لغو تابعیت یک ایرانی در آمریکا پس از 61 سال

© Greg Blombergلغو تابعیت یک ایرانی در آمریکا پس از 61 سال
لغو تابعیت یک ایرانی در آمریکا پس از 61 سال - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.11.2023
عضو شوید
وزارت امور خارجه آمریکا به یک پزشک متولد در ایالات متحده اعلام کرد که وی 61 سال پیش به اشتباه شهروندی این کشور را دریافت کرده است. این مرد از پاسپورت آمریکایی خود محروم شد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه آمریکا به یک پزشک متولد آمریکا اعلام کرد که او 61 سال پیش به اشتباه شهروندی این کشور را دریافت کرده است و شهروندی وی لغو شد.
در ایالات متحده قانونی وجود دارد که طبق آن افرادی که در این کشور متولد شده اند می توانند شهروندی آن را دریافت کنند. فرزندان دیپلمات ها ازاین قانون استثنا هستند.
به گزارش واشنگتن پست، پدر داکتر سیاوش سبحانی یک دیپلمات ایرانی بود، بنابراین وقتی سیاوش برای تمدید پاسپورت خود آمد، به او اطلاع دادند که حق دریافت مدرک را ندارد.
وزارت امور خارجه آمریکا طی یک تمدید معمول گذرنامه متوجه شد که سیاوش سبحانی علیرغم اینکه در واشنگتن به دنیا آمده و تمام عمر خود را در ایالات متحده زندگی کرده است، به دلیل اینکه پدرش یک دیپلمات ایرانی بود، واجد شرایط دریافت تابعیت نیست.
سیاوش سبحانی می‌گوید:"این برای من یک شوک بود. من یک داکتر هستم. من تمام عمرم را اینجا زندگی کردم. مالیات پرداخت کردم، به رئیس جمهورها رای دادم. به مردم ویرجینیای شمالی خدمت کردم. من در طول کووید کار کردم و خودم و خانواده‌ام را در معرض خطر قرار دادم، حالا بعد از 61 سال می‌گویید: «اوه، اشتباهی رخ داد، شما دیگر شهروند آمریکا نیستید.» این واقعاً تکان دهنده است."
وزارت امور خارجه به وی پیشنهاد کرده که برای دریافت اجازه اقامت دائمی اقدام کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала