چگونه پهپادهای اوکراین در میدان جنگ تشخیص می گردد

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Военнослужащие ВС РФ подготавливают к работе беспилотный летательный аппарат "Орлан-10У" в южном секторе СВО.
Военнослужащие ВС РФ подготавливают к работе беспилотный летательный аппарат Орлан-10У в южном секторе СВО. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.11.2023
عضو شوید
پهپادهای "اورلان" روسیه در منطقه عملیات خاص نظامی عناصر هوش مصنوعی را دریافت کردند که به آنها اجازه می‌دهد در طول پروازهای اکتشافی، تجهیزات نظامی قوای اوکراینی از جمله مدل‌های ساخت ناتو را به‌طور اتومات کشف کنند.
به گزارش اسپوتنیک، یک منبع آگاه ضمن اعلام این مطلب گفت برخی از هواپیماهای بدون سرنشین اورلان مورد استفاده در منطقه عملیات نظامی خاص در اوکراین عناصر هوش مصنوعی را دریافت کردند و شبکه عصبی مصنوعی به آنها اجازه می دهد تا تجهیزات نظامی اوکراینی از جمله مدل های ساخت غرب را در پروازهای اکتشافی به طور اتومات کشف کنند.
وی تصریح کرد که سیستم جدید در حدود 90 فیصد موارد به طور دقیق انواع تجهیزات را کشف می کند و "این یک شاخص بسیار خوب است."
این منبع افزود: "سیستم جدید کارایی ضربه زدن به اهداف نظامی اوکراین را افزایش می‌دهد".
سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در ماه جولای اعلام کرد، عرضه پهپادهای اکتشافی اورلان-10 و اورلان-30 به قوای مسلح روسیه 53 برابر شده است. وی خاطرنشان کرد که اورلان ها در منطقهNVO به صورت شبانه روزی کار می کنند و بسیار کارآمد هستند.
"اورلان" یک پهپاد چند منظوره روسی است. حداکثر وزن برخاستن اورلان-10 ، طبق گزارش های علنی، 18 کیلوگرم است، حداکثر وزن بار مفید آن 3 کیلوگرم است. این پهپاد می تواند در محدوده سرعت 70-150 کیلومتر در ساعت پرواز کند، حداکثر مدت پرواز آن 10 ساعت و حداکثر برد آن 100 کیلومتر (محدود شده توسط برد ارتباطی با پهپاد) است.
هم "اورلان-10" و هم "اورلان-30" برای انجام حملات اکتشافی و حمایت حملات نیروی هوایی، توپچی و سایر سلاح های قوای مسلح و ضربتی طراحی شده اند. با این حال، اورلان-30، بر خلاف اورلان-10، دارای یک نشانگر فاصله یاب لیزری است که به این پهپاد اجازه می دهد اهداف را با پرتو لیزر روشن کند و مهمات با دقت بالا از جمله گلوله های توپچی هدایت شونده را کنترل کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала