مقدمات تولید اولین طیاره Checkmate آغاز شد

© Sputnik / Aleksei Mayshev /  مراجعه به بانک تصاویر Презентация нового военного самолета Checkmate на МАКС-2021
Презентация нового военного самолета Checkmate на МАКС-2021 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.11.2023
عضو شوید
مقدمات تولید اولین طیاره محاربوی شکاری Checkmate در روسیه شروع شده است.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی شرکت دولتی Rostec در آستانه نمایشگاه هوایی دبی 2023 به اسپوتنیک گفت: در روسیه آماده سازی برای تولید اولین نمونه از طیارات تعرضی-دفاعی سبک نسل پنجم Checkmate آغاز شده است.
The Checkmateاولین نمایش خارجی آن در نمایشگاه هوا نوردی سال 2021 صورت گرفت.
ارزش جنگنده Checkmate اعلام شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.07.2021
ارزش جنگنده Checkmate اعلام شد
نماینده شرکت افزود: بر اساس کارهای انجام شده تغییراتی در پروژه ایجاد شد که زمان نخستین پرواز را نیز تنظیم کرد و امروز اسناد طراحی به کارخانه تولیدی منتقل شده و مقدمات تولید اولین نمونه ها شروع شده است.
Rostec تاکید کرد: "این امر به طور قابل توجهی رقابت پذیری و جذابیت تجارتی طیاره تک موتوره داخلی را افزایش داد و همچنین خطرات تخنیکی را در طول ساخت آن کاهش داد."
Checkmate اولین هواپیمای نسل پنجم با یک انجن در روسیه است که توسط سوخوی (بخشی از شرکت هواپیمایی متحدRostec) توسعه یافته است. اولین بار در جولای 2021 در سالن هوافضایMAKS-2021 نمایش گردید.
ویژگی های کلیدی این دستگاه مخفی کاری، هزینه کم در هر ساعت پرواز، معماری باز و کارایی بالا از نظر مقرون به صرفه بودن است.
وزن محموله بیش از هفت تن است. این طیارخ قادر است تا شش هدف را به طور همزمان مورد اصابت قرار دهد. سرعت این طیاره 1.8 ماخ و شعاع رزمی آن سه هزار کیلومتر خواهد بود. دسته نصبی Checkmate قرار است در سال 2026 تولید شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала