متقی: جنگ در افغانستان به صورت کامل به پایان رسیده است

© Twitter account of GMICafghanistanمولوی امیرخان متقی
مولوی امیرخان متقی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.11.2023
عضو شوید
سرپرست وزارت خارجه در دیدار با رییس هیئت معاونت سازمان ملل متحد مدعی شده که جنگ در افغانستان به پایان رسیده و جامعه بین‌المللی باید قدردان دست‌آوردهای حکومت طالبان باشد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه در اعلامیه‌ای که روز یک‌شنبه، پنجم قوس منتشر کرده گفته است که امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجهو روزا اوتنبایوا، با رییس هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان،روی مسایل مختلف به‌شمول اخراج اجباری مهاجرین افغان از پاکستان، چگونگی کمک‌ به آنها و گزارش اخیر ارزیابی‌کنندۀ ویژۀ ملل متحد در مورد افغانستان صحبت کرده‌اند.
طبق این اعلامیه‌، متقی ادعا کرده "جنگ در افغانستان به صورت کامل به پایان رسیده" و از ملل متحد و جامعۀ بین‌المللی خواسته که حکومت طالبان را بخاطر دست‌آوردهایی که در بخش‌های امنیت، اقتصاد، حکومت‌داری، مبارزه با مواد مخدر و سایر بخش‌ها داشته، تشویق و حمایت کنند.
یوناما تاکنون در پیوند به این دیدار چیزی نگفته اما طالبان در اعلامیه خود مدعی شده که "رئیس یوناما از واکنش مثبت حکومت سرپرست در برابر زلزلۀ هرات و روند برگشت مهاجرین قدردانی کرده است."
این در حالی است که عملکرد طالبان در قبال فاجعه‌ی هرات به‌صورت گسترده نقد شده و گزارش‌های وجود دارد که افزایش تلفات انسانی زلزله‌ی هرات را ناشی از عملکرد ضعیف حکومت ارزیابی کرده‌اند.
متقی همچنان خواستار تعامل جامعه جهانی با حکومت طالبان شده و تاکید کرده که به‌جای ایجاد میکانیزم‌های موازی و اضافی، میکانیزم‌های موجود خویش در افغانستان را تقویت کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала