بایدن پول اضافی برای اسرائیل و اوکراین ندارد

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.11.2023
عضو شوید
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا ، لایحه تأمین مالی کار دولت فدرال این کشور را امضا کرد که شامل اعتبارات برای کمک های بیشتر به اسرائیل و اوکراین نمی شود.
به گزارش اسپوتنیک، کاخ سفید خبر داد که کانگرس امریکا به دلیل اختلافات بین الحزبی، نمی تواند در مورد تصویب یک بودجه دائمی توافق کند، بنابراین بارها و بارها بودجه های مؤقت تصویب می شوند. ابتکار جدید برای مصالحه بین احزاب که توسط مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان ارائه شده، 106 میلیارد دالر درخواستی دولت برای کمک به اوکراین و اسرائیل را که دموکرات‌ها بر آن اصرار دارند، در نظر نمی گیرد اما همچنین شامل کاهش بودجه‌ای که جمهوری‌خواهان به دنبال آن هستند، نیست.
این لایحه برای جلوگیری از تعطیلی - توقف در کار ادارات دولت فدرال به دلیل به سر رسیدن مهلت تعیین شده برای تصویب بودجه طراحی شده است. این سند بودجه دو مرحله ای : برای بخشی از برنامه های مربوط به حمل و نقل، انرژی و ساخت و ساز نظامی را فراهم می کند و وجوه مربوطه تا اواسط جنوری و برای سایر بخش های دولتی - تا اوایل فبروری اختصاص می یابد.
پیش از این، این لایحه مورد حمایت سنا قرار گرفته بود و مجلس نمایندگان این سند را در 14 نوامبر تصویب کرد.
اختلافات قابل توجهی بین بایدن و زلنسکی به وجود آمده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.08.2023
اختلاف جدی بین زلنسکی و بایدن رسانه‌یی شد
به نوبه خود، قرار است موضوع کمک به اوکراین و اسرائیل به طور جداگانه مورد بررسی قرار گیرد. بایدن برای این کار 106 میلیارد دالر درخواست کرد، اما از حمایت بی چون و چرای کنگره برخوردار نشد. مجلس نمایندگان با اکثریت جمهوری خواهان به تخصیص کمک فقط به اسرائیل رأی داد، اما سنای تحت کنترل دموکرات ها مانع از اجرای این طرح شد. بایدن قبلاً اعلام کرده بود که در صورت تصویب چنین سندی توسط کنگره، چنان لایحه ای را امضا نمی کند که تنها به اسرائیل بدون اوکراین کمک کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала