تعامل خوش‌باورانه با گروه طالبان، زمینه‌ی برگشت مردم‌سالاری و تغییر وضعیت مطلوب مورد حمایت مردم افغانستان را حمایت نمایند".
سرازیرشدن سیلاب‌ها در هرات و فاریاب ده‌ها کشته و زخمی بر جا گذاشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.12.2023
حمله تروریستی در هرات 6 کشته و زخمی ها بجا گذاشت
در پایان این شورا یکبار دیگر همدردی خود را به جان باختگان این رویداد ابراز نموده افزوده است: "شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان یکبار دیگر حمله تروریستی و جنایت ضد بشری دیروز جمعه را با شدیدترین الفاظ محکوم نموده، به خانواده‌های عزادار شهداء تسلیت گفته برای شهدای این حادثه بهشت رضوان و برای زخمی ها شفای کامل میخواهد".
پیش از این، نیز دو آخند هزاره در هرات از سوی افراد مسلح ناشنان تیرباران شده بود.
یادآوری می کنیم، که یورش تروریستی بر یک سه چرخه مسافر بری در منطقه کره ملی رخ داد که در آن شش تن کشته و سه تن دیگر زخمی شدند. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این یورش را برعهده نگرفته‌است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала