سازمان حفاظت از کودکان: مهاجران برگشت‌کننده از پاکستان با خطر ابتلا به بیماری‌های جدی مواجه هستند

© AP Photo / Muhammad Sajjadسازمان حفاظت از کودکان: مهاجران برگشت‌کننده از پاکستان با خطر ابتلا به بیماری‌های جدی مواجه هستند
سازمان حفاظت از کودکان: مهاجران برگشت‌کننده از پاکستان با خطر ابتلا به بیماری‌های جدی مواجه هستند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.11.2023
عضو شوید
سازمان حفاظت از کودکان با نشر اعلامیه‌ای گفته که بیماریهای جدی به سرعت درحال گسترش است.
به گزارش اسپوتنیک،سازمان حفاظت از کودکان اعلام کرده است، هزاران مهاجر که در هفته‌های اخیر از پاکستان به افغانستان بازگشته‌اند، در خطر ابتلا به بیماری‌های جدی از جمله اسهالات رو‌به‌رو هستند.
بربنیاد این اعلامیه، در ماه گذشته بیش از سه هزار مورد عفونت حاد تنفسی و یک هزار و 200مورد اسهال در میان کودکان در مراکز صحی سازمان حفاظت از کودکان به ثبت رسیده است.
سازمان حفاظت از کودکان، قرار گرفتن مهاجران در معرض گردوخاک و زنده‌گی در سرپناه‌های سرپوشیده دودآلود را از دلایل احتمالی عفونت شدید تنفسی در میان بازگشت‌کننده‌گان عنوان کرده و گفته است که بسیاری از خانواده‌ها با موترهای باربری مزدحم به افغانستان برمی‌گردند.
این سازمان افزوده است، ۸۰ درصد افرادی‌که به افغانستان باز می‌گردند، زنان و کودکان هستند و تقریباً از هر چهار بازگشت‌کننده یک کودک زیر پنج سال و بیش از 60درصد از عودت کننده‌گان، کودکان زیر 17سال و پایین‌تر از آن هستند.
ارشاد ملک، رییس سازمان حفاظت از کودکان در افغانستان گفته که تشدید موارد عفونت‌های حاد تنفسی و اسهالات در میان بازگشت‌کننده‌گان اهل افغانستان از پاکستان مایه نگرانی بزرگ است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала