- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

دبیرکل ناتو درباره وضعیت ارتش اوکراین: آنها در شرایطی سختی قرار دارند

© AP Photo / Olivier Matthysدبیرکل ناتو
دبیرکل ناتو  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.11.2023
عضو شوید
دبیرکل ناتو در درباره عدم پیشرفت در ضد حمله اوکراین گفت: نیروهای مسلح اوکراین، علیرغم حمایت ناتو، متحمل خسارات زیادیی شده اند و وضعیت به ویژه در جبهه شرق بسیار دشوار است.
به گزارش اسپوتنیک، ینس استالتنبرگ، دبیرکل ناتو، علیرغم تدارکات انبوه تسلیحات و سایر حمایت‌ها از سوی ناتو، "وضعیت دشوار" برای ارتش اوکراین و خسارات سنگین را تایید کرد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در آستانه نشست ناتو در خصوص عدم پیشرفت در ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین و "وضعیت بن بست" برای کی یف، تلاش کرد بدبینی رسانه ها را از بین ببرد.
وی بیان داشت: "ما اکنون شاهد نبرد شدید هستیم. وضعیت در سراسر خط مقدم، به ویژه در شرق، بسیار دشوار است، ما شاهد سطح بالایی از تلفات هستیم ... در پس زمینه یک خط مقدم بدون تغییر."
دبیرکل ناتو در عین حال اعتراف کرد که ائتلاف علاقمند است تا "کی یف مناطق هر چه بیشتر را در کوتاه ترین زمان ممکن آزاد کند"
دبیر کل ناتو خاتمه داد: مسئولیت ناتو این است که قوی ترین موقعیت ممکن را به کی یف بدهد، به همین دلیل است که ما به ارائه پشتیبانی ادامه می دهیم.
در عین حال، دبیرکل ناتو خاطرنشان کرد که برای ناتو و کی یف "دست کم گرفتن روسیه" غیرقابل قبول است. وی تاکید کرد: تمام آنچه دیده ایم، حتی با این حمایت قابل توجه، منجر به تغییر مشخصی در خط مقدم نشده است، که نشان می دهد ما نباید روسیه را دست کم بگیریم.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала