در روسیه بخشی از سیستم نظارت بین المللی بر آزمایشات هسته ای ایجاد می گردد

CC BY 4.0 / Russian Foreign Ministry / Участники Армейских международных игр–2022 провели заключительную, третью международную планирующую конференцию
Участники Армейских международных игр–2022 провели заключительную, третью международную планирующую конференцию - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.11.2023
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه: در نشست کمیته هماهنگی پیمان منع وسیع آزمایشات هسته ای، معاهده منع جامع آزمایش هسته ای (CTBT) در جنوب ساخالینسک برگزار گردید و ایجاد بخش روسی از سیستم نظارت بین المللی (IMS) تحت بحث و بررسی قرار گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، نشست کمیته هماهنگ کننده اجرای توافق بین دولت فدراسیون روسیه و کمیسیون مقدماتی سازمان معاهده منع وسیع آزمایش هسته ای در جنوب ساخالینسک برگزار شد که طی آن مسائل مربوط به ایجاد و عملکرد روسیه برگزار شد. در بیانیه آمده است که بخش‌های از سیستم نظارتی بین‌المللی نیز در نظر گرفته شده است.
خاطرنشان می گردد که اعضای کمیته هماهنگی از استیشن لرزه نگاری جنوب ساخالینسک که سی و دومین تأسیسات و آخرین استیشن ساخته شده در چارچوب اجرای توافقنامه در مورد تأسیسات سیستم نظارت روسیه است، بازدید کردند.
پس از تکمیل آزمایش تجهیزات و دریافت تمام گواهینامه های مورد نیاز، استیشن روسی به یکی از بزرگترین بخش های جهان از سیستم نظارت بین المللی که در روسیه ایجاد شده است تبدیل خواهد شد.
CTBT معاهده چندجانبه است که توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد در 10 سپتامبر 1996 برای جلوگیری از تکثیر تسلیحات هسته ای در تمام جنبه های آن به تصویب رسید. در 2 نوامبر 2023، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قانونی را امضا کرد که بر اساس آن فدراسیون روسیه تصویب CTBT را پس می گیرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала