- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

بلینکن: اوکراین زمانی به ناتو می پیوندد که همه اعضا موافقت کنند و تمام شرایط محقق شود

© Sputnik / Russian Foreign Ministry  /  مراجعه به بانک تصاویر بلینکن
بلینکن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.11.2023
عضو شوید
وزیر امور خارجه ایالات متحده، گفت که اوکراین در راه رسیدن به ناتو است و زمانی به آن ملحق خواهد شد که اعضای ائتلاف از رعایت شرایط عضویت راضی باشند.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده گفت که اوکراین زمانی به عضویت ناتو در می آید که همه اعضای این ائتلاف موافقت کنند و تمام شرایط برای این امر تحقق یابد.
او در نشستی در بروکسل در دیدار با دیمیتری کولبا وزیر امور خارجه اوکراین گفت: ما مجدداً تعهداتی را که در ویلنیوس انجام شد، مبنی بر اینکه اوکراین به عضویت ناتو در زمانی که متحدان توافق کردند که شرایط برآورده شود، تأیید کردیم.
بلینکن افزود: "اوکراین در راه خود به سمت ناتو و همچنین اتحادیه اروپا است، جایی که روند الحاق آغاز شده است".
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، پیشتر اعلام کرده بود که نمی تواند تصمیمات نشست آتی ناتو در واشنگتن پیرامون عضویت اوکراین را پیش بینی کند، اما عضویت کامل این کشور "در زمان درگیری نظامی غیرممکن است".
پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان پیشتر گفت که در نشست وزرای خارجه ناتو، متحدان تاکید کردند که اوکراین در نشست بعدی سران در سال 2024 که در واشنگتن برگزار خواهد شد، دعوتنامه ای برای این ائتلاف دریافت نخواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала