Ребенок среди обломков поврежденного здания после ударов по Рафаху на юге сектора Газа - اسپوتنیک افغانستان

لحظه به لحظه؛ آخرین رویدادهای 44مین روز درگیری اسرائیل-حماس + ویدیو و نگاره ها

عضو شوید
صبح روز هفتم اکتوبر ارتش اسرائیل اعلام کرد، که بیش از 3 هزار موشک از سوی حماس به این کشور شلیک شده است. همزمان جنگجویان حماس پس از یورش های راکتی گسترده، زیر نام طوفان القصی به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ به این یورش ها ارتش اسرائیل اعلام وضعیت جنگی و عملیاتی زیر عنوان شمشیر های آهنین براه انداخت، درگیری ها همچنان ادامه دارد.
فهرست مطالب
ابتدا جدیدها ابتدا قدیمی ها
19:32 19.11.2023
حوثی های یمن توقیف یک کشتی شرکت اسرائیلی در دریای سرخ را تایید کردند
گروه انصارالله (حوثی‌ها) که شمال یمن را کنترل می‌کند به اسپوتنیک، توقیف کشتی تجاری گلکسی لیدر در دریای سرخ را تأیید کرد که احتمالاً متعلق به یک شرکت اسرائیلی است.
پیشتر رسانه های عربی گزارش دادند که رزمندگان انصارالله روز یکشنبه موفق شدند کشتی باری تجاری گلکسی لیدر با پرچم باهامیا را در دریای سرخ که گفته می شود متعلق به یک شرکت اسرائیلی است، به نشانه حمایت از گروه های مقاومت فلسطینی در نوار غزه در میان نیروهای نظامی عملیات اسرائیل توقیف کنند.
یک منبع در این جنبش به اسپوتنیک گفت: نیروهای متعلق به این گروه یک کشتی تجاری به نام گلکسی لیدر را در سواحل یمن در دریای سرخ در قایق رهگیری کردند و توانستند سوار آن شوند. وی با بیان اینکه نیروهای این گروه کشتی را به مناطق تحت کنترل خود در استان حدیده در غرب یمن برده اند، خاطرنشان کرد که در حال بازجویی از خدمه 22 نفره کشتی هستند.
پیش از این، سرتیپ/ضابط یحیی سریع، سخنگوی نظامی حوثی ها اعلام کرده بود که به زودی بیانیه مهمی را ارائه خواهد کرد. این چند ساعت پس از آن صورت گرفت که سخنگوی انصارالله گفت، که این گروه به هر کشتی متعلق به شرکت‌های اسرائیلی حمله می‌کند و از کشورهای دیگر خواست تا خدمه این کشتی‌ها را ببرند و از حمل کالا از دریا با این کشتی‌ها یا نزدیک شدن به آن‌ها خودداری کنند. عبدالمالک الحوثی، رهبر انصارالله سه شنبه گذشته وعده داد که "کشتی های اسرائیلی را در دریای سرخ، به ویژه در تنگه باب المندب و در مرزهای آب های سرزمینی یمن هدف قرار دهد".
19:28 19.11.2023
اسرائیل ربودن کشتی حوثی ها در دریای سرخ را محکوم می کند و ایران را مقصر می داند
بر اساس بیانیه دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، اسرائیل توقیف کشتی تجاری گلکسی لیدر توسط حوثی ها در دریای سرخ را محکوم کرد و ایران را مقصر دانست.
پیشتر رسانه های عربی گزارش داده بودند که روز یکشنبه، مبارزان جنبش حاکم انصارالله در شمال یمن موفق شدند کشتی باری تجاری گلکسی لیدر را که با پرچم باهاما برافراشته است، اما احتمالا متعلق به یک شرکت اسرائیلی است، در دریای سرخ توقیف کنند. حوثی ها گفتند که این کار را به عنوان نشانه ای از حمایت از گروه های فلسطینی در نوار غزه در پس زمینه عملیات نظامی اسرائیل انجام دادند. صابرین نیوز گزارش داد که در این کشتی 22 خدمه حضور داشتند.
نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) بعداً اعلام کردند کشتی‌ای که حوثی‌ها در نزدیکی یمن به تصرف خود درآورده‌اند، اسرائیلی نبوده و هیچ اسرائیلی در میان خدمه آن وجود ندارد.
در بیانیه دفتر نخست وزیری اسرائیل آمده است: "ما حمله ایران به یک کشتی بین المللی را به شدت محکوم می کنیم. این کشتی متعلق به یک شرکت انگلیسی و توسط یک شرکت جاپانی مدیریت می شود، به دستور ایران توسط شبه نظامیان حوثی در یمن توقیف شد".
همانطور که در بیانیه ذکر شده است، این "عمل تجاوز" تهدیدی برای "امنیت مسیرهای کشتیرانی جهانی" دارد.
پیشتر عبدالمالک الحوثی، رهبر گروه انصارالله وعده داده بود "کشتی‌های اسرائیلی را در دریای سرخ به‌ویژه در تنگه باب المندب و در مرزهای آب‌های سرزمینی یمن هدف قرار دهد".
19:01 19.11.2023
ارتش اسرائیل: کشتی توقیف شده از سوی حوثی ها اسرائیلی نبوده و هیچ اسرائیلی در خدمه آن وجود ندارد.
نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) اعلام کردند کشتی‌ای که حوثی‌ها در نزدیکی یمن به تصرف خود درآورده‌اند، اسرائیلی نیست و هیچ اسرائیلی در میان خدمه آن وجود ندارد.
ارتش اسرائیل افزوده است: "توقیف یک کشتی باری توسط حوثی ها در نزدیکی یمن در جنوب دریای سرخ یک حادثه بسیار جدی با پیامدهای جهانی است. این یک کشتی اسرائیلی نیست".
صابرین نیوز پیشتر روز یکشنبه گزارش داد که جنبش انصارالله (حوثی‌ها) در شمال یمن احتمالا کشتی گلکسی لیدر وابسته به اسرائیل با 22 خدمه را در خلیج عدن توقیف کرده است.
یحیی سریع، نماینده نظامی نیروهای مسلح حوثی، از طریق شبکه تلویزیونی المسیره تحت کنترل آنها، قول داد در آینده نزدیک در این خصوص بیانیه ای ارائه کند. پیشتر حوثی‌ها روز یکشنبه هشدار دادند که در پاسخ به اقدامات نظامی اسرائیل در نوار غزه فلسطین، به هر کشتی در آب‌های سرزمینی یمن حمله خواهند کرد، اگر پرچم اسرائیل را برافراشته یا متعلق به شرکت‌ها یا افراد اسرائیلی باشد. پیشتر حوثی ها چندین حمله موشکی به شهر ایلات در جنوب اسرائیل انجام دادند.
18:52 19.11.2023
آخرین وضعیت مردم غزه از زبان نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین
ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران در گفت وگو با خبرگزاری فارس ایران درباره ای وضعیت معیشتی اهل غزه و چگونگی تامین آب و غذا و چرا کمک‌های انسانی از گذرگاه رفح وارد نمی‌شود سخن گفت و در ادامه گفت: سازمان ملل هم هشدار داده است اگر گذرگاه‌ها باز نشود و غذا وارد نوار غزه نشود، گرسنگی بزرگی در غزه به وقوع می‌پیوندد.
18:51 19.11.2023
مقام فلسطینی: رژیم صهیونیستی درمانگاه الشفا را به پادگان/فرقه نظامی تبدیل کرد
سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین با اشاره به وضعیت وخیم درمانی در غزه، گفت که رژیم صهیونیستی فقط به دنبال کوچاندن اجباری ساکنان نوار غزه است.
اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه تأکید کرد، که رژیم صهیونیستی با ارتکاب انواع جنایت، به دنبال تحقق رؤیای دیرینه خود یعنی کوچاندن اجباری ساکنان نوار غزه است.
القدره با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی درمانگاه الشفا را به مدت ۹ روز محاصره کرده بود، گفت: اسرائیل با متوقف کردن فعالیت درمانگاه ها، تعداد قربانیان را افزایش می‌دهد.
دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه هم شامگاه گذشته خبر داد که رژیم صهیونیستی بیش از هزار و ۳۰۰ کشتار علیه ساکنان غزه انجام داده است که در پی آن، ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر به شهادت رسیده‌اند.
این دفتر با اشاره به اینکه بیش از پنج هزار کودک و سه هزار و ۳۰۰ زن تا کنون شهید شده‌اند. تأکید کرد: در این حملات، بالغ بر ۳۰ هزار نفر زخمی شده‌اند که ۷۵ درصد از آنها، زنان و کودکان هستند.
در بیانیه این مرکز امده است، ۲۵ بیمارستان و ۵۲ مرکز درمانی در غزه، به خاطر حملات رژیم صهیونیستی از مدار فعالیت خارج شده است.
القدره با بیان اینکه صهیونیستها، درمانگاه الشفا را به پادگان نظامی بدل کردند و تمامی تجهیزات پزشکی آن را نابود کردند، تصریح کرد: 259 زخمی در این درمانگاه باقی مانده‌اند که بعدا منتقل خواهند شد.
این مقام فلسطینی ادامه داد: روز گذشته از ما خواسته شد که این بیمارستان را تخلیه کنیم. در آن، پنج هزار آواره و ۶۵۰ بیمار و زخمی حضور داشتند. هر کس که قادر به حرکت بود، خارج شد و سازمان ملل هم ۱۹۱ نفر را که قادر به حرکت نبودند، خارج کرد.
القدره با بیان اینکه وضعیت درمانی نیازمند برپایی درمانگاه دهای صحرایی است، خاطر نشان کرد: وجود شمار زیادی از آوارگان در درمانگاه ها، در فعالیت آن اختلال ایجاد می‌کند.
18:41 19.11.2023
ارتش اسرائیل در جنوب غزه آتش بس 4 ساعته اعلام کرد
ارتش اسرائیل امروز یک شنبه از وقفه 4 ساعته یورش های خود در رفح در جنوب غزه با اهداف بشردوستانه خبر داد.
طیف اعلام ارتش رژیم صهیونیستی این وقفه از ساعت 10 صبح یک شنبه آغاز و تا ساعت 2 بعد از ظهر ادامه دارد.
سخنگوی ارتش اسرائیل در عین حال اعلام کرد که در بخش از شهر غزه عملیاتهایی را برای شناسایی نیروهای حماس و همچنین زیرساختهای حماس انجام داده است.
ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل عدم ارائه شواهد کافی از آنچه زیرساختهای نظامی حماس در نزدیکی اماکن غیرنظامی و به ویژه بیمارستانها خوانده است به شدت تحت فشار جامعه جهانی قرار دارد.
وقفه 4 ساعته و محدود رژیم صهیونیستی در حالیست که برخی مقامات منطقه‌ای و غربی از نزدیکی بودن احتمال حصول یک آتش بس سراسری بشردوستانه در ازای آزادی زندانیان صهیونیستی در بند حماس خبر داده اند.
نخست وزیر قطر روز یک شنبه در یک نشست خبری با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: "موانعی در توافق تبادل [اسیران] مطرح شده؛ اما ما مطمئن‌تر شده‌ایم که به یک توافق نزدیک هستیم. چالش‌‌ها در مذاکرات آسان هستند مربوط به مسائل لجستیکی و عملی هستند و ما می‌توانیم از آن‌ها عبور کنیم. مردم غزه گرسنه و تشنه و نیازمند سوخت و برق هستند".
18:38 19.11.2023
حوثی ها در یمن ممکن است یک کشتی اسرائیلی را ربوده باشند
نشریه الکترونیکی عراقی صابرین نیوز گزارش داد، که جنبش حاکم انصارالله (حوثی‌ها) در شمال یمن احتمالا گلکسی لیدر وابسته به اسرائیل را که 22 خدمه داشت در خلیج عدن تصرف کرده است.
برپایه داده های نخستین، کشتی باری اسرائیلی گلکسی لیدر با 22 خدمه تحت کنترل گروهک انصارالله بوده است.
به گزارش پرتال ناوبری دریایی marine traffic، کشتی باری Galaxy Leader که 21 سال پیش ساخته شد، با پرچم باهاما حرکت می کند و بیش از 24 ساعت است که در دریای سرخ به سر می برد.
یحیی سریع، نماینده نظامی نیروهای مسلح حوثی، از طریق شبکه تلویزیونی المسیره تحت کنترل آنها، قول داد در آینده نزدیک در این خصوص بیانیه ای ارائه کند.
پیشتر حوثی‌ها روز یکشنبه هشدار داده بودند، که به هر کشتی در آب‌های سرزمینی یمن که با پرچم اسرائیل برافراشته باشد یا شرکت‌ها یا افراد متعلق به اسرائیل داشته باشند در پاسخ به اقدامات نظامی اسرائیل در نوار غزه فلسطین برای کمک به فلسطینی‌ها حمله خواهند کرد.
پیش از این نیز، حوثی ها چندین حمله موشکی به شهر ایلات در جنوب اسرائیل انجام دادند.
در همین حال، شبکه "المیادین" خبر داد ارتش یمن یک کشتی اسرائیلی با 52 خدمه را در دریای سرخ تحت کنترل خود درآورده است.
منابع خبری، عصر امروز (یکشنبه)، از ناپدید شدن یک کشتی اسرائیلی خبر دادند.
شبکه "العربیه" گزارش داد اخباری درباره ناپدید شدن یک کشتی اسرائیلی به نام "گلکسی لیدر" منتشرشده است که 22 خدمه در این کشتی حضور داشته‌اند.
لحظاتی بعد از انتشار این گزارش، شبکه "المیادین" به نقل از منابع آگاه خبر داد نیروی دریایی یمن موفق شده است یک کشتی اسرائیلی را در دریای سرخ تحت کنترل خود درآورد.
طبق این گزارش، 52 نفر در این کشتی حضور داشته‌اند که همگی دستگیر شده‌اند. المیادین اضافه کرد که خدمه این کشتی و تمام کسانی که در آن حضور داشته‌اند، تحت بازجویی قرار دارند تا شهروندی شان مشخص شود.
مقامات ذیربط رژیم صهیونیستی -تا لحظه انتشار این گزارش- به این اخبار واکنشی نشان نداده‌اند و آن را رد یا تایید نکرده‌اند.
18:07 19.11.2023
نماینده وزارت بهداشت در غزه:

-متاسفانه ما 8 نوزاد نارس را از دست دادیم. 31 نفر به درمانگاهی در منطقه تل السلطان رفح منتقل شدند.
-با کمک سازمان ملل متحد، کسانی که نمی توانستند حرکت کنند، 191 نفر از آنها تخلیه شدند.
-259 زخمی در درمانگاه الشفاء باقی مانده اند و پزشکان نیز در کنار آنها هستند و بعداً انتقال آنها سازماندهی می شود.
-شمار زیاد آوارگان در درمانگاه های نوار غزه کار آنها را پیچیده می کند.
-وضعیت بهداشت در درمانگاه های صحرایی بیشتر به کمک های زودهنگام نیاز دارد.
-نماینده وزارت بهداشت در غزه نیز از درمانگاه الشفاء شهر غزه به درمانگاه ناصر در خان یونس در جنوب این نوار منتقل شد.
17:51 19.11.2023
ارتش اسرائیل اعلام کرد که 2 پرتاب از لبنان را ثبت کرده است
نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) اعلام کردند که دو پرتاب از لبنان به سوی شهرهای مارگالیوت و کفار گیلادی در شمال اسرائیل را شناسایی کردند.
ارتش اسرائیل در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: "چندی پیش دو پرتاب از لبنان به سوی مناطق مارگالیوتا و کفار گیلادی در شمال اسرائیل ثبت شد. طبق پروتکل، پرتاب‌ها رهگیری نشدند. ارتش اسرائیل منابع آتش را هدف قرار می‌دهد".
این بیانیه تصریح کرد، که گزارشی از تلفات جانی گزارش نشده است.
در هفته‌های پسین، ارتش اسرائیل و جنبش شیعی حزب‌الله لبنان مرتباً به تبادل آتش پرداخته‌اند. پیش از این، نجیب میقاتی، سرپرست دولت لبنان، گفته بود که مقامات برای حفظ آرامش در داخل کشور در بحبوحه تشدید تنش ها بین اسرائیل و نوار غزه تلاش می کنند.
17:48 19.11.2023
وزارت بهداشت روسیه: وضعیت 117 نفری که از بخش غزه به مصر وارد شده اند رضایت بخش است و اجازه پرواز به مسکو را دارند.
د مطبوعاتی وزارت بهداشت روسیه، وضعیت 117 نفری که از نوار غزه به مصر رسیدند، رضایت بخش است، آنها برای پرواز به مسکو ترخیص شدند.
در این پیام آمده است: ""وضعیت 117 نفر وارد شده از نوار غزه شامل 62 کودک که 11 نفر از آنها زیر 3 سال هستند، رضایت بخش است و نگرانی پزشکان را به دنبال ندارد. همه آنها توسط متخصصان مرکز فدرال پزشکی بلایای وزارت بهداشت روسیه معاینه و برای پرواز امروز به مسکو ترخیص شدند".
خاطرنشان می شود که در طول پرواز با پزشک همراه خواهند بود.
17:31 19.11.2023
نزدیک به 1100 فلسطینی در پیوند با حماس از 7 اکتوبر در کرانه باختری دستگیر شده اند
سرویس مطبوعاتی نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) روز یکشنبه اعلام کرد، که نیروهای امنیتی اسرائیل از 7 اکتوبر نزدیک به 1800 فلسطینی زیر تعقیب را در کرانه باختری دستگیر کرده اند، از جمله حدود 1100 فرد مرتبط با جنبش حماس هستند.
در این بیانیه آمده است: "تا به امروز، از آغاز جنگ (7 اکتوبر)، نیروها در کرانه باختری حدود 1800 فرد تحت تعقیب را دستگیر کرده‌اند که حدود 1100 نفر از آنها با سازمان تروریستی حماس مرتبط هستند".
به گفته ارتش اسرائیل، تنها شب گذشته 38 فلسطینی تحت تعقیب در کرانه باختری بازداشت شدند.
این سرویس مطبوعاتی افزود: عملیات ضد تروریستی شبانه در اردوگاه های آوارگان فلسطینی جنین و بالاتا در کرانه باختری انجام شد که در جریان آن حدود 20 فلسطینی بازداشت شدند و مخفیگاه هایی حاوی مواد منفجره، یک آزمایشگاه مواد منفجره و 4 پست دیده بانی کشف شد.
17:11 19.11.2023
روسیه بیش از 500 شهروندش را از غزه از میان 900 متقاضی تخلیه کرد
وزارت امور خارجه روسیه گزارش داد، که روسیه از میان 900 نفری که درخواست کرده بودند، 558 نفر از شهروندان و اعضای خانواده هایشان را از نوار غزه تخلیه کرد؛ از میان کسانی که تخلیه شدند، 408 نفر در حال حاضر در روسیه هستند.
این وزارت در بیانیه ای اعلام کرد: "در مجموع، 558 نفر از حدود 900 هموطن (و اعضای خانواده های آنها) که به دنبال کمک بودند، از نوار غزه تخلیه شدند. از این تعداد، 408 فروند قبلاً توسط هواپیماهای وزارت اورژانس از مصر به روسیه تحویل داده شده است".
تصریح شده است که وضعیت در ایست بازرسی رفح همچنان دشوار است، تخلیه خارجی ها از غزه با در نظر گرفتن درگیری های جاری و ظرفیت محدود این ایست بازرسی به صورت مرحله ای ادامه دارد.
17:01 19.11.2023
شمار کارمندان کشته شده سازمان ملل متحد برای پناهندگان فلسطینی به 104 افزایش یافت.
این سازمان در گزارش خود اعلام کرد که تعداد قربانیان آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) به 104 نفر افزایش یافته است.
در گزارش آژانس آمده است: "در مجموع، 104 کارمند از آغاز جنگ کشته شده اند".
این آژانس پیش از این 103 کشته را گزارش کرده بود.
17:00 19.11.2023
دادستان های پنج کشور برای کمک به تحقیقات درباره ای یورش حماس وارد اسرائیل شدند
پایگاه انترنتی وزارت خارجه اسرائیل نوشت:، نمایندگانی از دادستانی آلمان، امریکا، فرانسه، آرژانتین و اتریش برای کمک به تحقیقات درباره حمله حماس به اسرائیل سفر کردند.
وزارت خارجه اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرد: "به ابتکار وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری اسرائیل، رئیسان دادسراها و دادستان های عالی رتبه آلمان، امریکا، فرانسه، آرژانتین و اتریش آخر هفته گذشته وارد اسرائیل شدند. هدف از این سفر از جمله، برای ترویج تحقیقات و پیگرد قانونی حماس و رهبران آن به منظور افزایش فشار بر سازمان تروریستی در "جبهه قانونی" است".
خاطرنشان می شود که این هیئت از کیبوتس هایی که مورد حمله حماس در منطقه مرزی با نوار غزه و همچنین شهر سدروت قرار گرفته بودند، بازدید و با نمایندگان خانواده های اسیر و کشته شدگان دیدار کرد. آنها همچنین با آمیت اسمان، دادستان کل اسرائیل دیدار کردند که پیشرفت تحقیقات اسرائیل در مورد حمله حماس را با آنها در میان گذاشت.
16:52 19.11.2023
مصر و امریکا در حال مذاکره برای آتش بس در غزه و آزادی گروگان ها هستند
شبکه تلویزیونی مصری القاهره نیوز به نقل از منابع گزارش داد که مصر و امریکا در حال مذاکره برای دستیابی به آتش بس در نوار غزه و آزادی گروگان ها از آنجا هستند.
منابع این شبکه گفتند: "مذاکرات مصر-امریکایی برای دستیابی به آتش بس و آزادی بازداشت شدگان در نوار غزه در حال انجام است". منابع اشاره می کنند که مصر به طور فعال با ایالات متحده و سایر طرف ها برای کاهش تنش نوار غزه تعامل دارد.
16:46 19.11.2023
آژیرهای یورش هوایی برای هشتمین بار در یک روز در شمال اسرائیل به صدا درآمد
نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) اعلام کردند که آژیرهای یورش هوایی برای هشتمین بار در یک روز در شمال اسرائیل به صدا درآمد. ارتش در کانال تلگرامی خود گزارش داد: "آژیرهای خطر در شمال اسرائیل به صدا درآمدند".
16:45 19.11.2023
آژیرهای یورش هوایی در عسقلان در جنوب اسرائیل به صدا درآمد
نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) اعلام کردند که آژیرهای یورش هوایی در عسقلان در جنوب اسرائیل به صدا درآمد.
ارتش اسرائیل در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: "آژیرهای خطر در شهر عسقلان و مناطق مجاور نوار غزه به صدا درآمدند". اشکلون/عسقلان تقریباً در 60 کیلومتری تل آویو قرار دارد. بیش از 140 هزار نفر در اشکلون زندگی می کنند.
16:43 19.11.2023
یک هواپیمای ویژه 117 روس و اعضای خانواده دیگر را از منطقه درگیری فلسطین به مسکو انتقال خواهد داد
برپایه گزارش کانال تلگرامی وزارت شرایط اضطراری روسیه، پرواز ویژه بعدی وزارت شرایط اضطراری روسیه، 117 روس دیگر و اعضای خانواده هایشان را از منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل به مسکو تحویل خواهد داد.
در پیام این وزارت آمده است: "هواپیمای ویژه بعدی وزارت شرایط اضطراری روسیه 117 روس دیگر و اعضای خانواده هایشان را از منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل به مسکو تحویل خواهد داد. در قاهره، امدادگران، روانشناسان و پزشکان روسی تمام کمک های پزشکی و روانی لازم را به شهروندان ارائه می دهند، غذا و آب را فراهم می کنند".
خاطرنشان می شود، که در مجموع تا کنون بیش از 550 نفر از مناطق درگیری تخلیه شده اند. وزارت شرایط اضطراری به همراه وزارت امور خارجه روسیه به کار برای تخلیه روس ها ادامه می دهد.
16:15 19.11.2023
کابینه اسرائیل با عرضه محدود روزانه سوخت به نوار غزه موافقت کرد
شبکه تلویزیونی اسرائیلی I24News روز یکشنبه گزارش داد، که کابینه نظامی-سیاسی گسترده اسرائیل با عرضه محدود روزانه سوخت برای نیازهای بشردوستانه در نوار غزه موافقت کرده است.
روز جمعه، کابینه نظامی محدود رژیم صهیونیستی سفارشی به درخواست ایالات متحده از نیروهای دفاعی این کشور (IDF) و سرویس امنیت عمومی شین بت برای اجازه ورود روزانه دو تانکر سوخت به نوار غزه برای نیازهای سازمان ملل را تصویب کرد.
این تصمیم با انتقاد تعدادی از وزیران و سیاستمداران اسرائیلی همراه بود که چنین اقدامی را مظهر ضعف رهبری این کشور و به خطر انداختن ارتش اسرائیل در محاصره دانستند.
به گزارش این شبکه تلویزیونی، جلسه کابینه نظامی - سیاسی حدود شش ساعت و نیم به طول انجامید. بزالل اسموتریچ وزیر دارایی، ایتامار بن گویر وزیر امنیت ملی و میری رگو وزیر حمل و نقل به این تصمیم رای منفی دادند.
پیش از این، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و یوآو گالانت، وزیر دفاع این کشور بارها اعلام کرده بودند که بدون آزادی همه گروگان ها اجازه ورود سوخت به نوار غزه داده نخواهد شد.
16:13 19.11.2023
آژیرهای یورش هوایی برای هفتمین بار در یک روز در شمال اسرائیل به صدا درآمد
نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) اعلام کردند که آژیرهای یورش هوایی برای هفتمین بار در یک روز در شمال اسرائیل به صدا درآمد. ارتش اسرائیل در کانال تلگرامی خود گزارش داد: "آژیرهای خطر در شمال اسرائیل به صدا درآمدند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала