انشعاب دموکرات ها بر سر غزه درد سر بایدن شده است

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.11.2023
عضو شوید
شکاف فزاینده در حزب دموکرات امریکا منبی بر اقدامات جو بایدن در مورد مناقشه فلسطین و اسرائیل، به مشکل سیاسی جدی برای رئیس جمهور ایالات متحده مبدل شده است.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه هیل مقاله ای در اینباره منتشر آمده است: "شکاف فزاینده در درون حزب دموکرات بر سر اقدامات پرزیدنت بایدن در جنگ اسرائیل با جنبش فلسطینی) حماس در حال تبدیل شدن به یک مشکل سیاسی جدی برای رئیس‌جمهور 81 ساله است".
تاکید گردید که این وضعیت همچنین به مشکلات اضافی می شود که بایدن هنگام کار با رای دهندگان جوان و تلاش برای "انرژی بخشیدن" به حزب خود با آن مواجه است.
این نشریه می نویسد، تحلیلگران و استراتژیست های حزب دموکرات به ناامیدی فزاینده نسبت به ارباب کاخ سفید از سوی اعضای حزب لیبرال ، به ویژه دموکرات های جوان اشاره می کنند که می تواند ضربه ای به این حزب در سال 2024 وارد کند، زمانی که نه تنها انتخابات ریاست جمهوری، بلکه انتخابات بعدی کنگرس ایالات متحده برگزار خواهد شد.
کارشناسان از جمله خاطرنشان می کنند که اگر انتخابات ایالات متحده در دو هفته آینده برگزار می شد، دموکرات ها "مشکل واقعاً بزرگی" می داشتند. استدلال جداگانه ای توسط نظرسنجی های جامعه شناختی ارائه شده است. از جمله بر اساس یک مطالعه توسطNBC News، 70 فیصد از رای دهندگان 18 تا 34 ساله اقدامات بایدن در مورد وضعیت خاورمیانه را تایید نمی کنند.
همچنین خاطرنشان می شود که بی‌میلی بایدن به درخواست آتش‌بس از اسرائیل در حال تبدیل شدن به یک موضوع جداگانه است که باعث تنش قابل توجهی در میان حامیان مترقی دموکرات ها می‌شود. در مجلس نمایندگان امریکا بیش از 40 نماینده دموکرات خواستار آتش بس در خاورمیانه شدند.
در نهایت، میزان محبوبیت بایدن همچنین تحت تاثیر اقدامات بنیامین نتانیاهو، صدراعظم اسرائیل آسیب دیده است که به درخواست های رئیس جمهور ایالات متحده برای استفاده محتاطانه تر از نیروی نظامی برای کاهش تلفات در میان فلسطینی ها "بی توجهی" نشان داده است.
این امر رهبر امریکا را در معرض خطر ضعیف نشان داده شدن قرار می‌دهد و هرچه تشدید درگیری طولانی‌تر ادامه یابد، احتمال افزایش آن به یک بن‌بست منطقه‌ای بیشتر می‌شود و بایدن را در یک سری مشکلات سیاسی مرتبط تهدید می‌کند.
Обращение Джо Байдена к гражданам США из Овального кабинета Белого дома - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.11.2023
نافرمانی اوکراین و اسرائیل از بایدن
پس از نفوذ مسلحانه شبه نظامیان حماس از نوار غزه به خاک اسرائیل و آغاز راکت باران اسرائیل از سوی فلسطینیان، اوضاع در خاورمیانه به شدت رو به وخامت گرائیده است. حماس این حمله را پاسخی به اقدامات مقامات اسرائیلی علیه مسجد الاقصی در بیت المقدس اعلام کرده است. صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل در چارچوب عملیات طوفان الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت. پس از حملات موشکی گسترده، رزمندگان حماس به مناطق مرزی جنوب کشور یهودیان نفوذ کردند.
در پاسخ، قوای اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. چند روز پس از حمله، ارتش اسرائیل کنترل تمام شهرک‌های نزدیک مرز غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داده و رساندن آب، غذا، برق، دارو و سوخت به این منطقه را متوقف کرد.
تعداد قربانیان در نوار غزه به گفته وزارت بهداشت محلی از 15 هزار نفر فراتر رفت، بیش از 35 هزار نفر مجروح شدند و به گفته منابع مختلف، بیش از 200 اسرائیلی در اسارت حماس هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала