پوتین در دیدار با رحمان: ما درباره ای مسائل امنیتی و وضعیت افغانستان گفت و گو خواهیم کرد

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин и президент Таджикистана Эмомали Рахмон
Президент РФ Владимир Путин и президент Таджикистана Эмомали Рахмон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.11.2023
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه در دیدار با رئیس جمهور تاجیکستان گفت: در حاشیه سازمان پیمان امنیت جمعی در مینسک، ما درباره ای مسائل امنیتی، از آن میان در پیوند با وضعیت افغانستان بحث خواهیم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار با امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان گفت، که پیوندها بین فدراسیون روسیه و تاجیکستان به تدریج در حال توسعه است و در سطح بسیار بالایی قرار دارد.
پوتین در دیدار با امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان گفت: "امسال 30 سال از امضای سند اساسی ما، توافق نامه دوستی، کمک متقابل و مشارکت راهبردی می گذرد. در نوامبر 1993 این قرارداد به طور کامل اجرایی شد. روابط ما به تدریج در حال توسعه است و در سطح بسیار بالایی قرار دارد، کافی است بگوییم که روسیه شریک اصلی تجاری و اقتصادی است - از نظر گردش مالی رتبه اول را داریم، 22.9 درصد از گردش تجاری تاجیکستان از روسیه است".
به گفته وی، کمیسیون بین دولتی به خوبی کار می کند که نشست بعدی آن برای ماه آینده در مسکو برنامه ریزی شده است.
رحمان: سائل امنیتی جایگاه ویژه ای در دستور کار روسیه و تاجیکستان دارد
امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان گفت، که مسائل امنیتی جایگاه ویژه ای در دستور کار دوجانبه مسکو و دوشنبه دارد.
رحمان در دیدار با ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه گفت: "مسائل امنیتی جایگاه ویژه‌ای در دستور کار دوجانبه دارد. امروز می‌خواهم با شما درباره ای وضعیت و چشم‌انداز تعامل ما بحث کنم".
وی افزود: پیوندهای بازرگانی و اقتصادی بین دو کشور در حال افزایش است و همکاری ها در حوزه بشردوستانه در بالاترین سطح توسعه می یابد.
پوتین افزون بر مذاکرات رسمی با رحمان، عصر شام امروز نیز با وی گفتگو خواهد کرد
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت، که افزون بر مذاکرات رسمی با امامعلی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان، در عصر شام با وی گفتگو خواهد کرد.
پوتین در جریان مذاکرات روسیه و تاجیکستان گفت: "ما اکنون مذاکراتی خواهیم داشت، در اینجا در یک قالب محدود و سپس در قالب گسترده تر صحبت خواهیم کرد. و در شب فرصتی برای گفتگو رو در رو در یک شام غیر رسمی وجود خواهد داشت. ما برای امروز یک برنامه بزرگ داریم".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала