Палестинцы ищут выживших после израильского авиаудара по лагерю беженцев Хан-Юнис, Палестина - اسپوتنیک افغانستان

لحظه به لحظه؛ رویدادهای دومین روز آتش بس میان اسرائیل و حماس + ویدیو و نگاره ها

عضو شوید
این خبر تکمیل می گردد...
امروز پنجاهمین روز در گیری میان اسرائیل و حماس است و دیروز نخستین روز آتش بس بود و نخستین مرحله از تبادل اسیران در نخستین روز آتش بس چهار روزه در این منطقه انجام شد.
فهرست مطالب
ابتدا جدیدها ابتدا قدیمی ها
23:45 25.11.2023
حماس اعلام کرد که به اجرای توافق مبادله زندانیان به دنبال تلاش های مصر و قطر برای ارائه تضمین های اسرائیل در مورد رعایت شرایط ادامه خواهد داد.
23:01 25.11.2023
شبکه تلویزیونی العربیه به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد مصر و قطر در حال مذاکره با اسرائیل و جنبش فلسطینی حماس برای حل مسئله تاخیر در آزادی دومین گروه از گروگان ها در نوار غزه هستند.
22:09 25.11.2023
رادیو کان اسرائیل: گروه دوم گروگان های اسرائیلی هنوز به مقامات صلیب سرخ تحویل داده نشده اند

پیش از این، گردان های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس از تاخیر در آزادی دومین گروه از گروگان های اسرائیلی تا زمانی که اسرائیل به مفاد توافقنامه آتش بس پایبند باشد، خبر داد.
19:20 25.11.2023
صلحبانان سازمان ملل در لبنان گفتند: گشتی آنها توسط نظامیان اسرائیلی در جنوب این کشور شلیک شده است.
18:57 25.11.2023
شبکه تلویزیونی مصری القاهره نیوز گزارش داد که مصر سیگنال های مثبتی از همه طرف‌ها برای تمدید آتش‌بس در نوار غزه برای آزادی گروگان های بیشتر دریافت کرده است.
18:44 25.11.2023
پیام ارتش یمن به مجاهدان فلسطینی: اسطوره ارتش صهیونیستی را در هم شکستید
نیروهای مسلح یمن ضمن ارسال پیامی به گروههای مقاومت فلسطین، تأکید کردند، که اگر این گروهها به مبارزه با دشمن صهیونیستی برنمی‌خاستند، یقینا باید شاهد کشتارهای به مراتب بیشتری بودند.
نیروهای مسلح یمن امروز شنبه به مجاهدان فلسطینی پیامی ارسال و تأکید کردند که جانفشانیهای آنان، اسطوره ارتش شکست‌ناپذیر صهیونیستی را در هم شکست.
در بیانیه نیروهای مسلح یمن آمده است، اقدامات مبارزان فلسطینی رؤیای سازشکاران عرب را نیز بر باد داد؛ کشورهایی که امید داشتند ملتهای اسلامی با جنایتکاران صهیونیست رابطه دوستی برقرار کنند.
به گزارش شبکه المسیره به نقل از نیروهای یمنی، مقاومت فلسطین به همه ملتهای مظلوم نشان داد که چگونه دعا در میادین نبرد کارساز است و اگر در راه خدا جهاد نمی‌کردند و به مبارزه با دشمن صهیونیستی برنمی‌خاستند، یقینا باید شاهد کشتارهای به مراتب بیشتری بودند.
ارتش یمن در جریان جنگ ۴۸ روزه مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، بارها مواضع دشمن اسرائیلی را در فلسطین اشغالی هدف موشکهای بالستیک و پهپادهای انتحاری قرار داد. یمن تأکید دارد که تا نابودی این رژیم، به مبارزه و حملات خود ادامه خواهد داد.
18:42 25.11.2023
جان باختن 232 فلسطینی در کرانه باختری از آغاز جنگ در غزه
وزارت بهداشت فلسطین خبر داد که در جریان 50 روز گذشته 232 نفر در کرانه باختری به دست صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند.
وزارت بهداشت فلسطین امروز (چهارم قوس) در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی ۵۰ روز گذشته و از آغاز جنگ در غزه، ۲۳۲ نفر در کرانه باختری در جریان یورش های نظامیان و شهرک‌نشینان اسرائیلی به شهادت رسیده‌اند.
در اطلاعیه وزارت بهداشت فلسطین آمده اس،ت که در آخرین مورد یک جوان فلسطینی در روستای "قباطیه" به شهادت رسیده و دو جوان دیگر زخمی شده‌اند.
18:40 25.11.2023
درمانگاه اندونزیا در شمال غزه به طور کامل خالی شد
به دنبال ویرانی گسترده درمانگاه اندونزیا در شمال نوار غزه، مقانمات فلسطینی از تخلیه کامل این درمانگاه بعد از درمانگاه الشفاء خبر دادند.
مقامات فلسطینی از تخلیه کامل درمانگاه اندونزی در شمال نوار غزه به دنبال بمباران شدید از سوی رژیم صهیونیستی و فشارهای ارتش اسرائیل خبر دادند.
براساس گزارش خبرگزاری اناتولی، "اشرف القدره" سخنگوی وزارت بهداشت غزه روز شنبه با اعلام تخلیه کامل این درمانگاه گفت: زخمیان باقیمانده در درمانگاه الشفاء نیز به طول کامل از این درمانگاه بیرون شدند.
تصاویر منتشر شده از درمانگاه اندونزیا حجم گسترده‌ای از ویرانی این درمانگاه در اثر یورش های رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد.
القدره به آناتولی گفت: "کمکهای پزشکی وارد شده به غزه ناکافی و به صورت قطره چکانی است و کمتر از چیزی است که 2 میلیون ساکن غزه به آن نیاز دارند".
وی هشدار داد که شرایط درمانی و پزشکی در غزه بسیار وخیم و فاجعه است.
وی تاکید کرد: "هیچ تسهیلات و تاسیسات بهداشتی باقی نمانده و در شمال غزه تنها 3 درمانگاه به صورت محدود عملیاتی و فعال هستند".
18:30 25.11.2023
مصر سیگنال های مثبتی از همه طرف ها درباره ای تمدید آتش بس در بخش غزه دریافت کرده است.
17:27 25.11.2023
فلسطین اسرائیل را به عدم رعایت مفاد توافقنامه آزادی زندانیان متهم کرد
کادورا فارس، رئیس کمیته امور اسیران فلسطینی، اسرائیل را به عدم رعایت مفاد توافقنامه آزادی اسرا متهم کرد.
فارس به CNN گفت: "نشانه‌هایی از بحران احتمالی در مورد فهرست نام ها (اسیران فلسطینی که قرار است آزاد شوند) توسط اسرائیل اعلام شده است، زیرا اسرائیل به معیار ارشدیت توافق شده در معامله احترام نمی‌گذارد".
فارس توضیح داد، که اسرائیل زندانیان را به ترتیب مدتی که در زندان بوده اند آزاد نمی کند.
پیشتر یک منبع اسپوتنیک گزارش داده بود، که اسرائیل 39 اسیر فلسطینی از جمله 24 زن را بر اساس توافق اسرائیل و حماس آزاد کرده است.
17:21 25.11.2023
شانزده زخمی غزه روز شنبه از گذرگاه رفح وارد مصر شدند
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک به نقل از یک منبع در گذرگاه مرزی، 16 نفر از ساکنان زخمی نوار غزه روز شنبه از پاسگاه رفح وارد خاک مصر شدند.
این منبع گفت: "11 آمبولانس با 16 زخمی و 17 نفر از همراهانشان به مصر سفر کردند".
17:03 25.11.2023
وزارت خارجه روسیه از بستگان گروگان هایی که شهروندی روسیه را حفظ کرده اند، پذیرایی خواهد کرد
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه به اسپوتنیک گفت: اوایل هفته آینده، وزارت خارجه روسیه از بستگان گروگان‌هایی که شهروند روسیه را حفظ کرده‌اند، پذیرایی خواهد کرد.
زاخارووا گفت: "بر اساس سرنوشت همه گروگان‌ها، از جمله گروگان‌هایی که به طور دائم در اسرائیل اقامت دارند و شهروندی روسیه را حفظ کرده‌اند، از همان ابتدا تماس‌های فعالی با همه طرف‌ها هم مقام های اسرائیلی و هم حماس برقرار گردید".
نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه افزود: سفیر روسیه در تل آویو با بستگان آنها دیدار کرد و در آغاز هفته آینده در وزارت خارجه روسیه پذیرایی خواهد شد.
16:59 25.11.2023
بیشتر کسانی که برای تخلیه به فدراسیون روسیه ثبت نام کرده بودند غزه را ترک کردند و ده ها نفر دیگر هم تماس گرفتند
ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه به اسپوتنیک گفت: اکثر کسانی که برای تخلیه از نوار غزه به روسیه ثبت نام کردند، قلمرو این منطقه را ترک کردند، در حالی که با ده ها شهروند دیگر که قبلاً نمی توانستند خود را اعلام کنند، تماس برقرار شد.
وی با بیان اینکه پس از پایان کومپوز خروج شهروندان به منظور تخلیه ادامه خواهد داشت، گفت: "دیپلماتان روسی به همراه وزارت شرایط اضطراری روسیه به طور فعال اقدامات تخلیه را اجرا می کنند. به دلیل توقف بشردوستانه اعلام شده، عبور از ایست بازرسی رفح به طور موقت برای شهروندان همه کشورها بسته است".
زاخارووا اشاره کرد: "اکثریت قریب به اتفاق افرادی که برای تخلیه از نوار غزه به روسیه ثبت نام کرده بودند، این منطقه را ترک کردند و خارج شدند، اما همزمان با آن ده ها شهروند دیگر که قبلاً به دلیل قطعی برق بند بودن ارتباطات از نظر فنی قادر به اعلام خود نبودند، تماس برقرار ش".
به گفته وی، "دیپلماتان ما و کارمندان وزارت شرایط اضطراری با آنها کار می کنند".
نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه در پایان گفت: "همه حمایت های لازم را دریافت می کنند. هیچ کس بدون کمک نخواهد ماند. اقدامات تخلیه کامل نشده است، کار ادامه دارد".
اسرائیل و جنبش فلسطینی حماس که بر نوار غزه حکمرانی می کند، با میانجیگری قطر، روز چهارشنبه به اولین توافق بزرگ از زمان تشدید درگیری ها در 7 اکتوبر دست یافتند: طرفین توافق کردند که درگیری ها را به مدت چهار روز برای تبادل ده ها گروگان و دستگیر شدگان با یکدیگر متوقف کنند. روز جمعه در ساعت 7:00 به وقت محلی (8:00 به وقت مسکو) یک آتش بس چهار روزه آغاز شد. در مرحله اول، گروهی متشکل از 13 گروگان اسرائیلی - زنان و کودکان - به مقامات اسرائیلی تحویل داده شدند. اسرائیل نیز به نوبه خود 39 اسیر فلسطینی از جمله 24 زن را آزاد کرد.
16:45 25.11.2023
هیأتی قطری وارد تل‌آویو شد
هیأتی قطری به منظور پیگیری توافق تبادل اسرا میان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین و تل‌آویو، وارد اراضی اشغالی شد.
رسانه‌های اسرائیلی، ظهر امروز (شنبه)، خبر دادند هیأتی از دوحه به ریاست "لؤلؤه الخاطر" وزیر مشاور وزارت خارجه قطر در امور همکاری‌های بین‌المللی وارد تل‌آویو شده است.
روزنامه "هاآرتص" به نقل از یکی از دیپلماتان این هیأت گزارش داد هدف از این سفر هماهنگی میان طرف‌های میدانی و همتایان آن‌ها برای تضمین تداوم توافق کنونی و بحث بر سر جزئیات بیشتری از این توافق است.
16:38 25.11.2023
وزارت بهداشت فلسطین: یک مرد در یورش ارتش اسرائیل به کرانه باختری کشته شد
16:36 25.11.2023
وزارت امور خارجه روسیه: رویدادهای تخلیه روس ها از غزه تکمیل نشده است ، کار ادامه دارد.
16:34 25.11.2023
وزارت خارجه روسیه: بیشتر کسانی که برای تخلیه از غزه به روسیه ثبت نام کرده اند، منطقه محصور غزه را ترک کرده اند، با ده ها شهروند دیگر که نمی توانند خود را اعلام کنند تماس برقرار شده است.
16:31 25.11.2023
قدردانی حماس از مواضع بلجیم و اسپانیا
جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز (چهار قوس) در بیانیه‌ای از مکواضع نخست وزیران بلجیم و اسپانیا در مخالفت با کشتار غیرنظامیان در غزه تقدیر کرد؛ مواضعی که به شدت خشم اسرائیل را برانگیخته است.
در بیانیه حماس آمده است: "ما از مواضع روشن و جسورانه نخست وزیر بلجیم (الکساندر دو کرو) که بر رد ویرانی غزه و کشتار غیرنظامیان تاکید کرد و نخست‌وزیر اسپانیا (پدرو سانچز) که کشتار بی رویه انجام شده توسط اسرائیل را محکوم کرد، قدردانی می‌کنیم".
پدرو سانچز همچنین گفته بود که کشورش احتمال دارد به طور یکجانبه و حتی در صورت عدم همراهی اتحادیه اروپا، تشکیل کشور فلسطینی را به رسمیت بشناسد.
جنبش حماس در ادامه از دیگر کشورهای جهان خواست تا در کنار آرمان فلسطین و حق مردم این کشور برای تعیین سرنوشت خود و ایجاد کشوری مستقل به پایتختی بیت‌المقدس بایستند و مواضع شجاعانه در پیش بگیرند.
تقدیر حماس از مواضع بلجیم و اسپانیا پس از آن است که رژیم صهیونیستی، شامگاه دیروز (جمعه)، بعد از احضار سفرای بلجیم و اسپانیا، مراتب اعتراض خود را در خصوص اظهارات نخست‌وزیران این دو کشور به آن‌ها ابلاغ کرد.
16:28 25.11.2023
بارسلون پیوندهایش با اسرائیل را تعلیق کرد
همزمان با تشدید تنش‌ها بین اسپانیا و رژیم صهیونیستی، شورای شهر بارسلون روز جمعه (دیروز) با قطع روابط با این رژیم تا رسیدن به آتش‌بس نهایی در غزه و مراعات قطعنامه‌های بین‌المللی موافقت کرد.
شورای شهر بارسلون روز جمعه اعلامیه‌ای را تصویب کرد که در آن روابط با اسرائیل تا زمانی که آتش بس دائمی در غزه برقرار شود و تل‌آویو به حقوق اساسی مردم فلسطین احترام بگذارد، تعلیق می‌کند.
این رسانه دولتی ترکیه‌ای اعلام کرد که این اولین بار نیست که بارسلون روابط خود با اسرائیل را قطع می‌کند.
فیبروری ۲۰۲۳ "آدا کولائو" شهردار وقت بارسلون روابط این شهر با اسرائیل و همچنین توافق خواهرخواندگی با تل‌آویو را تعلیق کرد اما در ماه سپتامبر، بعد از شکست در انتخابات از "جائومه کولبونی" از حزب سوسیالیست، شهردار جدید روابط با رژیم صهیونیستی و تل‌آویو را احیا کرد.
اعلامیه مصوب شورای شهر بارسلون را حزب وابسته به شهردار سابق این شهر پیشنهاد داد و اعضای دیگر احزاب در شورا هم با آن موافقت کردند.
اقدام حمایتی شهرداری بارسلون از فلسطینیان در شرایطی انجام شده که روابط اسپانیا با رژیم صهیونیستی در نتیجه جنگ غزه پر تنش شده است.
به دنبال سفر اخیر "پدرو سانچز" نخست‌وزیر اسپانیا و "الکساندر دی کرو" نخست‌وزیر بلژیک به فلسطین اشغالی و مصر، این دو مقام ارشد غربی اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
نخست‌وزیر اسپانیا در سفر به مصر اعلام کرد که به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین را جزء اولویت‌های دولت خود قرار خواهد داد و اگر اتحادیه اروپا فلسطین را به رسمیت نشناسد، ممکن است کشور اسپانیا خود در زمینه اقدام کند.
در بیانیه مصوب شورای شهر بارسلون، آنها "حماس و اسرائیل" را به خاطر حملات به "غیرنظامیان" محکوم کردند. شورای شهر بارسلون همچنین هرگونه مجازات دسته جمعی، جابجایی اجباری، تخریب سیستماتیک منازل و زیرساخت‌های مدنی و قطع ارسال انرژی، آب، غذا و تجهیزات پزشکی به غزه را محکوم کرد.
به گفته شورای دومین شهر پرجمعیت اسپانیا، "اشغال و استعمار سرزمین‌های فلسطینی" و "نفی حقوق مردم"، موانع اصلی ایجاد صلح در منطقه است
16:16 25.11.2023
اردن: تا کشتار فلسطینیان متوقف نشود، اسرائیل روی آرامش را نخواهد دید

وزیر خارجه اردن در کنفرانس مطبوعاتی که در امان پایتخت اردن برگزار شد، گفت موضع اسلوونی و پرتگال در خصوص پیش‌نویس قطعنامه‌ای که در سازمان ملل متحد ارائه شد،‌ حمایت از توقف جنگ در برابر غزه بود.

ایمن الصفدی در ادامه اشاره کرد اردن، اسلوونی و پرتگال موافق صلح و اجرای راهکار دودولتی در فلسطین هستند. او در عین حال تاکید کرد در صورتی که کشتار غیرنظامیان فلسطینی ادامه پیدا کند، اسرائیل روی آرامش و امنیت را نخواهد دید.
الصفدی در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد کشور مستقل فلسطین باید بر پایه مرزهای چهارم جون شکل بگیرد و راهکار دودولتی تنها راه برای برقراری صلح و ثبات در منطقه است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала