قصف الجيش الإسرائيلي على قطاع غزة - اسپوتنیک افغانستان

لحظه به لحظه، درگیری های اسرائیل-فلسطین، توافق آتش بس 4 روزه میان اسرائیل و حماس + ویدیو و نگاره ها

عضو شوید
صبح روز هفتم اکتوبر ارتش اسرائیل اعلام کرد، که بیش از 3 هزار موشک از سوی حماس به این کشور شلیک شده است. همزمان جنگجویان حماس پس از یورش های راکتی گسترده، زیر نام طوفان القصی به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ به این یورش ها ارتش اسرائیل اعلام وضعیت جنگی و عملیاتی زیر عنوان شمشیر های آهنین براه انداخت، درگیری ها همچنان ادامه دارد.
فهرست مطالب
ابتدا جدیدها ابتدا قدیمی ها
18:26 22.11.2023
پوتین این پرسش را مطرح کرد که چرا رهبران جهان از مرگ کودکان در غزه "شوک نشده اند".
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه تعجب کرد که چرا رهبران جهان از سخنان آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل مبنی بر تبدیل غزه به گورستان بزرگ کودکان، "شکه نمی‌شوند".
پوتین در نشست مجازی گروه-20 به سخنرانان پیش از خود اشاره کرد که گفتند از اقدامات روسیه در اوکراین و تلفات جانی شوکه شده اند.
رئیس جمهور روسیه گفت: "من می دانم که این جنگ است، از دست دادن زندگی نمی تواند من را شوکه کند. آیا کودتای خونین اوکراین در سال 2014 و به دنبال آن جنگ رژیم کیف علیه مردمش در دونباس، تکان دهنده نیست؟ آیا نابودی غیرنظامیان در فلسطین و نوار غزه امروز تکان دهنده نیست؟ آیا این تکان دهنده نیست که پزشکان باید بدون بیهوشی کودکان را جراحی کنند، جراحی های شکمی را انجام دهند و از چاقوی جراحی بر روی بدن کودک استفاده کنند؟ آیا اینکه دبیرکل سازمان ملل گفت غزه به گورستان بزرگ کودکان تبدیل شده است، تکان دهنده نیست؟".
17:45 22.11.2023
اردوغان آتش بس بشردوستانه در غزه را "تحول مثبت" خواند
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، توافق برای دستیابی به توقف چهار روزه بشردوستانه در غزه را "تحول مثبت" خواند.
اردوغان در سخنرانی ویدئویی خود در نشست مجازی سران گروه 20 گفت: "دستیابی به توافق بر سر توقف چهار روزه بشردوستانه و تبادل گروگان ها هرچند محدود، یک تحول مثبت است. ما انتظار داریم که این گام به یک آتش بس پایدار و در نهایت دستیابی به توافق صلح کمک کند".
17:19 22.11.2023
رئیس جمهور افریقای جنوبی ابراز امیدواری کرد که توافق بین اسرائیل و حماس تلاش ها برای پایان کامل درگیری را تقویت کند.
برپایه بیانیه منتشر شده در ویب سایت رسمی سیریل رامافوزا، رئیس جمهور افریقای جنوبی آمده است، که جمهوری افریقای جنوبی از توافق بین جنبش حماس فلسطین و اسرائیل برای ایجاد توقف چهار روزه بشردوستانه در نوار غزه استقبال می کند.
در این بیانیه آمده است: "رئیس جمهور سیریل رامافوسا از اعلام دولت قطر مبنی بر دستیابی به توافق در مورد توقف چهار روزه بشردوستانه در مناقشه غزه استقبال می کند".
رئیس جمهور افریقای جنوبی ابراز امیدواری کرد که توافقات بین اسرائیل و حماس تلاش ها برای پایان کامل درگیری ها را تقویت کند.
17:07 22.11.2023
دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که از توافقات حماس و اسرائیل استقبال می کند
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که از توافقات به دست آمده توسط جنبش حماس فلسطین و اسرائیل استقبال می کند و آنها را گامی مهم در جهت درست خواند.
این سیاستمدار در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی گفت: "من از توافق به دست آمده توسط اسرائیل و حماس استقبال می کنم. این گام مهمی در مسیر درست است، اما هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد".
افزون بر این، گوترش گفت، که سازمان ملل همه منابع خود را برای حمایت از اجرای توافق‌های به دست آمده بسیج خواهد کرد تا تأثیر مثبت آنها بر وضعیت انسانی در نوار غزه به حداکثر برسد.
پیش از این جنبش فلسطینی حماس از توافق با اسرائیل برای ایجاد توقف چهار روزه بشردوستانه در نوار غزه با توقف همه اقدامات خصمانه و آزادی 50 گروگان اسرائیلی در ازای 150 اسیر فلسطینی خبر داده بود. به گفته موسی ابومرزوق، معاون دفتر سیاسی حماس که توسط شبکه الجزیره اعلام شد، آتش بس از ساعت 10 صبح روز پنجشنبه به وقت محلی آغاز خواهد شد.
17:04 22.11.2023
بیش از 100 فلسطینی در یک گور دسته جمعی در جنوب نوار غزه دفن شدند
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک، جسدهای 111 فلسطینی از شمال نوار غزه امروز در یک گور دسته جمعی در خان یونس در جنوب این منطقه به خاک سپرده شد.
نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی جسدهای شهیدان فلسطینی را در مجتمع پزشکی الشفا در شهر غزه و درمانگاه بیت حانون نگهداری کردند.
صبح امروز لاری های ویژه جسدهای فلسطینی‌ها را از غزه و بخش شمالی این منطقه برای دفن در گورستان خان یونس حمل کردند. به گفته وزارت بهداشت غزه، از زمان تشدید درگیری ها، بیش از 14000 فلسطینی از جمله 5840 کودک و 3920 زن در نوار غزه جان خود را از دست داده اند. شمار زخمیان 33 هزار نفر و ناپدیدشدگان نزدیک به 7000 نفر هستند.
17:00 22.11.2023
حزب الله عراق، امریکا را تهدید کرد که با گلوله باران پایگاه هایش، برد اهداف خود را گسترش خواهد داد
این گروه روز چهارشنبه در بیانیه‌ای در ویب‌سایت خود اعلام کرد که گروه شیعی حزب‌الله عراق تهدید کرده است که با حمله هوایی به مواضع اش در جنوب غربی بغداد که منجر به کشته شدن هشت تن از جنگجویانش شد، علیه ایالات متحده تلافی خواهد کرد.
پیش از این یک منبع در وزارت کشور عراق به اسپوتنیک گفته بود، که در نتیجه حمله هوایی امریکا به سنگرهای شبه نظامیان شیعه در جنوب غربی بغداد، شش نفر کشته شدند.
این گروه در بیانیه ای اعلام کرد: "نیروهای اشغالگر امریکایی همچنان در مسیر کثیف خود قرار دارند و بار دیگر مقرهای بسیج و رزمندگان آنها را در بخش جرف النصر هدف قرار دادند. ناتوانی ماشین نظامی آنها در محافظت از پایگاه های خود در برابر حملات مقاومت اسلامی، سردرگمی دشمن را افزایش داد و او در قبال کسانی که از عراق دفاع کردند و سرزمین آن را از شری که در قالب داعش ایجاد کرد (سازمان تروریستی ممنوعه) آزاد کردند جنایت کرد".
او تهدید کرد که "بمباران مقر شبه نظامیان امریکایی در سحرگاه امروز که منجر به کشته شدن هشت جنگجو شد، بدون مجازات نخواهد ماند".
در این پیام آمده است: "در صورت ادامه اقدامات جنایتکارانه دشمن، برد اهداف افزایش خواهد یافت".
پیشتر باسم العوادی، نماینده دولت عراق در بیانیه‌ای که به خبرگزاری اسپوتنیک رسیده است، گفته بود که مقامات عراقی حمله امریکا به خاک این کشور بدون اطلاع دولت این کشور را نقض غیرقابل قبول حاکمیت کشور می‌دانند. و نقض ماموریت آنها در داخل ائتلاف برای مبارزه با دولت اسلامی، و از امریکا می خواهند که در عراق به صورت یکجانبه اقدام نکند.
16:40 22.11.2023
رئیس سازمان جهانی بهداشت توافق بین اسرائیل و حماس درباره ای وضعیت غزه را ناکافی می داند
تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت (WHO) در شبکه اجتماعی X گفت: "توافق بین اسرائیل و حماس برای آزادی 50 گروگان و توقف چهار روزه درگیری برای پایان دادن به رنج مردم کافی نیست".
پیش از این جنبش فلسطینی حماس از توافق با اسرائیل برای ایجاد توقف چهار روزه بشردوستانه در نوار غزه با توقف همه اقدامات خصمانه و آزادی 50 گروگان اسرائیلی در ازای 150 اسیر فلسطینی خبر داده بود. به گفته موسی ابومرزوق، معاون دفتر سیاسی حماس که توسط شبکه الجزیره بیان شده است، آتش بس از ساعت 10 صبح به وقت محلی آغاز خواهد شد.
در پیام رئیس سازمان جهانی بهداشت آمده است: "ما از اعلام توافق بین اسرائیل و حماس برای آزادی 50 گروگان اسرائیلی استقبال می کنیم. افکار من با خانواده هایی است که من و همکارانم در سازمان بهداشت جهانی در هفته های اخیر با آنها ملاقات کرده ایم. ما همچنین از توقف چهار روزه نبرد استقبال می کنیم که به کمک های بشردوستانه بیشتر اجازه می دهد تا به سلامت به غزه برسد. با این حال، این برای پایان دادن به رنج غیرنظامیان کافی نیست".
تدروس افزود، که تلاش ها برای آزادی همه گروگان ها و ارائه مراقبت های پزشکی به آنها باید ادامه یابد و باید بر سر آتش بس پایدار توافق شود.
16:28 22.11.2023
بیش از 1.4 هزار لاری از طریق ایست بازرسی رفح از مصر به غزه کمک کردند
مرکز مطبوعاتی سرویس اطلاعات دولتی مصر به خبرنگاران گفت، که حداقل 1452 لاری کمک های بشردوستانه را از خاک مصر از طریق ایست بازرسی رفح به نوار غزه رساندند.
ایمن والش، رئیس مرکز مطبوعاتی گفت: در حال حاضر 1452 لاری کمک از مصر از طریق رفح وارد غزه شده است.
محمود ایمیش نماینده شعبه هلال احمر مصر در شبه جزیره سینا گفت، که در مجموع 155 هواپیمای حامل کمک های بشردوستانه برای نوار غزه در فرودگاه بین المللی العریش به زمین نشستند. هواپیماهای کویت، عربستان سعودی و اندونزیا روز چهارشنبه وارد فرودگاه شدند و کمک ها در حال تخلیه است.
رفح تنها گذرگاه مرزی مصر و نوار غزه است. در اول نومبر، شهروندان خارجی توانستند از طریق این ایست بازرسی نوار غزه را ترک کنند. در همان روز عملیات تخلیه مجروحان از فلسطین آغاز شد. به گفته مقامات مصری، از زمان آغاز تخلیه، بیش از 9 هزار نفر از آن میان شهروندان خارجی، دو شهروندی و فلسطینی های زخمی از غزه از طریق رفح به مصر رفته اند.
16:11 22.11.2023
وزارت خارجه روسیه از توافق اسرائیل و حماس استقبال کرد
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، که مسکو توافقات بین حماس و اسرائیل را مهم می داند، امیدوار است که از سوی هر دو طرف مورد احترام قرار گیرد و آماده است در اجرای آنها مشارکت کند.
زاخارووا در یک جلسه توجیهی گفت: "ما امیدواریم که توافق مذکور توسط همه طرف‌ها به دقت رعایت شود، به توسعه بیشتر تماس‌های مربوطه به نفع حل و فصل مسائل بشردوستانه کمک کند و به گام مهمی در جهت تنش‌زدایی عمومی تبدیل شود".
وی افزود، که طرف روسی قصد دارد "این را به هر طریق ممکن با هماهنگی نزدیک با شرکای منطقه ای تسهیل کند".
زاخارووا اطمینان داد: "ما به تشویق همه طرف‌های درگیر برای یافتن راه‌حل‌های سازش‌آمیز لازم به نفع خروج سریع از وضعیت بحران و حل و فصل همه‌جانبه مناقشه فلسطین و اسرائیل بر مبنای حقوق بین‌المللی شناخته شده ادامه خواهیم داد. ما از توافقات به دست آمده استقبال می کنیم".
16:08 22.11.2023
آژیر یورش هوایی برای پنجمین بار در آن روز در شمال اسرائیل به صدا درآمد
نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) اعلام کردند، که آژیرهای یورش هوایی برای پنجمین بار در آن روز در شمال اسرائیل به صدا درآمد.
ارتش در پیامی در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: "آژیرهای خطر در شمال اسرائیل به صدا درآمدند".
16:07 22.11.2023
حزب الله آتش بس بین اسرائیل و حماس را رعایت خواهد کرد
یک منبع در این سازمان به الجزیره گفت که جنبش حزب الله لبنان به آتش بس میان اسرائیل و حماس احترام خواهد گذاشت.
پیش از این جنبش فلسطینی حماس از توافق با اسرائیل برای ایجاد توقف چهار روزه بشردوستانه در نوار غزه با توقف همه اقدامات خصمانه و آزادی 50 گروگان اسرائیلی در ازای 150 اسیر فلسطینی خبر داده بود. به گفته موسی ابومرزوق، معاون دفتر سیاسی حماس که توسط شبکه الجزیره بیان شده است، آتش بس از ساعت 10 صبح به وقت محلی آغاز خواهد شد.
یک منبع در جنبش لبنان به این کانال تلویزیونی گفت: "اگر اسرائیل به آتش بس اعلام شده توسط نیروهای اشغالگر اسرائیل احترام بگذارد حزب الله احترام خواهد گذاشت".
16:06 22.11.2023
اردوغان: یک کشور نمی تواند محاصره غزه را بشکند، به تلاش های جمعی نیاز است
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه گفت شکستن محاصره نوار غزه تنها با تلاش جمعی چندین کشور امکان پذیر است. شکستن محاصره با تلاش نه یک یا دو کشور، بلکه با اقدامات همه کشورهای سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب با یک استراتژی مشترک امکان پذیر است.
اردوغان پس از بازگشت از الجزایر به خبرنگاران گفت: "نشان دادن اصل بازی تیمی ضروری است که اغلب در سیاست از آن استفاده می شود".
به گفته وی، شکستن محاصره نه تنها از طریق ارسال کمک های بشردوستانه به نوار غزه امکان پذیر خواهد بود.
رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: "ما باید از عناصر سیاسی، اقتصادی، دیپلماتیک، جامعه‌شناسی و فرهنگی برای تضمین آتش‌بس و ارسال کمک‌های بشردوستانه استفاده کنیم و در عین حال باید شهر ویران شده توسط اسرائیل را بازسازی کنیم".
اردوغان خاطرنشان کرد، که باید اسرائیل را وادار کرد تا پاسخگوی اقدامات خود مطابق با قوانین بین‌المللی باشد؛ شکستن محاصره از طریق کار در سایت سازمان ملل، تبیین موقعیت فلسطینی‌ها و رنج آن‌ها نیز امکان‌پذیر است و در نتیجه "محاصره در ذهن‌ها از بین می‌رود.
رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: "ما باید رویکرد فاشیستی "اگر یک مسیحی یا یهودی بمیرد، این یک مشکل است، اما اگر یک مسلمان بمیرد، پس نه" را از بین ببریم و رویکرد جدیدی را اعمال کنیم - "مشکل زمانی ایجاد می شود که هر فردی بمیرد".
15:41 22.11.2023
پوتین: ما باید به افرادی در بخش غزه که از حوادث رخ داده در رنج هستند کمک کنیم، این وظیفه مقدس ما است
رئیس جمهور روسیه گفت: کمک به مردم نوار غزه که از حوادث جاری رنج می برند، به ویژه روس ها ضروری است، این یک وظیفه مقدس است.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشستی با دولت که از طریق لینک ویدیویی برگزار شد گفت: "این یک مأموریت بسیار مهم، انسان دوستانه و شریف است. ما باید به افرادی که از رویدادهای روان رنج می برند کمک کنیم. ما می بینیم که آنجا چه خبر است. بنابراین وظیفه مقدس ما این است که به ویژه به شهروندان خود کمک کنیم".
الکساندر کورنکوف، رئیس وزارت شرایط اضطراری روسیه، از ارسال کمک های بشردوستانه به نوار غزه به رئیس دولت گزارش داد.
وزارت شرایط اضطراری روسیه: بیش از 245 تن کمک های بشردوستانه از روسیه به نوار غزه ارسال شد
الکساندر کورنکوف، رئیس وزارت شرایط اضطراری به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گزارش داد که بیش از 245 تن کمک‌های بشردوستانه از روسیه به نوار غزه ارسال شده است و پرواز دیگری برای 23 نوامبر برنامه‌ریزی شده است.
کورنکوف در دیدار رئیس دولت با دولت گفت: "همزمان با تخلیه جمعیت، وزارت شرایط اضطراری روسیه کمک‌های بشردوستانه را به نوار غزه ارسال می‌کند. در مجموع 10 پرواز بیش از 245 تن محموله را به العریش تحویل دادند. یک پرواز کمک های بشردوستانه دیگر با وزن کل 28 تن برای 23 نوامبر برنامه ریزی شده است".
15:39 22.11.2023
پوتین از کورنکوف خواست تا در مورد کمک های بشردوستانه در نوار غزه گزارش دهد
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از الکساندر کورنکوف، رئیس وزارت شرایط اضطراری خواست تا گزارشی درباره کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه و کار برای تخلیه روس‌ها ارائه کند.
پوتین در دیدار با دولت گفت: "من از الکساندر ویاچسلاوویچ کورنکوف می خواهم درباره ای چگونگی تخلیه روس ها از نوار غزه و ارسال کمک های بشردوستانه به نوار غزه صحبت کند. وضعیت آنجا خیلی وقت است که از بحرانی فراتر رفته است، فکر می‌کنم 900 نفر با درخواست خروج از آنجا به ما مراجعه کردند که از این تعداد 639 نفر شهروند روسیه و 271 نفر دیگر از بستگان آنها هستند".
15:32 22.11.2023
وزیر امور خارجه اسرائیل انتظار دارد روز پنجشنبه نخستین گروگانان در نوار غزه آزاد شوند.
الی کوهن، وزیر امور خارجه اسرائیل گفت، که اولین گروه از گروگان های حماس در نوار غزه باید روز پنجشنبه به عنوان بخشی از توافق آتش بس آزاد شوند.
کوهن در رادیو ارتش Galei IDF گفت: "فرآیند آزادسازی اولین گروگان ها باید از فردا آغاز شود".
وزیر اطلاعات رسانه ها مبنی بر آغاز روند آزادی در ساعت 05:00 صبح (06:00 به وقت مسکو) را تایید نکرد و تنها اشاره کرد که این توافق باید از روز پنجشنبه اجرایی شود.
پیش از این شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از معاون دفتر سیاسی حماس، ابومرزوق، گزارش داده بود که توقف بشردوستانه در نوار غزه با توقف همه اقدامات خصمانه و آزادی 50 گروگان اسرائیلی در ازای 150 اسیر فلسطینی پنجشنبه ساعت 10 صبح (11:00 به وقت مسکو) آغاز می شود.
15:13 22.11.2023
ایتالیا از آزادی گروگان ها در غزه استقبال می کند و به کمک های بشردوستانه به مردم غزه امیدوار است
آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر ایتالیا گفت: ایتالیا از توافق اسرائیل با حماس در مورد آزادی گروگان ها در نوار غزه استقبال می کند و امیدوار است از آن برای کمک های بشردوستانه به مردم غزه استفاده کند.
وی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: "دولت از توافق برای آزادی 50 گروگان استقبال می کند که می توانند پس از 7 هفته طولانی دوباره عزیزان خود را در آغوش بگیرند. اکنون لازم است اطمینان حاصل شود که توقف در خصومت ها برای رساندن کمک های بشردوستانه به غیرنظامیان استفاده می شود".
جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا، گفت که از این توافق که "وقفه در جنگ بسیار مورد نیاز بشردوستانه در غزه را امکان‌پذیر می‌سازد" "با آسودگی زیادی" احساس می‌کند.
کاخ دولتی چیجی از او نقل می کند: "ما برای آزادی همه گروگانان و صلح پایدار در خاورمیانه به کار خود ادامه خواهیم داد. امروز به خانواده‌هایی فکر می‌کنیم که بالاخره دوباره می‌توانند عزیزانشان را در آغوش بگیرند".
15:02 22.11.2023
Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган выступает с речью на Великом национальном собрании Турции в Анкаре - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان گفت که می تواند به زودی به مصر سفر کند تا در مورد تخلیه زخمیان از غزه گفتگو کند
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت، که می‌تواند در آینده نزدیک برای بررسی وضعیت بیرون کردن زخمیان از غزه به مصر سفر کند.
رهبر ترکیه پس از بازگشت از الجزایر در هواپیما به خبرنگاران گفت: "دولت مصر در گذرگاه مرزی رفح گام های مثبتی برمی دارد. در مرحله اول 40 بیمار سرطانی از غزه به کشورمان آمدند. این شمار در مرحله دوم افزایش چشمگیری داشت و به 88 بیمار و 67 نفر همراه رسید. ما آنها را در درمانگاه های شهر خود درمان می کنیم و به این کار ادامه خواهیم داد. ما می خواهیم به افزایش شمار بیماران غزه و آوردن آنها به کشورمان ادامه دهیم. من می توانم خیلی زود به مصر سفر کنم. این مسائل دستور کار اصلی ما در مصر خواهد بود".
به گفته وی، تدابیر بیرون کردن زخمیان از غزه در قاهره مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
رهبر ترکیه گفت: "در اینباره صحبت خواهیم کرد. ما می خواهیم همه این بیماران را در اسرع وقت تحویل دهیم. در واقع آرزوی من این است که کسانی را که نیاز به جراحی دارند هر چه سریعتر به دست آوریم. مخصوصاً کودکان، بیایید آنها را برداریم و کارهای پزشکی را در اسرع وقت انجام دهیم. در این موضوع ما با دوستان خود همبستگی داریم و امیدوارم این روند را به این شکل پیش ببریم".
14:58 22.11.2023
Президент Франции Эммануэль Макрон. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان
مکرون می گوید که به دنبال آزادی همه گروگان های حماس است
امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفت، که فرانسه از توافق بین حماس و اسرائیل استقبال می کند و به دنبال آزادی همه گروگان های حماس خواهد بود.
مکرون در برگه ای ایکس خود نوشت: "من از اعلام توافقنامه آزادی گروگان ها و آتش بس بشردوستانه استقبال می کنم. ما بی امان به دنبال آزادی همه گروگان ها خواهیم بود. آتش بس بشردوستانه اعلام شده باید امکان رساندن کمک های بشردوستانه به مردم نوار غزه را فراهم کند".
14:55 22.11.2023
بیش از 200 نفر در 24 ساعت گذشته در نوار غزه در نتیجه گلوله باران رژیم صهیونیستی کشته شدند.
14:53 22.11.2023
ارتش اسرائیل: نزدیک به 400 چاه تونل در نوار غزه را نابود کردیم
نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) اعلام کردند، که نزدیک به 400 چاه تونل در نوار غزه را نابود کرده است.
ارتش اسرائیل در بیانیه ای در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: "نیروهای دفاعی اسرائیل به نبرد در نوار غزه ادامه می دهند. تا به امروز، نیروهای ارتش اسرائیل تقریباً 400 تونل مین تروریستان را پیدا و نابود کرده اند".
ارتش اسرائیل افزود، که جنبش حماس فلسطینی "شبکه ای از تونل های تروریستی" را در زیر مناطق پرجمعیت در سراسر نوار غزه ایجاد کرده است.
ارتش اسرائیل خاطرنشان کرد: "بسیاری از شفت‌های منتهی به شبکه تونل‌ها در داخل درمانگاه های غیرنظامی، مکتب ها و خانه‌ها قرار دارند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала