واکنش صالح به سخنان خلیلزاد: تو به غم و درد افغانستانی ها خنده و از همکاری طالبان با سیا خوشحال هستی

© Photo / Facebook account of ARGصالح
صالح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.11.2023
عضو شوید
معاون نخست رئیس جمهور پیشین افغانستان گریزی افغانستان در واکنش به سخنان فرستاده ای ویژه ای پیشین امریکا برای افغانستان گفت، که از آنجایی که او توانایی بیان مسائل پیچیده در فارسی را ندارد، اساساً به مردم افغانستان می گوید که ما منافق هستیم، ما کاری به درد و غم شما نداریم و امضای پیمان نامه همکاری با شما به جزیر فریب و خیانت چیزی دیگر نبود.
به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح در برگه ای ایکس خود در واکنش به مصاحبه ای زلمی خلیلزاد فرستاده ای پیشین امریکا برای افغانستان نوشت: "در یک مصاحبه مفصل با صدای امریکا، آقای خلیل زاد نماینده امریکا برای معامله دوحه گفت، که افغانستانی ها تحلیلگران و تماس های ناامید افغانستانی ها همچنان از تروریسم، زشتی طالبان و مصائب و غیره به ما می گویند، که گویی ما به عنوان ایالات متحده وضعیت را نمی دانیم و به آن وابسته هستیم. او با خنده این گفته ها و ابراز نارضایتی ها را مسخره کرد و گفت ما خوشحالیم که طالبان به حرف سیا گوش می دهند و با سیا همکاری می کنند و این اولویت اصلی ماست و تبدیل طالبان به عنوان همدستان هدف راهبردی ما بود که محقق شد".
او در ادامه با انتقاد از فرستاده پیشین امریکا برای افغانستان نوشه است: "خلیل زاد به انگلیسی فکر می کند و با مردم افغانستان به فارسی صحبت می کند، به همین دلیل است که دوگانگی آتش زنی چیزی را که قرار است نگوید، آشکار و آشکار می کند. بیش از 2000000 پناهنده پس از 2021، بردگی 20،000،000 زن، 16000 بازداشتی از اعضای عمدتاً پیشین نیروهای دفاعی ملی، سرکوب توده ها برای او حقایقی خنده دار است".
او همچنین افزوده است: "خلیل زاد درباره ای اولویت های کشورش کاملاً درست می گوید. این چیزی است که من همیشه گفته ام. او حتی یک کلمه هم درباره ای رها شدن میلیون ها نفری که به شعارهای مقدس حقوق بشر، دولت مردم، مشارکت با امریکا/ناتو اعتقاد داشتند، نگفته است. از آنجایی که او قادر به بیان مسائل پیچیده در فارسی نیست، اساساً به مردم افغانستان می گوید که ما منافق هستیم، ما کاری نداریم، شما بی ربط هستید و امضای پیمان نامه ما با شما چیزی جز اسناد فریب و خیانت نبودند".
او در پایان خاطر نشان می کند، که "او خیلی درست می گوید. گاهی اوقات باید از یک شر شکست خورده بخاطر راستگویی تشکر کرد. این همان احساسی است که من دارم".
یادآوری می کنیم، که پس زلمی خلیلزاد فرستاده ای پیشین امریکا در دوحه پیمان نامه ای را با گروه طالبان امضا و پس از چند ماه گروه طالبان افغانستان بدون درگیری و با کمک امریکا به زیر کنترل خود درآورد. از آن زمان تاکنون بیش از سه میلیون افغانستانی کشورشان را ترک و بیش از 20 میلیون نفر دیگر در گرسنگی قرار دارند و گروه طالبان دستورهای سختگیرانه ای زیادی را بر شهروندان این کشور به ویژه بر زنان به اجرا گذاشته اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала