وزیر خارجه عربستان سعودی: دفاع از خود نمی‌تواند اقدامات ارتش اسراییل در غزه را توجیه کند

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر وزیر خارجه عربستان سعودی
 وزیر خارجه عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.11.2023
عضو شوید
وزیر امور خارجه عربستان سعودی در نشستی در روسیه گفته که آنچه اسراییل در غزه انجام‌ می‌دهد فراتر از دفاع از خود است.
به گزارش اسپوتنیک، شهزاده فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر امور خارجه عربستان سعودی این اظهارات را روز سه‌شنبه، 21 نوامبر، در‌ نشست مشترک وزیران خارجه کشورهای عربی و اسلامی با روسیه در‌ مسکو مطرح کرده است.
این دیپلمات ارشد سعودی گفته است: "ما می‌بینیم که جنایات علیه غیرنظامیان در نوار غزه در حال افزایش است، خون بی‌گناهان ریخته می‌شود، شفاخانه‌ها و تأسیسات زیرساختی غیرنظامی در حال نابودی هستند. دفاع از خود نمی‌تواند این اقدامات را توجیه کند."
وزیران خارجه عربستان سعودی، اردن، مصر، اندونزیا و فلسطین و همچنین حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، روز سه‌شنبه وارد مسکو شدند تا با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه درباره وضعیت غزه گفت‌وگو کنند.
این نشست در حالی برگزاری می‌شود که اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس به‌ رویترز گفته است که این‌ گروه با اسراییل بر سر برقراری آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها در غزه به توافق نزدیک شده‌اند.
براساس آمار ارایه شده توسط وزارت صحت فلسطین، از آغاز جنگ میان حماس و اسراییل تا کنون حدود 13 هزار فلسطینی از جمله پنج هزار و 500 کودک کشته و 30 هزار تن دیگر به‌شمول ۹ هزار کودک زخمی شده‌اند.
در واپسین مورد اسراییل بر شفاخانه اندونزیای‌ها در شمال غزه حمله کرد که در نتیجه 12 تن جان باختند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала