Огонь и дым поднимаются из зданий после израильских авиаударов по городу Газ, Палестина - اسپوتنیک افغانستان

لحظه به لحظه، درگیری های اسرائیل-فلسطین،هدف قراردادن 250 سنگر حماس از سوی اسرائیل + ویدیو و نگاره ها

عضو شوید
صبح روز هفتم اکتوبر ارتش اسرائیل اعلام کرد، که بیش از 3 هزار موشک از سوی حماس به این کشور شلیک شده است. همزمان جنگجویان حماس پس از یورش های راکتی گسترده، زیر نام طوفان القصی به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ به این یورش ها ارتش اسرائیل اعلام وضعیت جنگی و عملیاتی زیر عنوان شمشیر های آهنین براه انداخت، درگیری ها همچنان ادامه دارد.
فهرست مطالب
ابتدا جدیدها ابتدا قدیمی ها
20:35 21.11.2023
20:34 21.11.2023
بیانیه پایانی نشست اضطراری بریکس در خصوص درگیری ها در نوار غزه:

سران بریکس تعهد خود را به حل مسالمت آمیز اختلافات از طریق گفتگو ابراز کردند و از حل مسالمت آمیز بحران ها حمایت کردند

سران بریکس نسبت به تشدید خشونت ها و وخامت جدی اوضاع در خاورمیانه ابراز نگرانی کردند

رهبران بریکس خواستار آتش بس فوری و طولانی مدت بشردوستانه برای پایان دادن به درگیری ها در خاورمیانه شدند

رهبران بریکس نسبت به تشدید خشونت ها در غزه و وضعیت وخیم انسانی در منطقه ابراز نگرانی کردند

سران بریکس خواستار آزادی فوری و ایمن گروگان ها در نوار غزه شدند

سران بریکس اقدامات خشن علیه فلسطینی ها و اسرائیلی ها از جمله اقدامات تحریک آمیز را محکوم کردند

سران بریکس از تلاش‌ها برای پایان فوری درگیریها در نوار غزه، محافظت از غیرنظامیان و ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه حمایت کردند
18:34 21.11.2023
پوتین: تصاویری از عملیات بدون بیهوشی برای کودکان در غزه احساسات خاصی را برمی انگیزد
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت که فیلم‌های انجام شده بر روی کودکان بدون بیهوشی در غزه احساسات خاصی را برمی‌انگیزد.
رئیس جمهور در نشست بریکس درباره مسئله حل و فصل فلسطین و اسرائیل گفت: "وقتی می بینید که چگونه بدون بیهوشی بر روی کودکان عمل می شود، احساسات خاصی را برمی انگیزد".
18:30 21.11.2023
شاخه نظامی حماس اعلام کرد که یک پایگاه اسرائیلی در نزدیکی نوار غزه را موشک پرتاب کرده است.
گردان های القسام (شاخه نظامی جنبش حماس) اعلام کردند که پایگاه نظامی اسرائیل در رعیم واقع در نزدیکی نوار غزه را موشک باران کردند.
این گروه در بیانیه ای که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، گفت: "گردان های القسام پایگاه نظامی رایم را موشک باران کردند".
18:25 21.11.2023
پوتین: جلوگیری از گسترش جغرافیای مناقشه فلسطین و اسرائیل مهم است
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: جلوگیری از گسترش جغرافیای درگیری فلسطین و اسرائیل و حفظ صلح شکننده بین ادیان در منطقه مهم است.
پوتین در جریان اجلاس فوق العاده بریکس برای بحث در مورد مناقشه فلسطین و اسرائیل گفت: "مهم است، من با همکار برزیلی خود موافقم، جلوگیری از کشاندن سایر کشورها به جنگ در خاورمیانه و هرگونه گسترش جغرافیای مناقشه، و همچنین حفظ صلح شکننده بین ادیان است".
18:23 21.11.2023
پوتین: توقف های بشردوستانه در نوار غزه برای آزادی گروگان ها ضروری است
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت، که توقف های بشردوستانه در نوار غزه برای آزادی گروگان ها ضروری است.
پوتین در نشست بریکس گفت: "اجازه دهید تاکید کنم که چنین مکث های بشردوستانه خوب است، اما آتش بس کامل بهتر است و این برای ادامه تلاش ها برای آزادی گروگان ها و تخلیه غیرنظامیان و شهروندان خارجی از نوار غزه ضروری است".
18:21 21.11.2023
پوتین: وظیفه فوری دستیابی به یک آتش بس بلندمدت فلسطین و اسرائیل است
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که اکنون وظیفه فوری دستیابی به یک آتش بس بلندمدت بین فلسطین و اسرائیل است.
پوتین در جریان اجلاس فوق العاده بریکس برای بحث در مورد مناقشه فلسطین و اسرائیل گفت: "فوری ترین کار دستیابی به یک آتش بس واقعی طولانی مدت و پایدار است".
18:19 21.11.2023
پوتین: به دلیل خرابکاری در تصمیمات سازمان ملل، فلسطینی ها با احساس بی عدالتی تربیت می شوند
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در جریان نشست فوق العاده بریکس درباره مناقشه فلسطین و اسرائیل گفت: به دلیل خرابکاری در تصمیمات سازمان ملل، بیش از یک نسل از فلسطینی ها با احساس بی عدالتی بزرگ شده اند و اسرائیل نمی تواند امنیت کشور خود را تضمین کند.
پوتین گفت: "به دلیل خرابکاری تصمیمات سازمان ملل که به وضوح ایجاد و همزیستی مسالمت آمیز دو کشور مستقل و مستقل اسرائیل و فلسطین را فراهم می کند، بیش از یک نسل از فلسطینیان در فضای بی عدالتی نسبت به مردم خود پرورش یافته اند. و اسرائیلی ها نمی توانند امنیت کشور خود را به طور کامل تضمین کنند".
18:17 21.11.2023
پوتین: روسیه تماس‌هایی را درباره ای مسائل فلسطین در چارچوب بریکس آغاز خواهد کرد
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت که روسیه در سال آینده در دوران ریاست بر برجام، قصد دارد تماس‌هایی را درباره حل و فصل فلسطین و اسرائیل آغاز کند.
پوتین در نشست فوق العاده بریکس که از طریق لینک ویدئویی و به وضعیت نوار غزه اختصاص داشت، گفت: "ما ادامه بحث در برجام در مورد توسعه بیشتر رویارویی فلسطین و اسرائیل را بسیار مفید می دانیم. اگر مخالفتی وجود نداشته باشد، همکاران عزیز، در دوره ریاست آتی روسیه انجمن در سال آینده، تماس های احتمالی از جمله از طریق ویدئو کنفرانس را در مورد این موضوع آغاز خواهیم کرد".
18:15 21.11.2023
پوتین به تلاش کشورهای خاورمیانه در حل مناقشه فلسطین و اسرائیل اشاره کرد
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به تلاش های کشورهای خاورمیانه برای تثبیت وضعیت و موضع ثابت کشورهای بریکس در مورد راه حل پایدار برای مناقشه فلسطین و اسرائیل اشاره کرد.
پوتین در نشست بریکس گفت: "شرکت همکارانی از کشورهای خاورمیانه در نشست امروز ما که امسال دعوتنامه ای برای عضویت کامل در بریکس دریافت کردند، بسیار مهم است. با استفاده از این فرصت، مایلم با احترام به تلاش آنها برای عادی سازی اوضاع اشاره کنم و به ویژه منظورم برگزاری "اجلاس صلح" در مصر و اجلاس اضطراری اسلامی در عربستان سعودی است".
به گفته رئیس جمهور روسیه، این نکته قابل توجه است که همه کشورهای بریکس در مورد نیاز به دستیابی جمعی به حل و فصل طولانی مدت و پایدار مشکل فلسطین و اسرائیل، مواضع مشابهی دارند.
18:13 21.11.2023
پوتین: وضعیت نوار غزه نشان می دهد که امریکا می خواهد میانجیگری را در انحصار خود درآورد
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در جریان نشست فوق‌العاده سران بریکس با موضوع این مناقشه گفت: وضعیت نوار غزه نشان می‌دهد که ایالات متحده در تلاش است تا میانجیگری در حل و فصل فلسطین و اسرائیل را در انحصار خود درآورد و جلوی اقدامات چهارجانبه میانجی‌گران را بگیرد.
پوتین گفت: "همه این رویدادها در واقع پیامد مستقیم تمایل ایالات متحده به انحصار کارکردهای میانجیگری در حل و فصل فلسطین و اسرائیل و بسته کردن فعالیت‌های میانجی‌گران بین‌المللی چهارجانبه خاورمیانه است".
به گفته او، تاریخ "به وضوح غیرقابل تحمل بودن و ضد بهره‌وری تلاش‌های فردی برای بریدن گره فلسطین را نشان داده است".
18:11 21.11.2023
نتانیاهو ابراز امیدواری کرد، که "خبرهای خوب" زودهنگام در پیوند با آزادی گروگان ها خواهد رسید
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه شنبه از پیشرفت در مذاکرات برای آزادی گروگان ها از نوار غزه خبر داد و ابراز امیدواری کرد، که به زودی "خبرهای خوبی" در این زمینه منتشر شود.
نخست وزیر اسرائیل در بازدید از یکی از گردان های ذخیره گفت: "ما در حال پیشرفت (در آزادی گروگان ها) هستیم. فکر می‌کنم اکنون هم نیازی به گفتن زیاد نیست، اما امیدوارم به زودی خبرهای خوبی در راه باشد".
پیشتر در روز سه شنبه، کانال 12 تلویزیون اسرائیل به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی که نامش فاش نشد گزارش داد که اسرائیل و حماس به توافقی برای آزادی ده ها گروگان فلسطینی در ازای آتش بس موقت نزدیک شده اند. به گفته وی، در مرحله اول باید 50 نفر آزاد شوند و در ازای تمدید آتش بس فراتر از مدت مقرر در مرحله اول معامله، می توان چند ده نفر دیگر تا 100 نفر را آزاد کرد. رسانه های اسرائیلی به نقل از منابع نیز از ادامه آتش بس موقت چهار روزه خبر دادند.
18:08 21.11.2023
پوتین در نشست بریکس: مرگ هزاران نفر در نوار غزه نگران کننده است
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت، که مرگ هزاران نفر در نوار غزه، اخراج گسترده مردم و فاجعه انسانی باعث نگرانی است.
پوتین در نشست بریکس درباره حل و فصل فلسطین و اسرائیل گفت: "مرگ هزاران نفر، اخراج دسته جمعی غیرنظامیان و فاجعه انسانی در حال آشکار شدن (در نوار غزه) مایه نگرانی شدید است".
18:07 21.11.2023
پوتین: موضع فدراسیون روسیه درباره ای نوار غزه ثابت است و ماهیت فرصت طلبانه ندارد
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت: موضع روسیه درباره ای نوار غزه، ماهیت ثابت و غیر فرصت طلبانه دارد؛ مسکو بر حل و فصل دیپلماتیک این مشکل اصرار دارد.
پوتین در نشست بریکس گفت: "موضع روسیه ثابت و غیر فرصت طلبانه است. ما خواستار تلاش مشترک جامعه بین‌المللی با هدف تنش‌زدایی، آتش‌بس و یافتن راه‌حل سیاسی برای مناقشه فلسطین و اسرائیل هستیم و کشورهای بریکس و کشورهای منطقه می‌توانند نقشی کلیدی در این کار ایفا کنند".
18:04 21.11.2023
رامافوزا: درگیری در خاورمیانه ناشی از اشغال سرزمین های فلسطین از سوی اسرائیل است
سیریل رامافوسا، رئیس جمهور افریقای جنوبی، اشغال غیرقانونی سرزمین فلسطین از سوی اسرائیل را عامل اصلی درگیری در خاورمیانه خواند.
رهبر افریقای جنوبی با افتتاح یک کنفرانس ویدئویی اضطراری بریکس درباره وضعیت نوار غزه گفت: "علت اصلی این درگیری، اشغال غیرقانونی اسرائیل از سرزمین فلسطین است، همانطور که در قطعنامه 2334 شورای امنیت سازمان ملل منعکس شده است. این قطعنامه بیان می کند که شهرک سازی های اسرائیل (در خاک فلسطین) نقض آشکار قوانین بین المللی است".
17:53 21.11.2023
دوشنبه بر اساس قطعنامه سازمان ملل متحد خواستار ساخت کشور مستقل فلسطین است
امامعلی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان پس از مذاکره با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مسکو گفت، که تاجیکستان اجرای قطعنامه های سازمان ملل در مورد ایجاد کشور مستقل فلسطین را ضروری می داند.
رئیس جمهور تاجیکستان گفت: "در شرایط فلسطین، تاجیکستان اجرای قطعنامه سازمان ملل در مورد این مشکل را تنها راه حل ممکن می داند. نکته قابل توجه اهمیت ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی بر اساس مرزهای 1967 است".
رحمان افزود که تاجیکستان همواره از "حل و فصل همه مشکلات و درگیری ها از طریق ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک" دفاع می کند.
16:30 21.11.2023
وزیر امور خارجه عربستان سعودی: گروه تماس با غزه در تلاش برای همکاری با روسیه و همه شرکا برای پایان دادن به نقض نظامی در غزه است
16:20 21.11.2023
لاوروف: میزان کمک های بشردوستانه که به نوار غزه می رسد کافی نیست
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه گفت: حجم کمک های بشردوستانه وارد شده به نوار غزه ناکافی است؛ اکنون اولویت اصلی توقف درگیری ها، آزادی گروگان ها و حل مسائل بشردوستانه است.
لاوروف در دیدار با اعضای هیئت کمیته مشترک اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی گفت: "ما در حال حاضر شاهد پیامدهای انسانی فاجعه بار در نوار غزه هستیم. حجم کمک های بشردوستانه ورودی به وضوح کافی نیست. آژانس های کمک های بشردوستانه در سازمان ملل زنگ خطر را به صدا در می آورند".
وزیر افزود: "امروز اولویت اصلی حل مشکلات فوری است. همانطور که قبلاً گفتم، توقف درگیری ها، حل مسائل بشردوستانه، آزادی گروگان ها است".
لاوروف روز سه شنبه در مسکو با اعضای هیئت کمیته مشترک اتحادیه کشورهای عربی و سازمان همکاری اسلامی (OIC) شامل وزیران خارجه عربستان سعودی، اردن، مصر و اندونزیا، فلسطین و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی دیدار می کند.
به گزارش اسپوتنیک، هیئت آنها در مذاکرات مسکو به ریاست فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی بود.
16:09 21.11.2023
وزیر امور خارجه عربستان سعودی در نشست گروه تماس غزه با لاوروف: جنگ درنوار غزه باید بیدرنگ متوقف شود
فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: جنگ در نوار غزه و محاصره آن باید فوراً پایان یابد.
بن فرحان در نشست گروه تماس وزیران نوار غزه با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: "پیام امروز ما روشن است: جنگ باید فوراً پایان یابد، آتش‌بس باید برقرار شود، محاصره نوار غزه باید پایان داده شود و اسرا باید آزاد شوند".
به گفته وی، حل و فصل صلح بین فلسطینی ها و اسرائیلی ها نیز باید "فوراً و عادلانه" از سر گرفته شود.
16:08 21.11.2023
وزیر امور خارجه عربستان سعودی در دیدار با لاوروف درباره ای پایان محاصره نوار غزه و اطمینان از ارسال کمک های بشردوستانه به مناطق تحت محاصره را ضروری دانست
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала