اسرائیل از سرگیری درگیری ها علیه حماس خبر داد

© AFP 2023 / Jalaa MareyВоеннослужащие израильской армии на позиции в верхней части Галилеи на севере Израиля недалеко от границы с Ливаном
Военнослужащие израильской армии на позиции в верхней части Галилеи на севере Израиля недалеко от границы с Ливаном - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.12.2023
عضو شوید
قوای مسلح اسرائیل پس از آتش بس، نبرد در نوار غزه را از سر گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، اردوی دفاعی این کشور در کانال تلگرامی خود گزارش داد که اسرائیل حملات خود را علیه حماس در نوار غزه از سر گرفته است.
در این بیانیه آمده است: "حماس توقف عملیات را نقض کرد و علاوه بر آن، به سمت خاک اسرائیل آتش گشود. قوای اسرائیل حملات خصمانه علیه حماس در نوار غزه را از سر گرفت."
قوای اسرائیل بعداً اعلام کرد که حملات هوایی علیه اهداف فلسطینی را آغاز کرده است.
علاوه بر این، به گفته شاهدان عینی به قوای توپچی اسرائیل شرق شهر رفح در نوار غزه را هدف قرار داده است و همچنین نبرد شدیدی در شرق خان یونس جریان دارد.
نبنزیا: امیدواریم توافق اسرائیل و حماس گامی در جهت کاهش تنش ها باشد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.11.2023
نبنزیا: امیدواریم توافق اسرائیل و حماس گامی در جهت کاهش تنش ها باشد
آتش بس میان اسرائیل و حماس در ساعت 07:00 (08:00 به وقت مسکو) به پایان رسید. روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات مصری گزارش داد که آتش بس برای یک روز دیگر تمدید شده است اما هیچ یک از طرفین این اطلاعات را رسما تائید نکردند.
شب گذشته هشدارهای حمله هوایی در شهرک های واقع در نزدیکی نوار غزه به صدا درآمد. قوای اسرائیل از رهگیری موفقیت آمیز یک راکت پرتاب شده از منطقه محاصره خبر داد.
علاوه بر این، چند دقیقه قبل از پایان آتش بس، آلارم حمله هوایی در کیبوتس هولیت به صدا درآمد.
اسرائیل و حماس با آتش بس چهار روزه از 24 نوامبر برای آزادی گروگان ها و زندانیان موافقت کردند. سپس آتش بس دو بار - برای دو روز و یک روز تمدید شد.
قابل ذکر است که تعداد عموم گروگان های آزاد شده توسط حماس در طول هفت روز آتش بس به 110 نفر رسید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала