دیده‌بان حقوق بشر: پولیس پاکستان دختران افغانستانی را تهدید به تجاوز کرده است

© Photo / @Social mediaمهاجر
مهاجر  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.11.2023
عضو شوید
شماری از زنان مهاجر افغانستانی که در پاکستان به سر می‌بُردند به دیده‌بان حقوق بشر گفته‌اند که پولیس این کشور گاهی آن‌ها را "تهدید به تجاوز جنسی" کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، دیده‌بان حقوق بشر گزارش داده است که پولیس پاکستان و سایر مقام‌های پاکستان علاوه بر بازداشت‌های دسته‌جمعی و "گرفتن اموال و دارایی‌های مهاجران افغانستانی، برخی از زنان و دختران افغانستانی را نیز مورد آزار و اذیت جنسی" قرار داده‌اند.
در ادامه این گزارش آمده است: "مقام‌های پاکستان با انجام تخلفات گسترده علیه مهاجران افغانستانی آن‌ها را وادار به بازگشت به افغانستان می‌کنند".
اخراج بیش از یک هزار مهاجر از کشور ایران   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.11.2023
آزادی بیش از 190 مهاجر افغانستانی از زندان های پاکستان
این سازمان حقوق بشری روز (سه‌شنبه، ۷قوس) نوشته: "در ماه سپتمبر سال روان مقامات پاکستانی بیش از چهارصد هزار مهاجر افغانستانی را اخراج کرده است".
الین پیرسون، مدیر آسیاسی دیده‌بان حقوق بشر گفته است که مقامات پاکستانی "زندگی را برای مهاجران افغانستانی اجباری کرده اند تا آنها را وادار به بازگشت به شرایط خطرناک در افغانستان کنند".
آقای پیرسون از مقام‌های پاکستان خواست تا "به گونه‌ی فوری به این سوء استفاده‌ها در برابر مهاجران افغانستانی پایان دهند و فرصت زنده‌گی را به افغانستانی های که در معرض خطر اند بدهند".
دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید که مقام‌های پاکستانی با رفتار زشت افغانستانی ها را وادار به بازگشت می‌کنند و پولیس این کشور مهاجران را مورد "ضرب‌و‌شتم" قرار می‌دهد.
گفتنی‌ست افزون بر "تهدید و شکنجه" پولیس پاکستان از مهاجران "تقاضای رشوت" می‌کند.
این سازمان افزوده است: "در میان افراد اخراج‌شده افغان‌های هستند که در پاکستان متولد شده و هرگز در افغانستان زنده‌گی نکرده‌اند."
دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید، که زنان و دختران که به افغانستان بازگشت داده می‌شوند در معرض خطر و آزار و اذیت قرار دارند.
این نهاد گفته است که بنا بر گزارش‌ها کسانی که منتظر اسکان مجدد در ایالات متحده، بریتانیا و سایر کشور ها هستند و نتوانسته‌اند ویزای خود‌ را تمدید کنند، "مجبور اند تا ۸۳۰ دالر امریکایی را به‌عنوان هزینه بپردازند."
این گزارش در حالی منتشر می‌شود که پولیس پاکستان همه روزه مهاجران افغانستانی را در سرتاسر پاکستان بازداشت و اخراج می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала