رسانه: کشورهای اتحادیه اروپا طرفدار کاهش پیشنهادهای بروکسل برای تحریم روسیه هستند

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم
واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.11.2023
عضو شوید
تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا موافق کاهش پیشنهادات بروکسل برای تحریم روسیه هستند.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه‌ی بلومبرگ به نقل از منابع می نویسد: "گروهی از کشورهای عضو (اتحادیه اروپا) اصرار دارند که پیشنهادات اتحادیه اروپا را با هدف جلوگیری از دور زدن تحریم ها علیه روسیه از طریق کشورهای ثالث کاهش دهند."
به گفته این آژانس خبری، کمیسیون اروپا پیشنهاد کرد واردکنندگان را از فروش مجدد تعدادی از کالاها به روسیه یا برای استفاده در روسیه منع کند. بروکسل همچنین پیشنهاد می‌کند که شرکت‌ها را ملزم به واریز مبلغ معینی به حساب امانی کند که در صورت نقض تحریم‌ها، حداقل نیمی از آن به صندوق امانی اوکراین منتقل می‌شود. در این صورت قرارداد با چنین شرکتی فسخ خواهد شد.
بلومبرگ خاطرنشان می کند: "اما نمایندگان دیپلماتیک گروهی از کشورهای عضو عمده نگرانی‌هایی را در مورد این پیشنهادها مطرح کرده‌اند؛ از جمله در مورد قانونی بودن. این کشورها همچنین می‌خواهند توسط اقدام پیشنهادی دامنه مقررات بالقوه و فهرست کالاهایی را که تحت پوشش قرار می‌گیرند محدود کنند.
این آژانس خاطرنشان می کند، علاوه بر این، کشورهای عضو نگرانند که الزامات قراردادی بیشتر ممکن است شرکت های اروپایی را رقابتی تر کند.
روسیه بارها اعلام کرده است که این کشور با فشارهای تحریمی که غرب از چندین سال پیش علیه روسیه شروع کرده و همچنان در حال افزایش آن است، مقابله خواهد کرد. مسکو خاطر نشان کرده است که غرب جسارت لازم برای اعتراف به شکست تحریم های علیه روسیه را ندارد. کشورهای غربی خود بارها اظهارنظراتی مبنی بر بی اثر بودن تحریم های ضد روسیه را مطرح کرده اند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیش از این اعلام کرده بود که سیاست مهار و تضعیف روسیه استراتژی بلندمدت غرب است و تحریم ها به کل اقتصاد جهانی ضربه جدی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون ها انسان است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала