" تعجب نکنید": امریکا استراتیژی پوتین را تحسین کرد

© Sputnik / POOL/Sergei Bobylev /  مراجعه به بانک تصاویر Президент России Владимир Путин во время встречи с заместителем председателя Центрального военного совета КНР Чжаном Юсей в Ново-Огарево
Президент России Владимир Путин во время встречи с заместителем председателя Центрального военного совета КНР Чжаном Юсей в Ново-Огарево - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.11.2023
عضو شوید
سیاست خارجی و دستاوردهای نظامی و اقتصادی روسیه ثابت می کند که استراتیژی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مقابله با غرب مؤثر واقع شده و پاسخ داده است.
به گزارش اسپوتنیک، در مقاله منتشره در روزنامه امریکایی وال استریت ژورنال ضمن بیان این مطلب آمده است: کشورهای غربی به امید حمله متقابل موفق اوکراین و فروپاشی اقتصاد روسیه تحت فشار تحریم ها، آرزوی خود را واقعیت جلوه می دادند. با این حال، همانطور که این نشریه اشاره می کند، اقتصاد روسیه ویران نشده، قوای این کشور در حال تعرض است، صنعت دفاعی آن از نظر حجم تولید، از غرب فراتر رفته و ولادیمیر پوتین می تواند به دستاوردهای سیاست خارجی خود که در حمایت کشورهای مهم در آسیا و جنوب جهانی تجلی می یابد، "با رضایت" نگاه کند.
این نشریه می نویسد "هیچ یک از اینها نباید تعجب آور باشد. بیش از شش ماه قبل از ورود قوا به اوکراین در فبروری 2022 ،ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه یک استراتژی جدید امنیت ملی برای روسیه را امضا کرد. هدف اصلی این سند آن بود که کشور را برای رویارویی طولانی‌مدت با غرب آماده کند. امروز پوتین می‌تواند به مردم بگوید که استراتیژی او جواب داده است.
به عقیده نویسندگان مقاله، رهبران غربی با حساب کردن روی شکست سریع روسیه، نه تنها با اتکا بر تاثیرگذاری خارجی، بلکه بر "امیدهای غیرواقع بینانه" برای وقوع کودتا در داخل این کشور، اشتباه کردند.
نویسندگان این نشریه می‌گویند: "حمایت مردمی از عملیات ویژه تزلزل ناپذیر است و حتی کارشناسان نیز به پوتین پشت نکرده‌اند".
استراتیژی امنیت ملی یک سند اساسی برنامه ریزی استراتیژیک است که منافع ملی و اولویت های استراتیژیک ملی روسیه، اهداف، وظایف و اقدامات در زمینه سیاست داخلی و خارجی را با هدف تقویت امنیت ملی و تضمین توسعه پایدار کشور در بلند مدت تعریف می کند. متن فعلی این استراتیژی در تاریخ 2 جون 2021 توسط ولادیمیر پوتین تصویب شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала