منبع دیپلماتیک: آنکارا در دور زدن تحریم ها علیه مسکو دخالتی ندارد

© Fotolia / Nemetz83Вид на крепость Анкары с турецким флагом
Вид на крепость Анкары с турецким флагом - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.11.2023
عضو شوید
یک منبع دیپلماتیک در پایتخت ترکیه گفت، اتهامات علیه آنکارا مبنی بر کمک به مسکو برای دور زدن تحریم ها بی اساس است، ترکیه در این روند شرکت نمی کند، موضع اصولی این کشور بارها به شرکای غربی منتقل شده است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده بود که برایان نلسون وزیر خزانه‌داری این کشور برای گفتگو در مورد رژیم تحریم ها علیه روسیه به ترکیه سفر خواهد کرد. به نوشته بلومبرگ، ایالات متحده به طور خاص نگران امتناع ترکیه از پیوستن به تحریم های آمریکا علیه کشتی ها و خطوط هوایی روسیه است و شرکت های ترکیه را با تحریم های ثانویه تهدید می کند. این دومین سفر نلسون به ترکیه است که بر روند "مبارزه با تروریسم و اطلاعات مالی" در وزارت خزانه داری آمریکا نظارت می کند.
یک منبع دیپلماتیک در پایتخت ترکیه به اسپوتنیک گفت: "اتهامات علیه ترکیه کاملاً بی اساس است، چرا که هیچ مدرک مستدلی برای اثبات وجود ندارد. ما در دور زدن تحریم ها علیه روسیه دخالتی نداریم."
به گفته وی، موضع اصولی آنکارا در موضوع تحریم روسیه بارها به سران کشورهای غربی منتقل شده است.
وی تصریح کرد:"از روز اول درگیری در اوکراین، ما موضع میانجیگری را اتخاذ کردیم و روابط متعادل و اعتمادساز با همسایگان نزدیک خود را حفظ کردیم. تحت رهبری آقای رئیس جمهور (طیب اردوغان) تلاش های میانجیگری فعال برای دستیابی به آتش بس دنبال می شود. در شرایط میانجیگری، آنکارا نمی تواند از موضع متوازن امتناع کند، ما بارها این را به شرکای غربی خود توضیح داده ایم."
مولود چاووش اوغلو در زمان ریاستش بر وزارت خارجه ترکیه در نشست خبری با آنتونی بلینکن همکار آمریکایی خود گفت که آنکارا به تحریم های یکجانبه علیه روسیه نمی پیوندد و اجازه دور زدن آنها را نمی دهد.
روسیه بارها اعلام کرده است که این کشور با فشارهای تحریمی که غرب از چندین سال پیش علیه روسیه شروع کرده و همچنان در حال افزایش آن است، مقابله خواهد کرد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیش از این اعلام کرده بود که سیاست مهار و تضعیف روسیه استراتژی بلندمدت غرب است و تحریم ها به کل اقتصاد جهانی ضربه جدی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون ها انسان است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала