ابراز نگرانی رهبران بریکس نسبت به تشدید درگیری ها در غزه

© Sputnikآغاز پانزدهمین نشست سران بریکس به میزبانی آفریقای جنوبی
آغاز پانزدهمین نشست سران بریکس به میزبانی آفریقای جنوبی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.11.2023
عضو شوید
رهبران بریکس در بیانیه خود نسبت به تشدید درگیری ها در غزه ابراز نگرانی کردند. به ویژه، وضعیت وخیم انسانی در غزه و باقی "فلسطین اشغالی" مایه نگرانی رهبران بریکس است.
به گزارش اسپوتنیک رهبران کشورهای بریکس نسبت به تشدید درگیری ها در غزه و وضعیت وخیم انسانی در این منطقه ابراز نگرانی کردند.
در بیانیه پس از اجلاس مجازی آمده است: "ما مواضع ملی خود را در مورد وضعیت غزه که در شورای امنیت سازمان ملل و مجمع عمومی سازمان ملل بیان شده بود، یادآوری کردیم. نگرانی در مورد آخرین تشدید درگیری از زمان حمله 7 اکتبر 2023 و وخامت جدی اوضاع در منطقه ابراز شد."
در این بیانیه آمده است، به ویژه، وضعیت وخیم انسانی در غزه و باقی "فلسطین اشغالی" مایه نگرانی است.
در این بیانیه آمده است: "کشورها به درخواست‌ها برای آزادی فوری و بدون قید و شرط همه غیرنظامیانی که به‌طور غیرقانونی اسیر شده‌اند، می پیوندند و از آنها می‌خواهند که امنیت و رفاه آنها تضمین شود و طبق قوانین بین‌المللی با آنها رفتاری انسانی شود."
در بیانیه پس از اجلاس آنلاین بریکس آمده است: "ما (کشورهای بریکس) بر لزوم اطمینان از پاسخگویی تأکید کردیم. ما باید اطمینان حاصل کنیم که تحقیقات مستقل و شفاف مطابق با استانداردهای بین المللی انجام می شود."
گفته شده است: "ما بار دیگر تاکید کردیم که راه حل عادلانه و پایدار برای درگیری فلسطین و اسرائیل تنها از طریق راه های مسالمت آمیز امکان پذیر است. رئیس از درخواست‌های جامعه بین‌المللی برای حمایت از مذاکرات مستقیم بر اساس قوانین بین‌الملل، از جمله قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل متحد و مجمع عمومی، و همچنین ابتکار صلح عربی، به سمت راه‌حل دو کشوری که منجر به ایجاد یک کشور مستقل و با دوام فلسطین حمایت کرد."
در این بیانیه خاطرنشان شده است: ""ما بر اهمیت جلوگیری از بی‌ثباتی بیشتر و تشدید درگیری، از جمله تشدید این درگیری در منطقه تأکید کردیم و از همه طرف‌ها خواستیم حداکثر خویشتنداری را به خرج دهند و از کسانی که بر آنها تأثیر دارند، خواستیم تا در جهت این هدف تلاش کنند."
همچنین گفته شده است: ": "ما خواستار یک آتش‌بس بشردوستانه فوری، بادوام و طولانی‌مدت شدیم که منجر به توقف درگیری ها شود."
صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل مورد حمله موشکی بی سابقه ای از نوار غزه قرار گرفت. سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل اعلام کرد که بیش از 3 هزار موشک شلیک شده است. علاوه بر این، نیروهای حماس پس از حملات موشکی گسترده، به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала